Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:59:30 GMT

مرکز پژوهشی شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۲۵۵۵

مرکز پژوهشی شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود

رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی از شکل‌گیری مرکز پژوهشی شهید بهشتی در ایام بزرگداشت شهدای هفتم تیر خبر داد. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

حجت‌الاسلام «محمدتقی اکبرنژاد»، رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی و از مدرسان حوزه علمیه قم امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت ایام سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یاران او گفت: بنده به عنوان یک طلبه به اینکه آیت‌الله شهید بهشتی از تبار جامعه روحانیت بوده و بنده نیز هم لباس ایشان هستم افتخار می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی با اشاره به تعبیری از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید بهشتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشی درباره جایگاه آیت‌الله بهشتی فرمودند: «من در توان مدیریتی و رهبری کسی را مانند شهید بهشتی نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام».

حجت‌الاسلام اکبرنژاد گفت: شهید بهشتی به تعبیری امام خمینی (ره) شهادتشان در برابر مظلومیتشان چیزی نبوده است. ایشان در زمان حیاتشان آماج تیرها و تهمت‌ها قرار گرفتند. به راستی چقدر زمان باید بگذرد تا افرادی همچون شهید بهشتی پا به این دنیا بگذارند و منشأ تحولات عظیمی در جامعه شوند؟

به گفته وی، شهید بهشتی در فضای سیاسی و مدیریتی دقیقاً در سن بلوغ مدیریتی و سیاسی بودند، یعنی زمانی بود که جامعه می‌باید از برکات وجود ایشان بهره‌ها می‌برد، اما ایشان مورد بی مهری‌هایی قرار گرفت و در نتیجه در برابر آن خون دل‌هایی که خورده بودند، مزد شهادت را از سوی خداوند دریافت کردند. ایشان در تعبیری می‌فرمود: «خدا از من دفاع خواهد کرد» که همینطور هم شد.

حجت‌الاسلام اکبرنژاد با بیان اینکه مظلومیت شهید بهشتی حتی بعد از شهادت ایشان هم ادامه پیدا کرد، گفت: انتظاری که از نهادهای مربوطه وجود داشت این بود که حداقل شهید بهشتی دیگر بعد از شهادتش، به عنوان یکی از مفاخر این کشور مورد توجه قرار گیرد و بیشتر شناخته و شناسانده شود.

رئیس مؤسّسه فقاهت و تمدن‌سازی با اشاره به شکل‌گیری مرکز پژوهشی شهید بهشتی با محوریت بهشتی‌ پژوهی خاطرنشان کرد: قرار است این مرکز به زودی به همت بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «مجموعه سرچشمه انقلاب» راه‌اندازی شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این مرکز صرفاً جمع‌آوری آثار شهید بهشتی نیست، بلکه می‌خواهیم به شهید بهشتی به عنوان یک سرچشمه برای انقلاب اسلامی بنگریم و سوالاتی که امروزه جامعه ما با آن مواجه است، با مرجعیت شهید بهشتی تلاش کنیم به آنها پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام اکبرنژاد افزود: انسجام‌بخشی هدف دیگر ما محسوب می‌شود، اگر مسأله‌محور به سراغ آثار شهید بهشتی برویم و از تمامی آثار ایشان اعم از کتاب‌ها، مصاحبه‌ها، سخرانی‌ها و ...استفاده کنیم، به پرسش‌های پیش آمده انسجام خواهیم داد. عمق بخشیدن به آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی هدف سوم از راه‌اندازی این مرکز است.

انتهای پیام/

.مرکز پژوهشی شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود R1410/P1439/S4,37,38/CT11 واژه های کاربردی مرتبط یادواره شهدا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یادواره شهدا یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره حفظ آثار استان یزد، منصور زارع اظهار کرد: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.

زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

کد خبر 749182

دیگر خبرها

  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول