Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد مهدی دیانی رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهید چمران و سالروز بسیج اساتید، اظهار کرد: شخصیتی مانند شهید چمران در جهاد اکبر و هم در جهاد اصغر با دشمن درون و دشمن برون مبارزه کرد و در حال حاضر به عنوان یک الگو و اسوه برای اساتید بسیجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از ماموریت‌های دانشگاه‌ها تربیت اساتیدی در تراز شهید چمران است تا این اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم بتوانند دانشجویانی را تربیت کنند که آنها نیز افسران جنگ نرم باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سطح کشور نزدیک به 700 کانون بسیج اساتید فعال است، گفت: در دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از 35 هزار استاد عضو این کانون‌ها هستند.

دیانی تصریح کرد: بیش از 80 درصد اساتید خراسان جنوبی جذب بسیج شده‌ لذا از رتبه ممتازی در سطح کشور برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 300 حلقه علمی و 40 حلقه تربیتی صالحین در بسیج اساتید استان وجود دارد، افزود: در حال حاضر حلقه‌های تربیتی فعال هستند و شاهد همکاری و کمک اساتید بسیجی به زلزله‌زدگان کرمان و کرمانشاه بودیم که در این زمینه انجام وظیفه کردند.

دیانی به حضور اساتید در کارگروه‌های فرهنگی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع کالای ایرانی و سرمایه‌گذاری در استان در دانشگاه‌های خراسان جنوبی برپا شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل اندیشکده‌ها یکی از برنامه‌هایی است که امسال در دستور کار سازمان بسیج اساتید قرار گرفته است، افزود: تشکیل اندیشکده‌ها یکی از مهمترین وظایف بسیج اساتید برای مشارکت در تحقیقات و پژوهش‌های کشور و برای اعطلای بسیج اساتید است.

دیانی یادآور شد: هیئت‌های اندیشه ورز یا اتاق‌های فکر برای حل معضلات و مشکلات کشور درعرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بسیج اساتید شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اندیشکده‌ها در 3 سطحِ حاکمیتی، ملی و منطقه‌ای ورود پیدا خواهند کرد، افزود: اندیشکده‌ها در سطح ملی موضوع محور و در سطح منطقه‌ای اقلیم محور خواهند بود تا بتوانیم در سطح منطقه‌ای مشکلات استان را رصد کرده و در این زمینه ایده‌ورزی کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه اندیشکده‌های حاکمیتی در حوزه علوم انسانی ایجاد خواهند شد، گفت: اندیشکده‌های راهبردی در حوزه‌های دانشگاه اسلامی، آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی ورود پیدا خواهند کرد.

دیانی با اشاره به اینکه اندیشکده‌های علمی با موضوع محیط زیست، خانواده، حقوق شهروندی و توسعه استان‌ها راه‌اندازی خواهند شد، تصریح کرد: در سطح استان با تشکیل دو اندیشکده آب و اندیشکده گیاهان دارویی موافقت شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی از صدور مجوز برای ایجاد 8 اندیشکده در سطح دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: این 8 اندیشکده حلقه‌های ذیل همین اندیشکده‌ها خواهند بود.

وی به رویداد فرهنگی کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: بسیج اساتید به عنوان کمیته تولید محتوا در این کنگره انجام وظیفه می کند و بسیاری از اساتید اعلام همکاری کردند تا زندگی‌نامه و وصیت نامه شهدا را به رشته تحریر درآورند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با اعلام اینکه اجلاسیه شهدای دانشجو با حضور بیش از 500 استاد دانشگاه و قبل از کنگره شهدا برگزار خواهد شد، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل‌ جدید منتقل شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی یاسر خواجه بی شک گفت: با تصویب اعضاء کمیسون ماده ۲۳ قانون الحاق مقررات مالی دولت، ساختمان جدید برای دانشکده پرستاری مراغه در فضایی به مساحت ۵ هزار ۲۰۰ متر مربع تصویب شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه سازمان برنامه و بودجه، ۵۰ درصد این طرح از منابع عمومی دولت و ۵۰ درصد باقیمانده از محل سایر منابع تامین خواهد شد.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه گفت: فضای آموزشی این دانشکده تا قبل از تصویب این طرح، حدود ده هزار متر مربع بود که با احداث ساختمان جدید دانشکده، فضای آموزشی آن ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

خواجه بی شک افزود: در پیوست تصویب این طرح آمده که رعایت تکالیف زیست محیطی و پدافند غیرعامل در احداث و اجرای این پروژه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح در قالب ردیف جدید در پیوست شماره یک قانون بودجه سنواتی کل کشور درج خواهد شد.

هم اکنون یک هزار و ۸۰ نفر دانشجو در دانشکده علوم پزشکی مراغه تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • برچیدن اقتصاد زیر زمینی با شاه کلید، شناسه یکتا
  • اقتصاد زیرزمینی برچیده می‌شود
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • بسیج اساتید یزد جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را محکوم کرد
  • بیانیه بسیج اساتید در محکومیت جنایات اخیر در عزه
  • استقرار تیم‌های امدادی در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم