Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شهین مردانی: در همه جوامع ورود به دانشگاه  به منزله دستیابی به شغل بهتر و درآمد بالاتر است؛ امید به اینکه جایگاه اجتماعی بالاتر محقق شود و همه آنچه که از کودکی تا جوانی در ذهن نقش بسته است، در دنیای واقعی رخ دهد. 

اما عدم مدیریت درست در همه زمینه‌ها و شرایط اقتصادی، اجتماعی نابرابر منجر به این شده که جوامع مختلف با میلیون‌ها دانشجو رو به رو باشند که برای دستیابی به شغل دست و پا  می‌زنند؛ از اتفاقات مرسوم این روزها، فارغ التحصیلی دانشجویانی است که خود را برای پیدا کردن کار مناسب به هر دری می‌زنند و از همیشه ناکام‌تر می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نتیجه ناکامی دانشجویان برای دست یابی به شغل چیزی جز افسردگی، اعتیاد و خودکشی نیست و کارشناسان هر روز نسبت به افزایش این گونه معضل‌ها هشدار می‌دهند و از دولت‌ها می‌خواهند قبل از آنکه سلامت روان مردم فلج شود، چاره‌ای بیندیشند. 

دانشجویان انگلیس نیز از این وضعیت مستثنی نیستند و چه بسا نسبت به پیشرفته بودن و ثروت کشور خود وضعیت بدتری را می‌گذرانند. 

در این گزارش به معضلات دانشجویان انگلیسی می‌پردازیم: 

* فارغ‌التحصیلی 14 میلیون دانشجوی انگلیسی 

براساس آمار دفتر مرکز ملی آمار انگلیس، از سپتامبر سال 2007 تا سپتامبر سال 2017 بیش از 14 میلیون دانشجوی انگلیسی فارغ التحصیل شدند که افزایش میزان فارغ‌التحصیلی با افزایش تقاضای کار همراه بود. 

* بیکاری گریبانگیر افراد باسواد و بی‌سواد

وزارت کار و رفاه انگلیس با انتشار ارقامی اعلام کرده است، شیوع بیکاری به میزان قابل توجهی در میان جوان‌های 21 تا 30 سال درس نخوانده بیشتر از فارغ‌التحصیلان است؛‌ اما این به منظور وضعیت بهتر دانشجویان فارغ‌التحصیل نیست.

* بازار داغ جذب پزشک و مهندس

محققان مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کردند: فارغ‌ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی در پزشکی و یا مهندسی بیشترین اشتغال و بیشترین میانگین درآمد ناخالص سالیانه را دارند.

* تحصیلات بالاتر و شانس کمتر دستیابی به شغل 

بررسی میدانی وزارت کار و رفاه انگلیس حاکی از آن است که احتمال جذب فارغ‌التحصیلان کارشناسی بیش از مقاطع بالاتر است؛ فرض بر این است که دانشجویان مقاطع بالاتر صرف دستیابی به مدارک علمی بالاتر دوره‌های آموزش را می‌گذرانند و انگیزه‌ای برای کسب علم ندارند. 

* سهم ناچیز دانشجویان 21 تا30 ساله از بازار کار

براساس آمار دفتر مرکز ملی آمار انگلیس، بیشترین بیکاری مربوط به دانشجویان یا فارغ التحصیلان در میانگین سنّی 21 تا 30 سال می‌شود. 

* اشتغال بیش از نیمی از فارغ‌التحصیلان در تخصص‌های متفاوت با تحصیل

دانشگاه لندن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: بیش از نیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور در شغل‌های غیر مربوط به رشته‌های خود مشغول فعالیت هستند؛ بحران بیکاری جوانان و چه بسا میانسالان تحصیل کرده را مجبور به کارگری در خانه‌ها و کارخانه‌ها و حتی مهد کودک‌ها می‌کند.

* دانشجویان انگلیسی رکورددار ترک تحصیل در جهان

براساس تازه‌ترین آمار و ارقامی که توسط دانشگاه لندن منتشر شده است، دانشجویان انگلیس رکورددار ترک تحصیل و نیمه رها کردن دانشگاه در سطح جهان هستند؛ یکی از علل مهم این اتفاق، عدم انگیزه برای دستیابی به شغل مناسب است. 

* دم از حقوق برابر و حذف زنان از بازار کار

براساس آماری که اتحادیه دانشجویان انگلیس منتشر کرده است، سهم مردان از بازار کار به میزان قابل توجهی بیش از زنان است؛ ضمن اینکه اولویت استخدام در مشاغل متعدد با جنسیت مرد است. 

* صعود بی‌سابقه نرخ ترک تحصیل دانشجویان

به گفته مقامات تحصیلی و دانشگاهی انگلیس، شمار دانشجویانی که تحصیلات دانشگاه را نیمه رها می‌کنند، در مدت 5 سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. 

* اختصاص بودجه‌های کلان برای دانشجویان و عدم توانایی جذب آنها دربازار کار 

مقامات وزارت علوم انگلیس می‌گویند:‌ «تنها در سال تحصیلی گذشته 725.2 میلیون پوند بودجه برای حمایت از دانشجویان محروم اختصاص یافت؛ اما با این وجود بسیاری از آنها در سال دوم تحصیلی، دانشگاه را ترک کردند».

کارشناسان «نا امیدی از دسترسی به شغل» را مهم‌ترین علت ترک تحصیل دانشجویان این کشور می‌دانند. 

* عدم توانایی دولت در مدیریت بحران شغل و انحراف دانشجویان از مسیر اصلی 

براساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس، دانشجویان انگلیسی بیش از دانشجویان هر کشور دیگری مواد مخدر مصرف می‌کنند. 

اعداد و ارقام به دست آمده از این بررسی حکایت از آن دارد، دانشجویان انگلیسی به لحاظ استعمال مواد مخدر به نسبت دیگر دانشجویان کشورهای اروپایی، در صدر هستند. 

* از هر 5 دانشجوی دو انگلیسی، دو نفر معتادند

یک مطالعه از اتحادیه دانشجویان نشان داد، از هر 5 دانشجوی انگلیسی، دو نفر مواد مخدر استعمال می‌کنند. 

* دانشجویان انگلیسی رکورددار خودکشی در جهان

بنابر اعلام مقامات انگلیسی، نرخ خودکشی در بین دانشجویان انگلیسی‌ بالاتر از آمار آن در کل جمعیت جوانان در این گروه سنی، در تمام جهان است.

* افزایش 56 درصدی نرخ خودکشی دانشجویان 

براساس تازه‌ترین تحقیقاتی که توسط دفتر ملی آمار انگلیس صورت گرفته است، نرخ خودکشی دانشجویان بین سال‌های 2007 تا  پایان 2016 با افزایش 56 درصدی از 6.6 نفر به 10.3 نفر از هر 100 هزار نفر رسیده است.

* افزایش 5 برابری دانشجویان با اختلالات سلامت روان

داده‌های به دست آمده از پژوهش صورت گرفته دفتر ملی آمار انگلیس حاکی از آن است که تعداد دانشجویان با مشکلات سلامت روان ظرف دهه گذشته پنج برابر شده است.

* خودکشی دختران دانشجو بیش از پسران

دکتر ریموند کووک از مرکز تحقیقات و پیشگیری از خودکشی در دانشگاه هنگ کنگ می‌گوید: «بین سال‌های 2012 تا 2016 روند رو به افزایش خودکشی دانشجویان دختر انگلیس به شدت دیده می‌شود».

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ویژه هنرمندان انگلیسی برای دکلان رایس؛ جشنی که تا ساعت چهار صبح طول کشید

دکلان رایس در داخل و خارج از زمین شخصیت محبوبی محسوب می‌شود. 

طرفداری | شب گذشته دکلان رایس در پنجاهمین بازی خود برای تیم ملی انگلیس، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. ستاره آرسنال که فصل بسیار خوبی را سپری می‌کند، پس از 19 سال به عنوان عضوی از این باشگاه به عنوان کاپیتان سه‌شیرها به میدان رفت. 

به گزارش دیلی میل؛ با شب درخشان هافبک آرسنال در تیم ملی انگلیس، جیمز کوردون و هری استایلز مهمانی مفصلی را برای او ترتیب دادند. محل برگزاری این جشن، کلوب شبانه‌ی لوکس چیلترن فایرهاوس بود. این جشن تا ساعت ۴ صبح به طول انجامید و بازیکنانی همچون جوردن هندرسون، جود بلینگام و جیمز مدیسون نیز در آن حضور داشتند. هری استایلز که علاقه‌ای به دیده شدن توسط دوربین‌ها نداشت، با یک ماشین در انتظار آنجا را ترک کرد. بلینگام، مدیسون و دیگر بازیکنان نیز پس از ساعتی خوشگذرانی، راهی خانه شدند. کوردون و استایلز که به ترتیب هوادار وست‌هم و منچستریونایتد محسوب می‌شوند، دوستی نزدیکی با ستاره آرسنال دارند.  

علاوه بر این جشن باشکوه، فرانک لمپارد پیش از بازی با بلژیک، با همکاری شرکت آدیداس، کفش ورزشی مخصوص با طرحی منحصر به فرد به رایس هدیه داد. این کفش با الهام از رنگ‌های تیم ملی انگلیس (قرمز، سفید و آبی) طراحی شده و بر روی آن پیامی به مناسبت پنجاهمین بازی ملی رایس حک شده است. پرچم انگلیس نیز در این طراحی سفارشی گنجانده شده است. لمپارد در زمان اهدای کفش به رایس، با او صحبت کوتاهی کرد و این موفقیت را به او تبریک گفت. لمپارد بیان کرد:

دکلان نباید این دستاورد را دست‌کم بگیرد. رویای هر کودکی که فوتبال بازی می‌کند، پوشیدن پیراهن تیم ملی است. بنابراین رسیدن به پنجاهمین بازی ملی، اتفاقی بسیار ویژه است.

حضور دکلان رایس در جشن 

 

جیمز کوردن هری استایلز به سرعت از دوربین‌ها عبور کرد جیمز مدیسون و جود بلینگام، دوستان نزدیک دکلان رایس 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • طوفان «نلسون» سفرهای عید پاک انگلیسی‌ها را مختل کرد
  • دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • جشن ویژه هنرمندان انگلیسی برای دکلان رایس؛ جشنی که تا ساعت چهار صبح طول کشید
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • پزشکیان: فکر نمی‌کردم خاتمی رأی ندهد