Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:56:35 GMT

هزینه نگهداری روزانه هر زندانی 120 هزار تومان است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۹۵۱۲

هزینه نگهداری روزانه هر زندانی 120 هزار تومان است

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به وضعیت زندان شهرستان میاندوآب، افزود هزینه نگهداری هر زندانی روزانه برای هر نفر 120 هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عادل گل حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در میاندوآب تصریح کرد: امروز تئوری جدیدی با عنوان جایگزین‌های مجازات حبس برای برخی مجرمان داریم که محکومیت ها را به سمت وسوی مجازات جایگزین حبس سوق داده و جمعیت کیفری زندان ها را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون 1080 نفر زندانی در زندان میاندوآب هستند که این رقم چهار برابر ظرفیت اسمی زندان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۶۱ هزار و ۳۰۰ پرونده در محاکم قضایی میاندوآب مطرح شده است، تصریح کرد: این رقم در مقایسه با سال ماقبل آن 13 درصد افزایش را نشان می می دهد لذا باید در راستای کاهش پرونده های قضایی و میزان وقوع جرم تلاش کنیم.

حجت الاسلام گل حسینی ادامه داد: هم اکنون ضرب و جرح بیشترین آمار جرم را در میاندوآب دارد و پزشکی قانونی در سال گذشته 2997 پرونده را مورد بررسی قرار داده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی یک دستگاه خدمات رسان است، اظهار کرد: دفاع شجاعانه و قدرتمندانه از عدالت از جمله نقش ها و وظایف دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام گل حسینی با اشاره به جذب ۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در شوراهای حل اختلاف در دو سال گذشته، گفت: دادگاه کیفری یک نیز در شهرستان میاندوآب برای رسیدگی به پرونده های مربوطه هفت شهرستان جنوب استان تشکیل یافته است.

وی به وجود ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف در  میاندوآب اشاره کرد و گفت: یک شعبه در شهر باروق و ۳۵ شعبه شورای حل اختلاف روستایی نیز در میاندوآب وجود دارد که به اختلافات رسیدگی می کنند هر چند شورای های حل اختلاف روستایی سازشی هستند و نمی توانند رای صادر کنند.

رئیس دادگستری میاندوآب هم چنین با اشاره به راه اندازی دفتر الکترونیک خدمات قضایی در میاندوآب، اظهار کرد:۶۳ درصد ابلاغ های قضایی در میاندوآب به صورت الکترونیکی است و در کنار آن توسط ضابطین قضایی نیز تعداد ۷۵ هزار و ۲۴۳ فقره اوراق قضایی ابلاغ شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»