Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:46:44 GMT

روایتی از دستاوردها اردوهای جهادی در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۲۳۳۱

روایتی از دستاوردها اردوهای جهادی در استان سمنان

‍‍‍‍‍‍

جوانان زیادی برای حضور در اردوهای جهادی که اردوهای خدمت به مردم و محرومان است شور و شوق دارند و جهادگران افرادی از بین من و شما هستند که روزهایی از تعطیلات تابستانی خود را در مناطق محروم و در شرایطی سخت برای کمک به هم نوعان خود سپری می‌کنند. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، جهادگران معتقدند باید برای خودسازی طعم سختی را چشید و در طول اردو برای تحقق شعار " می‌سازیم؛ تا ساخته شویم " از تمام توانایی‌ها و استعدادهای خود برای مردم خرج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اردوهای جهادی می‌بینیم که مردم روستاها عمدتاً از عملکرد جهادگران راضی هستند و کودکان و نوجوانان این مناطق برای حضور در کلاس‌های آموزشی و فرهنگی جهاد سازندگی شور و شوق زیادی دارند؛ به‌گونه‌ای که بهترین تفریحات تابستانه آن‌ها حضور در این کلاس‌ها است و حتی بعضی از این افراد آن‌قدر به اعضای گروه‌های جهادی وابسته می‌شوند که در پایان اردو برای خداحافظی از معلمانی که روزهایی را موقت به آن‌ها آموزش می‌دادند اشک می‌ریختند.

به میان جهادگران که می‌روی انگار که آنها از دنیایی دیگر آمده‌اند. وقتی با همین افرادی که از میان من و شما به اردوهای جهادی در نقاط محروم اعزام‌شده‌اند؛ هم‌کلام می‌شوی تأثیر معنوی و خوب خدمت خالصانه به محرومان را در عمق کلام و بیانشان می‌شنوی.

یکی آرزوی شهادت و مبارزه در راه دفاع از حرم دارد و دیگری سعادت ملت ایران را آمال خود قرار داده. حضور در این اردوها آن‌قدر برای این بسیجیان جهادگر جذاب و زیبا شده که برای رفتن به مناطق محروم و خدمت به محرومان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

یک جهادگر بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: جذاب‌ترین چیز برای من همین اردوی جهادی بود چراکه من اردوی جهادی سال گذشته را ازدست‌داده بودم و سال اول ورود به دانشگاه از اردوهای جهادی شناختی نداشتم و در آن حال و هوا برای کمک به مردم روستا نبودم اما از وقتی‌که فهمیدم اردوی جهادی چیست برای حضور در این اردوها لحظه‌شماری می‌کنم.

49 گروه جهادی بسیج دانشجویی در سال 97 تشکیل شد

مرتضی دهرویه رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حوزه جهادی با مشارکت همه دانشگاه‌هایی که با بسیج دانشجویی استان سمنان همکاری می‌کنند چیزی بالغ‌بر 49 گروه جهادی را در سال 97 تشکیل دادیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان در راستای برگزاری اردوهای جهادی در نقاط محروم اضافه کرد: این بسیجیان جهادگر در ایام مختلفی از سال به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان از اعزام بیش از 1400 نفر روز از دانشجویان در این اردوهای 10 روزه جهادی خبر داد و گفت: بسیج دانشجویی در قالب جهادی برنامه محور عمل می‌کند.

به گفته دهرویه، گروه‌های جهادی طرح‌های سه‌ساله را تحت عنوان " اعتلای بسیج " برنامه‌ریزی کردند که در روستاها و محله‌ها مستقر بشوند و بتوانند کارکردهای خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشند.

25 هزار نفر از استان سمنان به اردوهای جهادی اعزام شدند

جبار دوست محمدیان رئیس سازمان بسیج سازندگی جهاد سازندگی استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: جهاد سازندگی در 3 حوزه محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و طرح هجرت 3 فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل بالغ‌بر 25 هزار نفر به اردوهای جهادی داخل استان و خارج از استان اعزام شدند تصریح کرد: این اردوها از طرف بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، بسیج طلاب و بسیج محلات برگزارشده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی جهاد سازندگی استان سمنان تصریح کرد: البته در سال گذشته بیشترین گروه‌های جهادی استان سمنان متعلق به بسیج محلات بوده است که در قالب اردوهای جهادی یک‌روزه به نقاط محروم استان سمنان و کشور اعزام‌شده‌اند.

به‌هرروی اردوهای جهادی را می‌توان گامی بزرگ و ارزشمند در راستای رفع غبار محرومیت از رخ روستاهای کشور دانست و چه نیکوست؛ اگر همه دستگاه‌های اجرایی ضمن کمک بیشتر به برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای کشور، در عملکرد خود نیز از روش جهادی جهادگران این اردوها الگوبرداری کنند.

گزارش از آذر پژمان

انتهای پیام/ ت

R41366/P1336/S6,64/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

کد خبر 849620 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران بسیج سازندگی خبر ویژه سرلشگر حسین سلامی

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی