Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@08:53:12 GMT

◄ نوسان ارزی، هزینه حمل دریایی را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۳۹۷۴۶

◄ نوسان ارزی، هزینه حمل دریایی را افزایش داد

تین‌نیوز | 

عضو هیأت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دلایل افزایش هزینه حمل‌ونقل دریایی را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، منجی گفت:  نوسانات نرخ ارز و نبود سوخت مناسب برای کشتی‌ها باعث افزایش هزینه حمل‌ونقل دریایی شده است.

او در دومین همایش بین‌المللی لجستیک و حمل‌ونقل صادراتی گفت: مشکلات عدیده‌ای در کشتیرانی داریم که نمی‌توانیم به‌طور مطلوب خدمت‌رسانی کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام شرکت کشتیرانی گفت: ایران ظرفیت بسیار خوبی ازلحاظ ناوگان حمل‌ونقل  دریایی داراست و موقعیت جغرافیایی کشورمان  این مزیت را فراهم کرده است، تا ایران ازنظر دریایی نیز بتواند نقش مؤثری در حوزه حمل‌ونقل داشته باشد، ولی متأسفانه برخی این مزیت را نمی‌بینند.

منجی گفت: اعلام کرده‌اند که باید در حوزه رقابت نیز وارد شویم که خوشبختانه در این حوزه نیز به بهترین شکل کار می‌کنیم.

عضو هیأت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به نقش حمل‌ونقل ریلی در بنادر اشاره کرد و گفت: برخی از مسیرهای منتهی به بنادر مثل بندر چابهار باید دارای دو خط ریل باشد که متأسفانه این‌گونه نیست.

او از عدم تخصیص ارز به نیروی انسانی مشغول در کشتیرانی گفت: به کالاهایی که واقعاً نیاز و ضرورت ندارد ارز 4200 تومانی می‌دهیم، اما به نیروی انسانی که نقش نرم‌افزاری را دارند، این ارز تخصیص پیدا نمی‌کند. آنگاه مشکلات بعدی به وجود می‌آید.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: همایش لجستیک حمل ونقل دریایی حمل دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت: عملیات مقتدرانه نظامی ایران در وعده صادق باعث شد شاهد تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نباشیم و حتی روند قیمتی نیز برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌ها نزولی شد. - اخبار اقتصادی -

سید کمال سیدعلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه دو عامل بر تغییرات نرخ ارز اثر گذار است که اولی متغیرهای اقتصادی و دومی تنش‌های سیاسی بین‌المللی است، گفت: با توجه به نرخ تورم بالا در طول سال های گذشته کشور ما؛ نمی‌توان از تاثیر آن بر نرخ ارز غافل شد، اما بانک مرکزی با مدیریت خوبی که داشته توانسته تا افزایش نرخ ارز را کنترل کند، یعنی با توجه به افزایش تورم 40 درصدی، این میزان از رشد نرخ ارز مناسب ارزیابی می‌شود.

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی بیان داشت: زمانی که در چند روز نرخ ارز به مقدار زیادی افزایش می‌یابد، نشان می‌دهد که این نوع بالا رفتن نرخ ارز ناشی از شوک‌های غیراقتصادی است. در این زمان همه به عملکرد بانک مرکزی حساس می‌شوند زیرا این بانک موفق شده بود 11 ماه 1402 نرخ ارز را در کانال مشخصی ثابت نگه دارد.

این کارشناس بازار ارز تصریح کرد: زمانی که تنش‌های سیاسی کاهش می‌یابد، پرش نرخ ارزی که در زمان بحران سیاسی به وجود آمده بود، تخلیه می‌شود و در این زمان است که نرخ ارز کاهش خواهد یافت.

سید علی با اشاره به این که بنیادهای اقتصاد ایران رو به بهود است، گفت: رشد اقتصادی بیشتر شده و شاهد افزایش سرمایه گذاری در کشور هستیم و از طرف دیگر نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی روند کاهشی دارد، برهمین اساس این موضوع موجب خواهد شد تا کنترل بازار ارز با سهولت بیشتری انجام گیرد.

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی با اشاره به اینکه تا زمانی که نرخ تورم به کمتر از 25 درصد کاهش پیدا نکند، رشد نرخ ارز امری عادی است، گفت: ارز یک کالا محسوب می‌شود که با افزایش تورم نرخ آن بالا می‌رود. بنابراین اگر تورم کنترل شود، کسری بودجه در کشور از بین برود و نرخ رشد نقدینگی کاهش یابد، نرخ ارز مدیریت خواهد شد و در این زمان بانک مرکزی بهتر می‌تواند بازار ارز را کنترل کند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از متغیرهایی که در مدیریت بهتر بازار ارز به بانک مرکزی کمک می‌کند، افزایش صادرات غیر نفتی است و سایر دستگاه باید در این زمینه کمک حال بانک مرکزی باشند.

سید علی در پایان تاکید کرد: انتظارات بیش از حد از بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز غیرعقلایی است و اقتصاددان‌های کشور نیز متفق القول معتقدند که سایر دستگاه‌ها باید به بانک مرکزی برای کنترل تورم، رشد تولید و افزایش درآمدهای ارزی کمک کنند و اگر بهبود متغیرهای اقتصادی ادامه داشته باشد، رشد نرخ ارز هم به همان نسبت کاهشی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • نوسان قیمت سکه در کانال ۴۳ هزار تومان
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست
  • جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد
  • افزایش ۵ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ناوگان حمل‌ونقل لرستان
  • شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند
  • توزیع بیش از ۴ میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی