Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:13:49 GMT

دستگیری 4 حفار غیرمجاز در نگار بردسیر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۰۷۸۶

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از دستگیری چهار حفار غیر مجاز در بخش نگار شهرستان بردسیر خبر داد.

به گزارش ایسنا - منطقه کویر، غلامرضا فرخی در تشریح حزییات این خبر افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان حین گشت‌زنی در یک سایت تاریخی در بخش نگار شهرستان بردسیر متوجه می‌شوند چهار تبعه کشور افغانستان در حال حفاری غیر مجاز در این سایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با همکاری مشترک یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی بخش نگار حفاران غیر مجاز دستگیر می‌شوند، افزود: در محل حفاری انواع آلات و ادوات حفاری از قبیل پیکور، کپسول هوا و غیره کشف شده است.

فرخی با اشاره به اینکه طبق اعلام افراد دستگیر شده، یک ایرانی به هویت «ع-ب» ساکن شهر نگار با آنها همکاری داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر این فرد نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه کلیه سایت‌های تاریخی و باستانی استان کرمان به صورت 24 ساعته حفاظت می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیش از هفت هزار اثر شناخته شده، 700 اثر ثبت ملی و هفت اثر ثبت جهانی در استان کرمان وجود دارد.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حفار غیرمجاز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق چوب با پراید در تالش

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از کشف چوب آلات قاچاق و غیرمجاز توسط نیرو‌های یگان حفاظت جنوب تالش خبر داد.

در راستای تشدید اقدامات حفاظتی و مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی نیرو‌های یگان حفاظت جنوب شهرستان تالش واحدخاله سرا ۵۷ یک دستگاه پراید حامل چوب آلات غیرمجاز جنگلی را کشف و ضبط کردند.

بر اساس این گزارش؛ ۱۵ اصله کاتین از جنس توسکا و صنوبر و به حجم ۳۱۸ مترمکعب کشف شده است. 

شهرستان تالش در شمال غرب استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روانسر
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • قاچاق چوب با پراید در تالش