Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس‌، برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های پارلمان در اجلاسیه سوم مجلس دهم شورای اسلامی در دستور کار نشست کمیسیون‌ها قرار داشت.

اعضای هیأت رئیسه کمیسیون‌های مجلس با حداکثر آراء نمایندگان و اعضای کمیسیون‌ها انتخاب شدند.

روسای ۷ کمیسیون مجلس شامل امنیت ملی، آموزش، بهداشت، فرهنگی، کشاورزی اجتماعی و تدوین آیین نامه داخلی در این دوره تغییر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، سلمان خدادادی (فراکسیون نمایندگان ولایی) رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شد؛ پیشتر عبدالرضا عزیزی (فراکسیون مستقلان ولایی) تصدی ریاست این کمیسیون را بر عهده داشت.

رئیس سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم علی نوبخت (فراکسیون امید) بود که حسینعلی شهریاری (فراکسیون نمایندگان ولایی) جایگزین وی شد.

دیگر تغییر در ریاست مربوط به کمیسیون تدوین آئین نامه مجلس بود که براساس آرای نمایندگان غلامرضا کاتب (فراکسیون مستقلان ولایی) جایگزین عزت‌الله یوسفیان‌ملا (فراکسیون مستقلان ولایی) شد.

کمیسیون فرهنگی هم شاهد تغییر در ریاست کمیسیون بود که براین اساس، جمشید جعفرپور (فراکسیون نمایندگان ولایی) جای خود را به احمد مازنی (فراکسیون امید) داد.

در کمیسیون کشاورزی هم علی اکبری (فراکسیون امید) از مسند ریاست کمیسیون رفت و احمدعلی کیخا (فراکسیون امید) بر کرسی ریاست تکیه زد.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری دیگر کمیسیونی بود که رئیس آن تغییر کرد که بدین ترتیب محمدرضا عارف (فراکسیون امید) بر صندلی محمدمهدی زاهدی (فراکسیون نمایندگان ولایی) تکیه زد.

حشمت الله فلاحت پیشه (فراکسیون نمایندگان ولایی) آخرین کمیسیونی بود که رئیس جدیدش با پیشی گرفتن از رئیس سابق توانست بر کرسی ریاست بنشیند. فلاحت پیشه توانست از علاالدین بروجردی (فراکسیون مستقلان ولایی) برای ریاست پیشی بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟