Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های لهستان و کلمبیا که در روز نخست برخلاف انتظار بازنده شدند برای آنکه از جام خارج نشوند امشب برابر یکدیگر نیاز به 3 امتیاز بازی دارند.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ بازندگان روز نخست گروه G که شکست‌های تلخ و دردناکی را پذیرفته‌اند در دومین دیدار به مصاف هم آمده‌اند تا امیدهای‌شان را برای صعود زنده نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت 22:30 امشب به وقت ایران لهستان و کلمبیا در ورزشگاه کازان آرنا شهر کازان به مصاف یکدیگر می‌روند.

عقاب‌های سفید که پیشرفت قابل توجهی در سال‌های اخیر داشته‌اند در بازی اول برابر سنگال غافلگیر شدند و در حالی که به نظر می‌رسید برنده شوند شکیت را پذیرا شدند تا موقعیت‌شان به خطر بیفتد. در سمت مقابل هم کلمبیا که بیشتر پیش‌بینی‌ها رای به برتری آنها داده بود در دقیقه 4 اسیر اشتباه کارلوس سانچز مدافع‌شان شدند و ضمن دادن یک پنالتی تا پایان مسابقه 10 نفره بازی کردند که منجر به از دست رفتن 3 امتیاز شد.

لهستان با درس‌هایی که از دیدار با سنگال گرفته امروز با این هدف وارد زمین می‌شود که به هر 3 امتیاز مسابقه دست پیدا کند تا در روز پایانی دیدارهای گروهی برابر ژاپن شرایط مناسب‌تری را داشته باشد و امیدوار به صعود باقی بماند. آدام ناوالکا سرمربی عقاب‌ها در این دیدار به بازیکنان شاخص و باتجربه‌اش امید زیادی دارد که در میان آنها رابرت لواندوفسکی که در مرحله انتخابی با 16 گل زده برترین گلزن قاره اروپا شد، امید بیشتری دارد. علاوه بر لواندوفسکی بازیکنانی چون لوکاس پیشچک، گریگوری کریچوویاک، یاکوب بلاژیکوفسکی و گرگرز کریچوویاک به همراه ستاره‌های جوان لهستان پیوتر زیلینسکی و کارول لینتی می‌توانند به این تیم کمک کنند تا برابر کلمبیا بخت‌شان باز شود و در جمع تیم‌هایی قرار بگیرند که شانس صعود به مرحله بعدی را دارند.

شاگردان ناوالکا برای عبور از کلمبیا که بمب انگیزه است و می‌داند که این مسابقه شانس آخرش برای ماندن در روسیه است، نیاز به گلزنی لواندوفسکی دارند. این مهاجم قهار و آماده هر گاه که در فتح دروازه حریفان ناکام بوده است، لهستان هم بردی به دست نیاورده است. ناوالکا امیدوار است خط میانی تیمش بهتر بتواند رکورددار گلزنی این کشور را تغذیه کند تا بار دیگر پیروزی به اردوی تیمش بازگردد. همچنین بازگشت کامیل گلیک، ستاره دفاعی که بازی با سنگال را به خاطر مصدومیت شانه از دست داد، خبر خوبی برای عقاب‌های سفید است که می‌خواهند بازیکنانی چون خامس رودریگز و رادامل فالکائو را مهار کنند. بدون تردید کنترل قدرت خط حمله کلمبیا و ایجاد موقعیت گلزنی برای لواندوفسکی می‌تواند لهستان را صاحب 3 امتیاز مسابقه کند.

تب زرد که فکر می‌کرد با عبور از ژاپن در روز دوم می‌تواند با دفاعی منسجم برابر لهستان، به حداقل امتیاز مسابقه و در صورت خوش‌شانسی مالک 3 امتیاز شود حالا در شرایطی قرار دارد که یک امتیاز به سودش نیست. کلمبیا نیازمند پیروزی در دیدار امشب است و انجام یکبازی هجومی می‌تواند به ضرر این تیم تمام شود چرا که لهستان با خط حمله زهرداری که دارد برای کسب پیروزی کارش آسان‌تر می‌شود. البته قهوه‌ها همچون حریف اروپایی‌شان 2 بر یک بازنده شدند و شرایط‌شان تقریباً یکسان است. در این میان نگرانی‌ها برای سانچز زیاد است که این موضوع می‌تواند برای کلمبیایی‌ها ایجاد حاشیه کند. خاطره آندریاس اسکوبار که پس از گل به خودی در سال 1994 و حذف شدن تیم ملی کشورش، به رگبار بسته شد، این نگرانی را ایجاد کرده که جان سانچز که در این مسابقه محروم است، در خطر باشد.

خوزه پکرمن سرمربی کلمبیا امروز ناچار است تا ستار تیمش خامس رودریگز را از ابتدا به میدان بفرستد. او در دیدار برابر ژاپن از دقیقه 59 وارد زمین شد اما نشان داد هنوز به شرایط ایداه‌آلش نرسیده است. با این حال نیاز مبرم به 3 امتیاز پکرمن را ناچار خواهد کرد تا از همان ابتدا از رودریگز استفاده کند. پکرمن تیمش را که از شکست برابر ژاپن شوکه شده را در سکوت خبری قرار داده و تمرینات را دنبال کرده است تا در دیدار امشب جبران امتیازات از دست رفته بشود.

نکات آماری

* این نخستین تقابل رسمی دو کشور خواهد بود. آخرین دیدار دوستانه دو تیم در سال 2006 با برتری 2 بر یک نماینده آمریکای جنوبی به پایان رسید.

* کلمبیا تنها در 2 بازی از 9 بازی اخیر خودش در جام جهانی مقابل حریفان اروپایی به پیروزی رسیده است.

* هیچ یک از 19 مسابقه کلمبیا در جام جهانی با نتیجه صفر بر صفر به پایان نرسیده اند.

* لهستان در 9 بازی اخیر خودش در جام جهانی موفق به کلین‌شیت نشده و از رقبا گل خورده است.

* لهستان در 7 دیدار از 9 بازی اخیر خود در جام جهانی شکست خورده و در 6 شکست از 7 باختی که داشته حتی موفق به گلزنی هم نشده است.

* با وجود ناکامی در گلزنی در جریان بازی ابتدایی لهستان مقابل سنگال، روبرت لواندوفسکی طی 16 بازی اخیر ملی خود 21 بار گلزنی کرده است.

* کارلوس سانچز در بازی اول کلمبیا برابر ژاپن نه تنها نخستین اخراجی جامی بیست و یکم بود، بلکه نخستین اخراجی تاریخ کلمبیا در رقابت های جام جهانی نیز به شمار می رود.

* آدام ناوالکا (سرمربی لهستان) سی و چهارمین بازی ملی خود برای این کشور را برابر همین کلمبیا انجام داد. آن بازی نخستین تقابل دو تیم بود که با برتری 4 بر یک لهستان به پایان رسید.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده‌اند که فینال جام حذفی در صورت عدم صعود مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان به دیدار پایانی در کرمان برگزار می‌شود، اما منظور آنها ورزشگاه باهنر کرمان نبوده است.

ایده برگزاری فینال حذفی در کرمان در اوایل سال جاری مطرح شد و قرار بود که ورزشگاه امام علی (ع) این شهر در بازی پایانی حذفی افتتاح شود. حالا اما ظاهرا برنامه‌ریزی‌ها درباره بهره‌برداری از ورزشگاه تازه‌تأسیس کرمان به سرانجام نرسیده و این ورزشگاه نمی‌تواند فعلا میزبان مسابقات رسمی فوتبال و به خصوص یک بازی به بزرگی فینال حذفی باشد.

این در حالی است که مسئولان سازمان لیگ هم از اینکه ورزشگاه جدید کرمان بعید است به فینال حذفی برسد، مطلع هستند و منظور آنها از برگزاری فینال در کرمان، انجام مسابقه در این استان و یکی از ورزشگاه‌های دیگر بوده است.

در این خصوص شنیده می‌شود که گزینه اصلی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای میزبانی از فینال جام حذفی ورزشگاه تازه‌تأسیس شهر رفسنجان است که بازی‌های مس را پذیرایی می‌کند. این ورزشگاه که گنجایشی نزدیک به 18 هزار نفر دارد، چند ماهی است مورد استفاده قرار گرفته و حالا اگر مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان به دیدار پایانی حذفی نرسند، احتمالا میزبان حذفی باشد.

باید منتظر ماند و دید ابتدا روند آماده سازی ورزشگاه کرمان به کجا می‌انجامد و بعد منتظر مشخص شدن فینالیست‌ها ماند تا در صورت عدم صعود یکی از تیم‌های کرمانی به دیدار پایانی احتمالا فینال در رفسنجان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب پرز به گل‌های وینیسیوس (عکس)
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • خلاصه بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ + فیلم
  • استقلال باید در تبریز مانند یک قهرمان بازی کند
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • ببینید | نمادین‌ترین نبرد تاریخ قاره سبز | رئال و بایرن؛ یک گام تا فینال
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند