Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش  ایران اکونومیست؛ باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به اهمیت تربیت نیروهای فوق تخصصی در نظام سلامت و نقش این نیروها در عرصه های آموزش و ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: طبق سند برآورد نیروی انسانی، در برخی رشته ها می بایست تربیت نیرو با سرعت بیشتری صورت پذیرد تا نیازهای کشور در بازه های زمانی منطقی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راهکار تسهیل  ورود دانش آموختگان به عرضه آموزش و ارائه خدمات
لاریجانی اظهار داشت: بر این اساس پذیرش مستقیم دستیاردر رشته های فوق تخصصی مورد نیاز راهکاری است که می تواند با کوتاه تر کردن دوره تحصیل ورود دانش آموختگان به عرضه آموزش و ارائه خدمات را تسریع کند.
 
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: براساس این مصوبه حداكثر 10% نفرات دارای نمره برتر در آزمون گواهینامه تخصصی با تراز كشوری محاسبه شده توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی به تفكیك رشته پس از اتمام دوره آموزشی تخصصی ، با هماهنگی معاونت های آموزشی و درمان می توانند در رشته های مورد نیاز فوق تخصصی پذیرفته شوند.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: همچنین حداكثر 20% نفرات دارای نمره برتر تراز شده آزمون های ارتقاء سال های تحصیلی ما قبل آخر در رشته های تخصصی جراحی عمومی، داخلی و كودكان هر دانشگاه، با هماهنگی معاونت های آموزشی و درمان می‌توانند مستقیم در مقطع فوق تخصص ادامه تحصیل دهند.
 
وی افزود: این افراد در صورتی که 75 درصد کارپوشه (log book) رشته تخصصی مربوطه شان تکمیل شده و از سوی شورای آموزشی دانشگاه محل تحصیل تائید صلاحیت حرفه ای و به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی معرفی شوند بر اساس شیوه نامه تدوینی در رشته های مورد نیاز در سقف ظرفیت تخصیص یافته برای این گروه از داوطلبان می توانند بطور مستقیم درمقطع فوق تخصصی ادامه تحصیل دهند.
 
لاریجانی با بیان اینکه در صورت لزوم دانشگاه محل تحصیل تخصصی این گروه از افراد به منظور ادامه تحصیل در مقطع فوق تخصصی بنا به برنامه ریزی دبیرخانه شورای آموزش پزشكی و تخصصی تغییر خواهد یافت، گفت: این گروه از افراد در پایان دوره فوق تخصصی و در صورت كسب قبولی نهایی بعنوان دارنده مدرك فوق تخصصی در رشته مربوطه شناخته می شوند. این افراد در صورت علاقمندی در جریان تحصیل دوره فوق تخصصی می توانند در آزمون بورد تخصصی شرکت کنند.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این گروه از دانش آموختگان برای عضویت در هیئت علمی ملزم به دارابودن دانشنامه رشته تخصصی مادر و دانشنامه رشته فوق تخصصی مربوطه هستند.
 
وی با اشاره به اینکه این مصوبه از سی و هفتمین دوره آزمون ارتقاء رشته های تخصصی بالینی به بعد قابل اجراست، گفت: مقررات مرتبط با انصراف، ترک تحصیل ، مرخصی و ... این گروه متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت بهداشت ایران اکونومیست لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد؛ گفت: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا به این شکل است که شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند. ما در راستای بازنگری و به روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی ، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم. همچنین ۲۷۷هیئت علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷هزار و ۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می‌گیرد. همچنین بازنگری های بسیاری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی با رویکرد مهارت محور در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا هم در درجه و هم آموزش های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

حمیدی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که ان‌شاءالله موثرتر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی