Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ماموریان ظهر یکشنبه در دیدار با مدیران جهادکشاورزی استان اردبیل افزود: خرد شدن اراضی کشاورزی عملا سوددهی و بازده اقتصادی این زمین ها را از بین برده و امنیت غذایی را به خطر می اندازد.

وی مبنای سیاست کشوری در واگذاری اراضی را حفظ یکپارچکی زمین های کشاورزی برشمرد و تصریح کرد:  کشاورزی در اراضی خرد صرفه اقتصادی نداشته و هزینه تولید در واحد سطح را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون دفتر یکپارچگی و بهره وری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور طبق قانون حفظ یکپارچه سازی اراضی یک حد نصاب قانونی و کارشناسی در نظر گرفته شده که کمتر از آن میزان نباید اراضی یکپارچه تبدیل به اراضی خرد و کوچک با عدم صرفه اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: تنها در این صورت است که امنیت پایدار غذایی در کشور ایجاد می شود و درآمد مکفی و قابل قبولی را برای بهره برداران به همراه دارد .

ماموریان با تاکید بر اینکه خرد و کوچک شدن اراضی کشاورزی ارزش کشت و کار نداشته و از چرخه تولید خارج می شود، یادآور شد: اگر قانون حفظ یکپارچکی اراضی به خوبی اجرا نشود امنیت غذایی نسلهای آینده به خطر می افتد.

وی متذکر شد: هر سیاستی که در واگذاری اراضی در کشور و بویژه استان اردبیل اتخاذ می شود باید در راستای حفظ یکپارچگی اراضی کشاورزی باشد.

معاون سازمان امور اراضی کشور  حفظ یکپارچگی اراضی در اراضی پایاب سدها را با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: این اراضی به دلیل مرغوبیت و دسترسی به آب ارزش کشاورزی بالایی دارند، لذا سیاست گذاری در این خصوص باید به گونه ای باشد که از فرصت طلبی برخی افراد سودجو و منفعت طلب باید جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در سال ۱۳۸۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، بیان داشت: به موجب این قانون اجرای هرگونه طرح کشاورزی باید با حفظ اصل یکپارچه بودن اراضی کشاورزی و جلوگیری از تقسیم آن به قطعات کوچک باشد.

کد خبر 4329234

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گرگان بوشهر شهرکرد شیراز مشهد عید سعید فطر خبرگزاری مهر کرمانشاه یاسوج بیرجند خرم آباد تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان علیه دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کشاورزان با حرکت تراکتور‌های خود در خیابان‌های مرکزی لندن و با به صدا درآوردن بوق تراکتور‌ها سیاست‌های دولت را در قبال کشاورزان به چالش کشیدند.
سازمان دهندگان این تظاهرات می‌گویند واردات ارزان مواد غذایی و سیاست‌های غیرحمایتی، امنیت غذایی بریتانیا را به خطر انداخته است.
بر روی برخی تراکتور‌ها تابلو‌هایی نصب شده که روی آنها نوشته شده است «کشاورزی بریتانیا را نجات دهید» و «نه به کشاورزی یعنی، نه به غذا و نه آینده».
این بزرگترین تظاهرات با تراکتور کشاورزان در انگلیس تاکنون ارزیابی شده است.
برخی از کشاورزان به رسانه‌ها گفتند با تداوم روند کنونی ورشکست خواهند شد، زیرا حدود پنج سال است که با پس انداز‌های خود توانستند مخارج زندگی شان را تامین کنند و در صورت تداوم این وضع ناچارند شغل خود را تغییر دهند و کشاورزی را کنار بگذارند، زیرا با تداوم شرایط کنونی چشم انداز روشنی برای آنان وجود ندارد.
پیتر کشاورز اهل غرب انگلیس می‌گوید سیاست‌های حمایتی دولت ناکافی و به ضرر تولید مواد غذایی داخلی است و دولت با واردات ارزان محصولات کشاورزی با استاندارد‌های پایین تر، آینده کشاورزی این کشور را به خطر انداخته است.
اعتراض کشاورزان که از چند ماه پیش در مناطق مختلف این کشور برگزار شد اکنون به لندن کشیده شده است.
به گفته اتحادیه کشاورزان سیاست‌های دولت امنیت غذایی کشور را به شدت تهدید و کشاورزی را نابود می‌کند.

دیگر خبرها

  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • کشاورزان علیه دولت انگلیس
  • برگزاری رزمایش نوروزی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در نیشابور + تصاویر