Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@17:40:06 GMT

تیپ تابستانه باید چه رنگی باشد؟

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۲۱۱۳

تیپ تابستانه باید چه رنگی باشد؟

امسال نیز مثل سال‌های گذشته طراحان مد کار شما را راحت و چند نمونه از ترکیب رنگ‌های مد تابستانه برای پوشاک را ارائه کرده اند که می‌تواند راهنمای مفیدی برای طرفداران مد باشد. ادامه این مطلب را به نقل از زندگی آنلاین بخوانید.

اگرچه روز‌های گرم تابستان، زمانی برای سپری کردن اوقاتی خوش در فضای بیرون از خانه است، اما گرمای این روز‌ها گاهی اوقات کلافه کننده می‌شود و هرکس به دنبال راه حلی برای خنک شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز‌های گرم تابستان، استفاده از رنگ‌های روشن ضروری است.    


نور خورشید از نور مرئی و همچنین حرارت تشکیل شده است و وقتی جسمی سیاه رنگ باشد، تمام آن نور و حرارت را به سمت خود جذب می‌کند و سطح آن بسیار داغ می‌شود.

به طور مثال وقتی تی شرتی سیاه رنگ بپوشید، پس از مدتی احساس گرمای شدید می‌کنید.
اما اگر به جای رنگ سیاه، رنگ روشن به ویژه سفید به تن کنید، نور و حرارت خورشید منعکس شده و شما خنک‌تر باقی می‌مانید.
دقیقا به همین دلیل است که بیشتر لباس‌های ورزشی تابستانی از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند و معمولا مردمان کشور‌های با آب و هوای بسیار گرم، لباس‌های روشن می‌پوشند.


تنفس پوست
بدن انسان نیز قادر به تولید گرماست و بخشی از انرژی پتانسیل موجود در بدن به شکل انرژی گرمایشی در محیط پراکنده می‌شود؛ بنابراین با استفاده از لباس‌های روشن، می‌توان فضای تنفسی پوست را حفظ کرد و علاوه بر ایجاد حس خنکی، موجب طراوت پوست شد.


تاثیر رنگ‌ها در تابستان

سفید
رنگ سفید رنگ پاکیزگی و تمیزی است و از آنجایی که بیشتر نور و حرارت خورشید را منعکس می‌کند، بسیار خنک کننده است.
علاوه بر آن سفید یادآور یخ است و باعث می‌شود که ما و اطرافیان مان احساس خنکی کنیم. این رنگ خنک کننده، حس و حال و روحیه مان را هم بهبود می‌بخشد.

قرمز
رنگ گرم قرمز، یکی از رنگ‌هایی است که معمولا در تابستان کاربرد فراوان دارد. این رنگ یادآور گل هاست و حس خوبی به فرد می‌دهد.
اما از آنجایی که می‌تواند ضربان قلب فرد را بالا ببرد، بهترین رنگ برای محیط‌های تفریحی تابستانی محسوب می‌شود.


زرد و نارنجی
این دو رنگ یادآور رنگ خورشید هستند و باعث سرزندگی انسان می‌شوند. رنگ زرد از میان رنگ‌های گرم، بسیار انرژی بخش است و با خنده و امید در ارتباط است.
این رنگ نیز یکی از بهترین رنگ‌های مورد استفاده در تابستان است و فرد را سرزنده و پر انرژی نگه می‌دارد.


سبز
این رنگ نماد طبیعت است. با خود راحتی ذهن و اعتماد به نفس می‌آورد. سبز نوید آغازی نو، ثروت و سلامت را می‌دهد. چشم‌ها با دیدن این رنگ، احساس آرامش می‌کنند.
سبز برای فصل تابستان بسیار مناسب است. این رنگ به راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود و در خنک ماندن بدن بسیار موثر است.


آبی
رنگ آبی نیز مانند رنگ سبز آرامش بخش است و در عین حال حس معنوی و امنیت به فرد می‌دهد.
دیدن رنگ آبی موجب ترشح مواد شیمیایی آرام کننده در بدن می‌شود و همچنین احساس خنکی بسیاری به فرد می‌دهد؛ بنابراین یکی از رنگ‌های مناسب فصل گرماست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه مد و پوشاک لباس پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • موتور گلزنی مهاجم استقلال پس از ۱۱ هفته روشن شد
  • سایه روشن‌های ورزش استان
  • حسن روشن: استقلال و پرسپولیس هیچ وقت واگذار نمی شوند (فیلم)
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • حسن روشن: اختلاف خطیر و نکونام؟ نه می‌فهمیم این چه می‌گوید، نه آن! / فیلم
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • انعکاس مشکلات اهالی روشن دشت در صفحه شما
  • کانتورینگ صورت برای انواع فرم های صورت
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری