Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ احمد سیاووش پور رئیس کل دادگستری گیلان امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه در رشت برگزار شد، به افزایش ۹ درصدی ورود پرونده‌های قضایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر کارکرد‌های فرهنگی - آموزشی جدی‌تر اعمال نشود روند تشکیل و ورود پرونده‌های قضایی به محاکم ۲۶ گانه استان روند صعودی را طی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  تعداد پرونده‌های قضایی ورودی به محاکم قضایی گیلان را در سال ۹۶ را حدود ۶۱۲ هزار فقره اعلام کرد و افزود: ۱۳۰ هزار فقره از این پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف و بقیه در دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و شعبات تجدید نظر رسیدگی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های قضایی در ۳ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هم اشاره و خاطر نشان کرد : اگر این روند ادامه یابد تاپایان امسال تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی به ۷۰۰ هزار پرونده می‌رسد.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر برای هر ۱۰۰ هزار جمعیت گیلان تنها ۱۴ قاضی وجود دارد افزود: پارسال تمامی ظرفیت ۳۷۰ قاضی فعال در محاکم ۲۶ گانه استان برای رسیدگی به پرونده‌های ورودی صرف شد که میانگین رسیدگی به هر پرونده ۹۰ روز بود.

احمد سیاووش پور در پایان تنها راه جلوگیری از روند صعودی تشکیل پرونده‌های قضایی را پیشگیری در بستر کارکرد‌های فرهنگی- آموزشی عنوان و تصریح کرد: ایجاد نهاد‌های داوری نیز راهکار مناسبی برای تقویت روند صلح و سازش است که باید از سوی رسانه‌ها فرهنگ سازی شود.

 

انتهای پیام/م.ع

رشد ۹ درصدی ورود پرونده به محاکم قضایی گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

رزم  در نشست مسئولان قضایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، از کاهش موجودی پرونده‌های قضایی استان طی سال گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال حبس

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: موجودی پرونده‌های قضایی در فروردین پارسال بیش از ۵۰ هزار پرونده بوده که این رقم در اسفند ماه به ۴۳ هزار پرونده رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • ورود دادستان کلاله به موضوع مفقودی «یسنا»
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری