Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:06:31 GMT

قوانین معارض با حقوق عامه باید اصلاح شوند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۱۰۶۳

قوانین معارض با حقوق عامه باید اصلاح شوند

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در همایش احیای حقوق عامه و نقش رسانه ها در آن افزود: باید مجلس شورای اسلامی در کنار نگاه تیزبین قوه قضائیه برخی از مقررات که معارض با حقوق قانونی افراد هستند را اصلاح کند.
وی اضافه کرد: طی سال گذشته برخی از مصادیق حقوق عامه در استان با همت بلند دستگاه قضا شناسایی و به آنها ورود پیدا شد که امیدواریم با همکاری رسانه ها شاهد تداوم احقاق حق و اجرای عدالت در سال جاری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برخی از مصادیق نقض حقوق عامه در قزوین توسط اشخاص حقوقی اعم از خصوصی و دولتی صورت می گرفت که برخی از موضوعات آن پیگیری شد و به نتیجه رسید.
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: کار خوب احیای حقوق عامه که در استان قزوین شروع شد، برکات زیادی داشت و به کل کشور سرایت کرد.
وی ادامه داد: یکی از نمونه های احیای حقوق عامه پرداخت عوارض در آزادراه ها و دریافت نکردن خدمات بود که با اقدام انجام شده توانستیم یک شرکت زیاده خواه و فرصت طلب را از آزادراه بیرون کرده و آزادراه را تحویل دولت دهیم.
این مسئول قضائی افزود: با این اقدام نزدیک به سه هزار میلیارد ریال از این شرکت پس گرفته شد و 800 میلیارد ریال با پیمانکاران برای اصلاح مسیر آزادراه قرارداد منعقد شد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین گفت: می توانیم برای احیای حقوق عامه در حوزه های دیگر از قبیل محیط زیست و هوای پاک که حقوق عمومی مردم است نیز اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه نباید وظیفه دادستان را تنها به وقوع جرم معطوف ساخت،اظهار داشت: وظیفه دادستان است که از تضییع حقوق عامه جلوگیری کند.
این مسئول قضائی گفت: یکی دیگر از مصادیق احیای حقوق عامه در قزوین جلوگیری از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی بود که با اقدام دادستانی میزان مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه از 40 درصد به 15 درصد کاهش یافت.
وی همچنین با اشاره به جلوگیری استان از اجرای دستور العمل شرکت های صاحب نشان برند در قزوین گفت: مصرف سوخت استان قزوین در سال گذشته در 82 جایگاه 938 میلیون لیتر در سال بود و کل کارمزد پرداخت شده 335 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: در صورت اجرایی شدن شیوه نامه شرکت های زنجیره ای صاحب نشان یا برند در قزوین در زمینه سوخت رسانی دولت باید 750 میلیارد ریال در سال کارمزد پرداخت کند که اگر این روند را در سطح کشور حساب کنیم چندین برابر اختلاس سه هزار میلیاردی تخلف صورت خواهد گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اختلاف در پرداخت کارمزد از مصادیق حقوق عامه است و به همین دلیل از اسفندماه سال گذشته جلوی اجرای این شیوه نامه را در قزوین گرفتیم.
وی افزود: باید از متولیان امر پرسید که در صورت اجرای آیین نامه شرکت های صاحب نشان برند این اختلاف کارمزد از کدام منبع تامین خواهد شد؟
6101*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان قزوین حقوق دادستان عمومی و انقلاب مجلس شورای اسلامی محیط زیست جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان