Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر سکه آتی تحویل شهریور، آبان و دی در بورس کالای ایران بیش از ۳ میلیون تومان داد و ستد می شود در عین حال قیمت هر سکه در بازار نقد حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. آفتاب‌‌نیوز :  با افزایش قیمت سکه در بازار نقد بازار آتی سکه نیز با افزایش قیمت مواجه شده به طوری که هر سکه آتی تحویل دی ماه به قیمت بیش از سه میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ همچنین در حال حاضر قیمت تسویه روزانه قراداد آتی سکه تحویل آبان ماه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را پشت سر گذاشته است و قیمت سکه تحویل شهریور ماه کمی بیش از ۳ میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا؛ در هفته های گذشته با افزایش نوسانات صعودی در بازار طلا قیمت سکه به طور کم سابقه ای رشد کرد و در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار نقد حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.
قرارداد آتی به طور کلی، قراردادی است که در آن خریدار و فروشنده توافق می کنند، مقدار معینی کالای مشخص را با کیفیت مشخص، قیمت معلوم و در زمان مشخص معامله کنند. در این قرارداد فروشنده متعهد تحویل کالا در تاریخ تعیین شده در زمان عقد قرارداد و همچنین خریدار متعهد به پرداخت وجه در تاریخ مذکور می باشد. سرمایه گذاران معمولاً از این نوع قرارداد برای پوشش ریسک خود استفاده می کنند.
قیمت طلایی طلا در پشت ویترین/ قیمت هر گرم طلا؛ ناقابل 220 هزار تومان
خبرگزاری فارس نیز در گزارشی نوشت: بازار سکه و طلا از جمله بازارهای جذاب و پویایی است که نوسانات و اخبار آن را علاوه بر فعالان این بازار، خانواده‌ها و به‌ خصوص خانم‌ها پیگیری می‌کنند؛ اگرچه برخی تلاطم‌های چند ماه اخیر در این بازار باعث شده که خرید و فروش‌ها به صورت محتاطانه انجام شود و مردم دست به عصا در این بازار حرکت کنند؛ اما برخی معتقدند که این تلاطم‌ها به دلیل برخی رخدادها، تنش‌های سیاسی، بی‌کفایتی دولت در مدیریت بازار و شرایط اقتصادی، نوسانات قیمت ارز، هیجانی‌ رفتار کردن مردم، تقاضای کاذب و  التهاب بی‌جا و وجود قیمت‌های غیرواقعی و حبابی و شرایط به وجود آمده ادامه‌دار نیست و با ترکیدن آن، ثبات در این بازار صورت می‌گیرد؛ حال اینکه آیا این عوامل باعث شده، قیمت سکه و طلا در عرض کمتر از یک سال اینگونه به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند یا عوامل پشت پرده دیگری نقش دارند مشخص نیست؛ اگرچه در این بین نباید از پریشانی افکار و عدم سیاست‌گذاری صحیح دولت و تصمیم‌گیری‌های آشفته بانک مرکزی برای کنترل این بازار غفلت کرد.

بازار سکه و طلا در مشهد
اما بازار سکه و طلای مشهد فارغ از همه این موارد، به دلیل ویژگی‌های این کلانشهر شرایط خاص خودش را دارد و علاوه بر شهروندان، زائران نیز این بازار را رصد می‌کنند؛ به این بهانه به بازار سکه و طلا در مشهد سری می‌زنیم تا ببینیم اوضاع چگونه است و آیا خرید و فروشی در این بازار صورت می گیرد یا خیر.
به خیابان امامت مشهد می‌رویم، اگرچه به دلیل نوسانات قیمت طلا و سکه، هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود، اما همچنان مغازه‌ها با چراغ روشن به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مردم نیز صرفاً از پشت ویترین‌ها و یا به داخل مغازه‌ها می‌روند و قیمت طلایی که از پشت ویترین دیده‌اند را می‌پرسند.
یکی از فروشنده‌های طلا در گفت‌و‌گو با فارس در این بازار می‌گوید: با نوساناتی که امروز بر بازار سکه و طلا حکمفرماست؛ طبیعی است که کسی در خرید طلا ریسک نکند.
حسین برزچی می‌افزاید: وقتی دیروز از ساعت 11 تا 14 هر گرم طلا دو بار افزایش قیمت داشت و در ساعات پایانی شب، این قیمت با کاهش مواجه شده است؛ مردم چگونه می‌توانند ریسک کنند.
وی در ادامه اضافه می‌کند: صنف ما به صورت مستقیم وابسته به دلار است؛ امروز قیمت هر اونس جهانی با دلار آزاد محاسبه می‌شود و هرگونه افزایش قیمت دلار متعاقب آن طلا نیز افزایش پیدا می‌کند.
این فروشنده طلا ادامه می‌دهد: در حال حاضر فقط افرادی که مجالس عروسی و شادی دارند به صورت قطعی و آن هم به صورت محدود، تصمیم به خرید طلا می‌کنند و سایر مردم جرأت نمی‌کنند طلا خریداری کنند، از طرفی هم حق دارند، چراکه هر لحظه ممکن است این قیمت‌ها سیر نزولی پیدا کنند و خریدار با ضرر هنگفتی مواجه شود.
برزچی تأکید می‌کند: اما شرایط درباره سکه کمی بهتر است و گاهی خرید و فروش سکه در بازار انجام می‌شود، چراکه سکه هزینه‌های جانبی ندارد و مردم تمایل بیشتری به خرید آن دارند.
مسؤولان درباره مردم به بی‌تفاوتی رسیده‌اند
مردم در مسیر رفت و آمدشان، ویترین‌های طلایی مغازه‌ها را نگاهی گذرا می‌اندازند و اغلب هم تابلو قیمت را تعقیب می‌کنند تا ببینند قیمت لحظه‌ای طلا چقدر است؛ گاهی هم طلایی را که دیده‌اند و به نظرشان خوب آمده با درخواست از فروشنده می‌خواهند که قیمت حدودی آن را بگوید تا اگر شاید وسعشان در آینده کشید آن را بخرند.
اما همچنان که در حال نگاه کردن به مغازه‌ها هستم به یکباره صدای بلندی از یکی از مغازه‌ها به گوشم رسید؛ به بهانه خرید طلا داخل مغازه رفتم که دیدم بین خریدار یا بهتر بگویم بین خانواده‌هایی که انگار برای خرید طلای عروسی آمده بودند و فروشنده اختلاف ایجاد شده است؛ مفهوم اختلافشان این بود که قیمت طلا هنگام ورود خانواده‌ها به مغازه و زمان حساب کردن فاکتور باهم تفاوت دارد و تقاضایشان این بود که خریدار باید فاکتور را بر مبنای زمان ورود آنها به مغازه حساب کند و این زمانی که صرف مقایسه و پسندیدن شده است را نباید در نظر بگیرد؛ فروشنده هم در ابتدا اگرچه در برابر این درخواست مقاومت کرد، اما در نهایت پذیرفت، اگرچه یکی از اعضای خانواده به آهستگی رو به دیگران گفت که مواظب حساب و کتاب فاکتور باشید، چراکه طلافروشان هنگام محاسبه آنقدر با ماشین حساب، حساب می‌کنند که آدم گیج می‌شود و آخر آن قیمتی را که مدنظر خودشان است را به دست می‌آورند.
در همین شرایط وقتی خودم را به عنوان خبرنگار به خانواده‌ها معرفی کردم، گلایه‌هایشان را از وضعیت بازار گفتند: واقعاً هزینه‌های یک ازدواج سرسام‌آور است و فقط در جامعه شعار ازدواج آسان داده می‌شود؛ یک گرم طلا در حال حاضر با هزینه‌های جانبی آن بالغ بر 220 هزار تومان است و حداقل همین طلاهایی که ما خریده‌ایم شاید تا 10 میلیون تومان هزینه‌اش شد؛ بازار لوازم خانگی هم به شدت وابسته به دلار است و برچسب‌های قیمت‌شان را مدام تعویض می‌کنند؛ حال یک زوج جوان با این آشفتگی بازار چگونه زندگی مشترک خودشان را آغاز کنند؟! واقعاً مسؤولان یا خوابند و یا خودشان را به خواب زده‌اند و درباره زندگی مردم به بی تفاوتی رسیده‌اند.
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در گفت‌وگو با فارس گفت: بازار سکه و طلا به شدت راکد است و متأسفانه دولت در نوسانات چند ماه اخیر که بازار را با رکود مواجه کرده است؛ هیچ دستورالعملی در جهت مقابله با این رکود ارائه نکرده است.
باقر معبودی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 35 فروشنده در حوزه طلا، پروانه‌های کسب خود را باطل کرده و به فعالیت‌های دیگر روی آورده‌اند؛ از طرفی متأسفانه طی دو سال گذشته بیش از 50 درصد کارگاه‌های طلاسازی و 20 درصد از واحدهای صنفی به دلیل رکود بازار و مالیات‌های سنگین، تعطیل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این کسادی بازار تنها منحصر به بازار طلا نیست و اغلب بازارها در حال حاضر با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند، تبیین کرد: نکته بارزی که باید به آن اشاره کرد این است که قدرت خرید مردم طی چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است و از طرفی طلا به جز موارد خاص یک کالای لوکس است که افراد زمانی که مشکلات عمومی زندگی‌شان را برطرف کنند به سمت خرید این کالا می‌آیند.
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد تشریح کرد: طی بازدیدهای میدانی که از بازار داشته‌ام، متأسفانه هم مردم و هم کسبه طلا فروش از وضعیت فعلی ناراحت و دلسرد هستند، چراکه نه مردم می‌توانند با این وضعیت ریسک کنند و طلا بخرند و در مقابل فروشندگان نیز از صبح تا شب هیچ فروشی ندارند.
معبودی‌‌نژاد ادامه داد: قیمت طلا به صورت مستقیم براساس تغییرات نرخ ارز مشخص می‌شود، وقتی تفاوت بین ارز دولتی و آزاد بالغ بر 3 هزار تومان است، بازار طلا اینگونه با نوسان همراه می‌شود؛ اگر دولت محترم یک عزم جدی در این رابطه اعمال می‌کرد و از طریق تزریق منظم و پایدار ارز به بازار و یا ارائه دستورالعمل مشخص و قاطعی که قیمت دلار را در بازار ثابت نگه دارد، ورود پیدا می‌کرد اینگونه رکود در بازار رخ نمی‌داد.
وی افزود: اگرچه بازار طلا از نیمه دوم سال 96 راکد است، اما بازار سکه تا حدودی بهتر از بازار طلا است؛ چراکه سکه هزینه‌های جانبی ندارد و در صورت نوسان، خریداران ضرر کمتری می‌کنند؛ در مقایسه بازار مشهد با بازار تهران نیز باید اذعان کرد که بازار پایتخت به نسبت از بازار مشهد بهتر است و از طرفی زائران در بازار مشهد نیز بیشتر به سمت خرید نقره گرایش پیدا کرده‌اند و از بازار طلا استقبال کمتری می‌کنند و این یک خطر جدی در جهت کسب درآمدهای ناشی از حضور زائران در مشهد است.
آیا رکود بازار طلا همچنان ادامه دارد؟
به هر حال هم مردم و هم فعالان بازار طلا از وضعیت رکود فعلی ناراضی و دلسرد هستند؛ اینکه چرا مسئولان درباره این شرایط سکوت کرده‌اند و به منظور رسیدن به یک ثبات منطقی در قیمت طلا اقدامی نمی‌کنند جای بسی تعجب دارد، زیرا دولتی که شعار آن ایجاد نشاط در بین جامعه است باید توجه داشته باشد که زمانی نشاط به‌وجود می‌آید که رونق اقتصادی در جامعه حکمفرما باشد و هم مردم و هم فعالان بازار، به خرید و فروش در بازار رغبت داشته باشند؛ از طرفی دولتی که شائبه و ترس از دیوارکشی در خیابان‌ها را در بین مردم تبلیغ می‌کرد باید بداند که در حال حاضر دیوار بسیار بلندی در تمام بازارها بین مردم و صنوف مختلف ایجاد کرده است که علاوه بر اینکه خود دولت نیز توانایی تخریب آن را ندارد، مردم و فعالان بازار نیز، توان گذر از آن را ندارند و به ناچار چشم به روزهای آینده دوخته‌اند.
۲ نفر ۵۹ هزار سکه خریدند
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از خرید ۵۹هزار سکه طی ماه‌های اخیر توسط ۲ نفر خبر داد.
خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت: در حالی پیشتر ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته بود: "7 میلیون و 600 هزار ثبت‌نام سکه داشتیم که 50 نفر، 5 درصد این سکه‌ها را در اختیار دارند"، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم خبر داد، فردی بیش از 39 هزار سکه و فرد دیگری بیش از 20 هزار سکه در ماه‌های اخیر خریداری کرده‌اند، در عین حال هنوز اطلاعاتی از ماهیت این افراد منتشر نشده است.
شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از چندین ماه تعطیلی، گفت: در جلسه اخیر ستاد در هفته جاری تمامی اعضا حضور داشتند و گزارش‌های خوبی به‌صورت شفاف ارائه و ایرادات نیز به‌صورت روشن و صریح بیان شد.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه بحث مقابله جدی با تحریم‌ها یکی از دستورکارهای نشست اخیر ستاد بود، افزود: در این نشست راهکارهایی برای مقابله جدی با تحریم‌ها و بهبود وضعیت ارزی کشور ارائه شد و همچنین موضوع گرانی‌های اخیر سکه مطرح و در این راستا تأکید شد بانک مرکزی نظارت بیشتری بر بحث فروش سکه داشته باشد.فردی بیش از 39 هزار سکه و فرد دیگری بیش از 20 هزار سکه در ماه‌های اخیر خریداری کرده است که این نحوه توزیع سرمایه‌های کشور نیز در این جلسه مورد نقد قرار گرفت.
نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم شفافیت اقتصادی، یادآور شد: مقرر شد که مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارش‌هایی را به‌صورت شفاف ارائه دهند و اطلاعات درباره شرایط کشور نیز به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.
افزایش نرخ پوند و یورو/ دلار ۴۲۵۱ تومان شد
همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه دوم تیر ماه» با ۲۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۵۱۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۴۶۶ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۶ هزار و ۳۸۲ ریال و هر یورو نیز با ۴۱۰ ریال رشد نسبت به روز گذشته ۴۹ هزار و ۵۳۷ ریال ارزش‌گذاری شد.
بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۱۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۹۷ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۵۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۴۸ ریال، روپیه هند ۶۲۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۵۷۶ ریال، دینار کویت ۱۴۰ هزار و ۴۳۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۹۶۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۶۲ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۸ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۵۵۹ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۳ ریال قیمت خورد.
افزون بر این، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۶۲ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۸۵ ریال، روبل روسیه ۶۷۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۶۷۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۸۸ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۶۳۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۳۶ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۶۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۹۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۷۵ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۹۵۹ ریال تعیین شد.
این گزارش می‌افزاید: نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۱۷ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۱۸۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۳۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۹ هزار و ۱۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۲۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۲۶۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۵۰۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۲۵۵ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷۲ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۵۷ ریال ارزش‌گذاری شد. کد خبر: ۵۳۰۵۹۸ تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ تعداد نظرات: ۸ نظر

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۵۰ تن میوه شب عید در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،مدیر تعاون روستایی کردستان با بیان این مطلب گفت: قیمت هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز ویژه شب عید در استان ۳۳۰ هزار ریال و هر کیلوگرم پرتقال ۱۸۵ هزار ریال است.
بهرام کوشکی با اشاره به اینکه توزیع میوه شب عید در استان آغاز شده اظهار کرد: ۲۰۰ تن سیب زرد و قرمز و ۲۵۰ تن پرتقال در ایام نوروز توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ غرفه توزیع میوه شب عید در سطح استان مستقر شده است، افزود: ۳۰ غرفه در مرکز استان و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان برپا شده است.
مدیر تعاون روستایی کردستان اضافه کرد: در همه غرفه‌ها هم امسال ۲۰ تن خرما با قیمت ۲۰ درصد زیر قیمت بازار یعنی هر کیلوگرم ۹۰۰ هزار ریال عرضه می‌شود.
کوشکی یادآور شد: میوه و خرمای عرضه شده در این غرفه جزو محصولات درجه یک و با کیفیت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین وضع همکاری‌های دوجانبه تهران - مسکو و بازار نفت بررسی شد
  • توزیع ۴۵۰ تن میوه شب عید در کردستان
  • افزایش قیمت ارز‌ها در سامانه نیما
  • افزایش قیمت پوند در سامانه سنا
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۲۸ اسفند
  • افزایش قیمت یورو در سامانه سنا
  • نشست کارگروه تنظیم بازار استان‌ها در تهران
  • افزایش قیمت دلار در سامانه سنا
  • مدیرعامل شرکت وبشهر: سال ۱۴۰۲ رکوردهای تاریخی در تولید و کشف بازارهای جدید ثبت کردیم
  • میوه تنظیم بازار شب عید ورامین در ۶ غرفه توزیع می شود