Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از پيروزي ارتش سوريه عليه تروريستها در جنوب اين کشور و پيوستن گروه هاي تروريستي به ارتش سوريه براي مبارزه با جبهه النصره و داعش حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه العالم، ارتش سوريه و هم پيمانان آن در حومه منطقه السويداء پيشروي کرده و چندين روستا را آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر اين گزارش افراد مسلح موجود در منطقه اللوجات يکي از خطرناکترين پايگاه هاي آنان در درعا، خواستار آتش بس شدند تا زمينه براي مذاکرات و صلح فراهم شود. آتش جنگ در جنوب سوريه شدت گرفته است. محور حد فاصل بين حومه غربي السويداء و حومه شرقي درعا شاهد تجمع نيروهاي ارتش و هم پيمانان آن است؛ به طوري که با سرعت در حال پيشروي در مناطق اشغال شده و نبرد با تروريستها هستند.
اين درحالي است که تا به حال عمليات بزرگ هنوز آغاز نشده است . پيشروي در اين منطقه کار ساده اي نيست.
ارتش سوريه و نيروهاي هم پيمان آن روستاهاي المدوره، الشومره ، العلالي و الشياحات در دورترين نقطه حومه شمالي السويداء را آزاد کردند.
ارتش با تجهيزات و خودروهاي نظامي خود از سمت شرق به سمت محور تل الغير و قوس ابوجبل پيشروي کرده است.
ميثم حسون کارشناس نظامي سوري گفت: «اقدام ارتش سوريه در واقع جداکردن السويداء از درعا و جداکردن حومه شرقي درعا از حومه جنوبي آن و حومه جنوب شرقي آن است . همچنين تامين امنيت گذرگاه هاي نيروهاي مسلح به سمت غرب و قطع راه هاي تماس گروه هاي تروريستي مسلح بين حومه شمالي درعا با حومه جنوبي آن است».

حمله گروه تروريستي النصره ناکام ماند
ارتش سوريه حمله گروه تروريستي النصره را در جنوب اين کشور ناکام گذاشت.
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين :عناصر گروه تروريستي النصره به مقر لشکر هفتم ارتش سوريه در جنوب اين کشور حمله کردند.
مرکز آشتي روسيه در پايگاه حميميم سوريه اعلام کرد بيش از يکهزار تن از عناصر جبهه النصره به مواضع لشکر هفتم ارتش سوريه در داما و دير داما حمله کردند. اين مرکز تاکيد کرد که ارتش سوريه در اين منطقه که در شمال شرقي منطقه جنوبي کاهش تنش قرار دارد در برابر گروههاي مسلح ايستادگي کرد. در مقابل، عناصر النصره به شليک خمپاره به مناطق مسکوني داما و دير داما پرداختند.

حملات خمپاره اي تروريست ها به درعا
 بر اثر حملات خمپاره‌اي گروه‌هاي تروريستي به شهر درعا در جنوب سوريه دو غير نظامي از جمله يک کودک شهيد و پنج تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) تروريست‌هاي وابسته به جبهه النصره شامگاه چند خمپاره به طرف محله الکاشف و اطراف پانوراما شليک کردند که به شهادت دو شهروند سوري و زخمي شدن پنج تن ديگر منجر شد. بر اثر حملات خمپاره‌اي تروريست‌ها به شهر درعا خساراتي هم به اموال عمومي و شخصي وارد شد.
تروريست ها‌ي النصره مستقر در برخي مناطق شرقي شهر درعا در تلاشي مذبوحانه براي اعمال فشار بر غير نظاميان و جلوگيري از حمايت آنان از ارتش سوريه در مبارزه با تروريسم، دست به حملات خمپاره‌اي، راکتي و تيراندازي به طرف مراکز نظامي ارتش و محله‌هاي مسکوني شهر درعا مي‌زنند. تروريست‌هاي جبهه النصره و گروه‌هاي وابسته به آن همچنين سه خمپاره به طرف روستاي حران در حومه غربي شهر سويداء در جنوب سوريه شليک کردند.
خبرنگار سانا گزارش داد تروريست‌هاي مستقر در بصري الحرير در شرق درعا ديروز سه خمپاره به طرف روستاي حران شليک و خسارت‌هايي به چند خانه وارد کردند. روستاي داما در شمال غرب سويداء نيز روز شنبه هدف پنج خمپاره تروريست‌ها قرار گرفت و خساراتي به تعدادي از واحد‌هاي مسکوني اين روستا وارد شد.

حملات هوايي روسيه به مواضع تروريست ها
جنگنده هاي روسيه شنبه شب مناطق تحت تصرف گروه هاي مسلح را در جنوب سوريه بمباران کردند.
اين اولين بار از زمان موافقت گروه هاي مسلح با آغاز آتش بس در مناطق جنوبي سويه است که جنگنده هاي روسي اين مناطق را بمباران مي کنند.
ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد : آتش بس در جنوب سوريه يک سال پيش آغاز شد و جنگنده هاي روسي براي اولين بار در اين مدت يکساله مناطقي را در شرق استان درعا بيش از 25 بار بمباران کردند.  
اين مرکز وابسته به مخالفان سوري خارج نشين، بدون ذکر آمار اعلام کرد: جنگنده هاي به کار رفته در اين حملات از پايگاه حميميم در شمال غرب سوريه به هوا برخاسته بودند.
"محمد ابراهيم" فعال رسانه اي در منطقه بُصّر الحرير در شمال شرق درعا در مصاحبه با فرانس پرس گفت: حملات هوايي روسيه 2 ساعت ادامه يافت و پس از نيمه شب متوقف شد.

پيوستن 25 هزار تروريست به ارتش سوريه
العالم گزارش داد بيش از 900 فرد مسلح در استان درعا تسليم ارتش سوريه شدند و آمادگي خود را براي مبارزه با جبهه النصره و داعش اعلام کردند
شبکه تلويزيوني الميادين نيز گزارش داد؛ پيوستن 25 هزار تروريست به ارتش سوريه در جنوب اين کشور راه را براي ديگر گروه هاي تروريستي براي آشتي با دولت سوريه باز مي کند.
تصميم هزاران نفر از افراد تروريست عضو گروه مشهور به «تيپ العمري» مبني بر جنگ با النصره در کنار ارتش سوريه راه را براي گروه هاي ديگر باز کرد تا آنها هم چنين مسيري را بپيمايند.
محمد الخضر خبرنگار اين شبکه افزود گردان شباب السنه (جوانان اهل سنت) که در بصري الشام مستقر هستند و شمار آنها به بيش از شش هزار تن مي رسد و جيش الثوره (ارتش انقلاب) که ميان مزيريب و نصيب در جنوب سوريه حضور دارند و جيش العشاير که در مرز اردن مستقر است و لشکرهاي 8 مارس و حمزه که در حومه غربي درعا حضور دارند و تعداد کل آنها به بيش از بيست و پنج هزار نفر مي رسد تصميم گرفته اند که در کنار ارتش سوريه به جنگ با جبهه النصره برخيزند. اين در حالي است که تا پيش از اين با حضور اين گروه ها، قنيطره و درعا مناطقي وابسته به اتاق عمليات الموک (اتاق عمليات موک را آمريکا در اردن تشکيل داده است و شامل فرانسه، انگليس، اردن و رژيم صهيونيستي براي اداره درگيري‌ها در جنوب سوريه مي شود) و دستگاه هاي اطلاعاتي آمريکا و عربستان و امارات بودند. دمشق با اين اقدام تصميم گرفته است تا حاکميت خود را بر اين مناطق بگستراند.
همه طرح ها و ارائه کمک هاي مالي و تسليحاتي به اين گروه ها از سوي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و کشورهاي غربي بي نتيجه مانده است و با پيشروي ارتش سوريه در جنوب، کمربند امنيتي که اسرائيل براي آن برنامه ريزي کرده بود در حال فروپاشي است.
در واقع گروههاي تروريستي به اين نتيجه رسيده اند که جنگ و درگيري سودي ندارد و بهتر است به آشتي و حل و فصل اوضاع خود بپردازند. راهي که تيپ العمري در پيش گرفته است گروههاي تروريستي ديگر را ترغيب مي کند تا به سوي دولت سوريه گام بردارند.
الميادين افزود در کمتر از يک ماه گروه هاي تروريستي ده تن از بزرگان و افرادي که براي آشتي با دولت سوريه تلاش مي کردند، ترور کردند.

فرمان انتخاباتي بشار اسد
رئيس جمهور سوريه در فرماني اعلام کرد که انتخابات شوراهاي محلي (شهر و روستا) در اين کشور، در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) امروز يکشنبه گزارش کرد که «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه در بخشنامه‌اي اعلام کرد که روز يکشنبه 25 شهريور آينده (16 سپتامبر2018) موعد انتخابات شوراهاي شهر در اين کشور خواهد بود.
در اين خبر به جزئيات بيشتري اشاره نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۱ تروریست در دو عملیات جداگانه اطلاعاتی نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند.

ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در دره اسماعیل خان عملیاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که تبادل آتش میان دو طرف به کشته شدن ۱۰ تروریست انجامید.

نیروهای امنیتی پاکستان عملیات دیگری در منطقه وزیرستان شمالی انجام دادند که در آن یک تروریست کشته شد.

بنا به اعلام ارتش پاکستان، مقادیر فراوانی تسلیحات و مهمات از تروریست های کشته شده به دست آمده است.

گفته می شود این تروریست ها در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شرکت کرده بودند.

پیشتر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد پاکستان اعلام کرده بود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۴۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده. در این حملات ۲۸۱ نفر از جمله نظامیان و شهروندان عادی کشته شده اند.

کد خبر 6086780

دیگر خبرها

  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم