Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با راه اندازی سامانه‌های جامع اطلاعاتی در بخش‌های مختلف به خصوص در زمینه‌های مالی گام مهمی برای رسیدن به هدف «شهرداری تمام شیشه‌ای» انجام داده است. به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، صبح امروز (یکشنبه ۳ تیر ۹۷) محمد جواد شیرازی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از متروی تهران و حومه بازدید کرد و در جریان اقدامات و برنامه‌های این شرکت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی طی این بازدید با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص مترو جز اولویت‌های شهرداری تهران است افزود: مهندس افشانی شهردار محترم تهران در اولین روز کاری خود بر اهمیت ناوگان حمل و نقل تأکید داشتند و الحمدالله اکنون کار‌ها در این زمینه به خوبی جلو می‌رود و تعامل دوسویه خوبی با مدیریت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم عزیز تهران وجود دارد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه وظیفه سازمان بازرسی نظارت مداوم بر روی ناوگان حمل و نقل شهری است گفت: هدف از این بازدید‌ها رسیدگی به بخش‌های حمل و نقل عمومی است که شهردار محترم تهران بر آن تأکید دارد.  
محمد جواد شیرازی افزود: متروی تهران طبق نظر سنجی صورت گرفته در بخش حمل و نقل عمومی، بالاترین رضایتمندی را از سوی شهروندان دارد و امیدوارم که این روند رو به رشد باشد.

محمد جواد شیرازی در ادامه گفت: راه اندازی سامانه‌های اطلاعاتی جدید در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه کار خوبی است که در مدیریت جدید این شرکت به منظور ایجاد شفافیت حداکثری انجام شده است.

وی در پایان گفت: مردم تهران باید فعالیت‌های مترو را رصد کنند و با تعامل دوسویه و ارائه انتقادات و پیشنهادات سبب رشد بیشتر این مجموعه شوند.

اولویت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه جلب رضایت حداکثری مسافران است

مهندس فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز در جلسه‌ای که در ابتدای این بازدید برگزار شد گفت: اولویت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه جلب رضایت حداکثری مسافران است و در مدت مسئولیت اینجانب در این شرکت، ارتقا سطح سرویس دهی به مسافران، شفاف سازی اقدامات مالی و صرفه جویی در جهت تأمین هزینه‌های عملیاتی در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی درون شهری کشور بسیار پرهزینه است افزود: در حال حاضر برخی از این هزینه‌ها به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌ها مانند نبود پایانه در خطوط ۳ و ۴ به شرکت تحمیل می‌شود.  
به گفته مهندس نوبخت در سال گذشته (۱۳۹۶) فروش بلیت حدود ۲۰ درصد هزینه‌های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه را تأمین کرده است و در سال جاری هم از این محل حداکثر ۲۵ درصد از بودجه مورد نیاز مترو محقق می‌شود. وی تصریح کرد: مترو برای ارائه خدمات دهی مناسب به مردم نیازمند برنامه ریزی و اقدام در زمینه درآمد‌های پایدار و تخصیص به موقع یارانه‌ها از سوی دولت و شهرداری است، البته سهم دولت در بودجه متروی تهران و حومه سالهاست که پرداخت نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تأمین درآمد‌های پایدار گفت: براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به ازای هر مسافر واگن شرکت نفت باید ۹.۸ سنت به مترو پرداخت کند که پرداخت آن از محل صرفه جویی انرژی است. تابحال شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از این فرصت قانونی استفاده نکرده بود و ما از سال گذشته با تشکیل یک کارگروه در این زمینه کار کردیم که امیدواریم بتوانیم در سه ماهه دوم سال ۹۷ این رقم را دریافت کنیم؛ این موضوع می‌تواند یک منبع درآمد پایدار ارزی برای شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه باشد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط هر ۲ ماه یک قطار متروی تهران به تعمیرات اساسی (اورهال) احتیاج پیدا می‌کند گفت: باید برای خدمت رسانی مناسب به شهروندان هزینه تعمیرات که بسیار هم سنگین است تأمین شود که امیدواریم تخصیص این بودجه ارزی بتواند به خرید تجهیزات و قطعات تخصصی مورد نیاز به ما کمک کند.

مهندس نوبخت افزود: برای تأمین قطعات مورد نیاز متروی تهران و حومه اولویت اول استفاده از تأمین‌کنندگان داخلی است، اما در بخش‌هایی نیازمند واردات هستیم که تحریم‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد و باتوجه به شرایط کنونی در این بخش نیازمند حمایت‌های بیشتر هستیم.     راه اندازی سامانه‌های جامع اطلاعاتی در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه

وی در ادامه این جلسه به راه اندازی سامانه‌های اطلاعاتی جامع در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اشاره و خاطر نشان کرد: از مهرماه ۱۳۹۶ به منظور شفافیت در درآمد‌ها و هزینه‌ها سامانه‌های اطلاعاتی جامع در بخش‌های مختلف طراحی و اجرا شده است که اکنون منابع انسانی شرکت، درآمدها، اطلاعات مربوط به مناقصات و مزایده ها، اطلاعات مالی مربوط به پیمانکاران، هزینه ها، قطعات مصرفی و... در آن به طور کامل قابل مشاهده و گزارش گیری است، ضمن آنکه این سامانه‌ها مرحله به مرحله هوشمند می‌شوند تا تضمینی برای سلامت مالی و اداری سیستم باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در سال گذشته ۹۰ درصد هزینه‌های غیرعملیاتی را کاهش دادیم و با صرفه جویی‌های صورت گرفته توانستیم شرکت را از وضعیت زیان ده نجات دهیم و امیدواریم با برطرف شدن مشکلات در سایر زمینه‌ها بتوانیم به یک وضعیت پایدار در بخش مالی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قصد دارد تا به عنوان سامانه حمل و نقل عمومی برتر کشور در ارائه خدمات به مردم پیشرو باشد و بتواند با کاهش زمان انتظار و افزایش سفر‌ها رضایت بیشتر مسافران خود را جلب کند.

در پایان این جلسه رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران به همراه مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و هیات همراه از خط ۲ و بخش‌های مختلف ایستگاه صادقیه بازدید و با راهبران شرکت و مسافران متروی تهران گفتگو کردند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان بازرسی شهرداری تهران متروی تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در جمع خبرنگاران درخصوص اینکه آیا شرکت راه آهن آثار قیمت های تکلیفی دولت را در صورت های مالی خود برآورد و منتشر کرده یا خیر، گفت: طبیعتا قیمت گذاری پایین یکی از عواملی است که در وضعیت امروز راه آهن نقش اساسی بازی کرده و در عدم توفیق شرکت راه آهن و شرکت های بخش خصوصی بسیار موثر بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه یکی از اقدامات دوره مدیریتی اش ایجاد شفافیت در حوزه ریلی است، گفت: در دولت قبل متاسفانه مدیران سابق با آرایش حساب ها زیان راه آهن را یا کم نشان دادند یا اینکه در یک سال هم راه آهن را سودده نشان دادند. اما در دو سال اخیر با بررسی های سازمان حسابرسی مشخص شد یک زیان شش هزار میلیارد تومانی از عملکرد سال های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برای ما به یادگار گذاشته اند. نکته قابل تامل اینکه، ما فقط وارث این زیان نیستیم، بلکه در آن زمان مدیرانی که راه آهن را سودده نشان داده اند (با آرایش حساب ها) علاوه بر پاداشی که گرفته اند، باعث شده اند خزانه داری کل کشور بابت سودی که آنها به ظاهر ساخته اند، از ما درخواست مالیات و سود سهم دولت را داشته باشد.

وی گفت: جالب است بدانید که در صورت های حسابرسی شده بندهایی که سازمان حسابرسی برای سال های ۹۷ تا ۹۹ آورده بعضا در یک سال تا ۳۴ بند هم می رسد. این حجم از ابهام و عدم شفافیت در عملکرد آن سال ها بی سابقه است.

حجم ویدیو: 5.44M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری