Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:32:17 GMT

اشتغال نزدیک به ۱۷۰۰ نفر در بخش معدن استان ایلام

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۹۳۱۹

اشتغال نزدیک به ۱۷۰۰ نفر در بخش معدن استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، یارالله نصیری روز یکشنبه در جلسه شورای معادن استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام دارای معادن شن، ماسه، بیتومین (قیر طبیعی)، گچ، خاک رس، سنگ آهک و شیل است که دارای ارزش اقتصادی بالایی هستند ضمن اینکه بطور دقیق نمی توان ارزش اقتصادی این ذخایر را اعلام کرد.

وی تاکید کرد: نبود سرمایه گذار، وجود معارضان محلی، عدم همکاری منابع طبیعی با توجه به قرار گرفتن معادن در اراضی ملی، دسترسی نداشتن به بازار مصرف، فراهم نبودن زیر ساخت های مناسب با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن هزینه حمل و نقل مواد معدنی از مشکلات پیش روی حوزه معدن در استان ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: ظرفیت اسمی معادن استان حدود ۱۰ میلیون تن است و از ۴۲ معدن (دائمی و برداشت موقت) با ظرفیت تولید ۳.۳ میلیون تن انواع مواد معدنی ۲۹ معدن فعال است.

نصیری گفت: ۴۹۲ نفر در بخش معدن و بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز در بخش صنایع معدنی استان مشغول فعالیت هستند.

وی، تنوع مواد معدنی استان را به نسبت کشوری ۱۷ درصد دانست و یادآور شد: ذخایر معدنی این استان شامل مصالح ساختمانی چون سنگ آهک، کلسیت، بیتومین، ماسه، لاشه و مالون، سنگ گچ، سیلیس، شن، آلویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است.

وی ادامه داد: باید ساز و کار مناسبی برای رفع موانع توسعه ای پیش روی معادن استان اتخاذ شود تا بتوان از این گنج گرانبها در راستای پیشرفت استان بهره گرفت.
بخشودگی حقوق دولتی ۲ معدن از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 4329228

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال صنعت معدن و تجارت ایلام گرگان بوشهر شهرکرد شیراز مشهد عید سعید فطر خبرگزاری مهر کرمانشاه یاسوج بیرجند خرم آباد تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت می‌گوید: وضع مطلوب این بخش وابسته به ادامه افزایش در سه سال آینده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!