Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران کارخانه کنتورسازی ایران در شهرستان البرز با اعلام به خبرنگار ایلنا گفتند: «محمدجواد بابایی» از کارگران قراردادی و از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه کنتورسازی از سه روز پیش تاکنون اجازه حضور در این واحد تولیدی را نداشته است.

به گفته این کارگران، کارفرما در این سه روز از حضور این کارگر در محل کار جلوگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگر در سه سال گذشته در نهاد صنفی کارگران کارخانه کنتورسازی ایران عضویت داشته است.

همکاران این فعال کارگری می‌گویند که کارفرما به بهانه عدم نیاز در روز اول تیرماه؛ این کارگر را بیکار کرده است.

کارگران در توضیح مخالفت خود با تعدیل این کارگر می‌گویند: آقای بابایی با ۲۲ سال سابق کار مدت‌ها پیش از سوی کارگران کنتورسازی ایران مسئول پیگیری مطالبات صنفی کارگران بود. بخش زیادی از مطالبات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق ۱۳ماه حقوق و بیکاری تعداد زیادی از کارگران بوده است.

 کشاورز (سرپرست کل شرکت کنتورسازی ایران) با تایید این خبر به ایلنا گفت: آقای «محمدجواد بابایی» از نیروهای قرادادی کارخانه است که اخیرا با اتمام قرارداد خود بیکار شده است.

او با بیان اینکه این اقدام هیچ ربطی به وظیفه شورایی وی در کارخانه ندارد، افزود: عملکرد ایشان در حوزه کار رضایتبخش نبود و با مسائلی که در شرکت بوجود آورده بود، ناچارشدیم همزمان با اتمام قرارداد وی را اخراج کنیم.

یک فعال کارگری در قزوین نیز به ایلنا اظهار داشت: تا زمانی که اعتبارنامه نماینده کارگران در درون واحدهای صنفی اعتبار دارد کارفرما در صورت اتمام مدت قرارداد کاری وی، نمی‌تواند او را از کار اخراج کند.

عیدعلی کریمی با بیان اینکه نمایندگان کارگران قاعدتا باید قادر باشند با خیال راحت از حقوق کارگران دفاع کنند و نگران امنیت شغلی خود نباشند، تصریح کرد: حتی اگر کارفرما با استناد به اتمام قرارداد کارگر بخواهد او را به علت همسو نبودن با خود اخراج کند، نماینده کارگر می‌تواند به اداره کار شکایت کند و در صورتی که تاریخ اعتبار نامه وی منقضی نشده باشد، ادارات کار ملزم هستند که رای را به نفع وی صادر کنند.

دبیر خانه کارگر قزوین با بیان اینکه نماینده کارگر منصوب کارفرما نیست که با برخورد سلیقگی وی مواجه شود، تصریح کرد: ماده ۱۶ آیین‌نامه چگونگی انتخاب، عملکرد، حدود و وظایف و اختیارات نمایندگان کارگران در کارگاه‌ها شرایط لغو اعتبار نامه نمایندگان کارگران را تشریح کرده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اوسمار از درویش؛ قرارداد با یاغی فراموش نشود!

به گزارش همشهری آنلاین در خبرها داشتیم که اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس با رضا درویش مدیرعامل باشگاه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

از قرار معلوم این نشست به منظور بررسی شرایط بازیکنانی است که در پایان فصل قرارداد آنها به اتمام می‌رسد. هرچند وضعیت خود اوسمار ویرا هم مشخص نیست و قراردادش در پایان لیگ بیست‌وسوم با پرسپولیس به اتمام می‌رسد اما به رضا درویش توصیه کرده است که حتما قرارداد مسعود ریگی را تمدید کنند.

البته به نظر می‌رسد اولویت رضا درویش تمدید قرارداد مهدی ترابی باشد که با پیشنهادات وسوسه انگیزی مواجه شده است!

کد خبر 844494 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند
  • تسلا نیروهایش را اخراج می کند
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید
  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • سرمربی پرسپولیس این بازیکن را برای فصل بعد می‌خواهد
  • درخواست اوسمار از درویش؛ قرارداد با یاغی فراموش نشود!
  • حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟