Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ روحانی بومی در سطح استان داریم گفت: در استان خراسان جنوبی به دنبال انقلاب قرآنی هستیم و استان نیازمند احداث ۴۰ خانه عالم است. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: وظایف سازمان تبلیغات سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت سازمان دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شناسایی نیروهای مومن، متدین، متعهد و شکل دهی تشکل‌های دینی مردمی اعم از هیئت‌های مذهبی، کانون‌ها، انجمن اسلامی و سایر اقشار و رصد برنامه‌های  بدخواهان نظام اسلام از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات است افزود: تدوین انتشار کتب و نشریات مناسب به منظور بررسی فرهنگ و تمدن اسلامی، نظارت بر چاپ نشر قرآن کریم و انجام فعالیت‌های قرآنی بخشی ازفعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از رسالت‌های مهم سازمان، سامان‌دهی آموزش مبلغان است همچنین نسبت به اعزام مبلغان تلاش می‌شود که نیاز مبلغ هر شهر و روستا تأمین شود.

رضایی گفت: در 13 مناسبت رسمی و مناسبت‌های متفرقه فعالیت تبلیغی را دنبال می‌کنیم که در سال 96 از ظرفیت 5 هزار و 635 نفر مبلغ و 60 هزار و 700 روز تبلیغ استفاده شده است.

وی افزود: از برنامه‌هایی که در دستور کار سازمان تبلیغات است اعزام مبلغ دائمی و مستقر در روستاهای بالای 100 خانوار است و در حال حاضر 101 نفر روحاتی مستقر و 115 نفر روحانی طرح هجرت در استان داریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 200 نفر روحانی بومی داریم افزود: سال گذشته بیشترین جذب یعنی 22 نفر روحانی برای استقرار در روستاهای استان جذب شده و امسال نیز تاکنون 6 نفر از حوزه‌های علمیه برای استقرار در روستاها جذب شدند.

رضایی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های فعالیت سازمان حوزه قرآن است افزود: به دنبال انقلاب قرآنی در خراسان جنوبی هستیم و ظرفیت 74 موسسه قرآنی، 42 خانه قرآن شهری و 170 خانه قرآن روستایی را در استان داریم و در سال گذشته 850 کلاس آموزش قرآن داشتیم که 14 هزار نفر قرآن آموز داشتیم و 3 هزار گواهینامه صادر شد.

وی از برگزاری 12 کارگاه سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید کشوری خبر داد و گفت: آموزش تعدادی مربی با موضوع سبک زندگی قرآنی، برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه استعداد نوجوان، حمایت از برنامه‌های آموزشی، خانه‌های قرآنی، راه‌اندازی انجمن خیرین قرآنی و تجلیل قرآن آموزان نمونه استان، تجلیل خیر برتر در بخش قرآنی، اجرای برنامه قرآنی در فضای مجازی، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان و تربیت داور از جمله برنامه‌های سازمان است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: تاسیس 13 شورای هیئت مذهبی در شهرستان‌های استان، 12 کانون مداحان، 134 کانون فرهنگی تبلیغاتی، 80 انجمن اسلامی، 1300 هیئت مذهبی را در استان داریم و 2 هزار و 180 مسجد اعم از شیعه و اهل سنت در استان داریم که از این تعداد مساجد شهری 469 و روستایی یک هزار و 589 مسجد است.

رضایی بیان کرد: تعداد گفتمان‌هایی که در سال گذشته با حضور مبلغان خواهر برگزار شد 378 گفتمان و برای برادران 344 دوره بود که در 582 مدرسه برگزار شد.

وی افزود: 83 هسته فرهنگی جوان و 154 بوستان معرفت جوان در سال گذشته در اوقات فراغت فعالیت داشته و اعزام 154 خواهر مشاور مذهبی به مدارس و مهدهای کودک داشتیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: دوره تربیت مربی مشاوره فعالیت سایت تبیان از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات خراسان جنوبی است و تعداد 4 مدرسه علوی معارف صدرا داریم که دو مدرسه در بیرجند یک مدرسه صدرا واحد برادران در طبس و یک مدرسه صدرا ویژه برداران در نهبندان داریم و در حوزه فرق ادیان سال گذشته 27 برنامه اجرا شده است.

رضایی تصریح کرد: برگزاری کنگره شعر اهل بیت، کارگاه آموزشی نقد حرف، کارگاه سواد رسانه‌ای، نشست مشترک علمای اهل سنت، برنامه خاص هفته وحدت از دیگر برنامه‌ها برگزار شده در سال گذشته است.

وی اظهار داشت:در سطح استان 220 خانه عالم داریم که اولویت برای خانه عالم در روستاهای بالای 100 خانوار است و در استان 40 خانه عالم مورد نیاز است که احداث شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از سیاست ما پیشگیری مقابله با آسیب اجتماعی است گفت: در بخش آسیب‌های اجتماعی ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز خراسان جنوبی ایجاد 6 پایگاه فرهنگی اجتماعی در حاشیه شهر بیرجند با حضور طلاب جوان است.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز بیانیه قدردانی نمایندگان در حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد که به شرح زیر است:

رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.

این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوت معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.

در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند را فراهم کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سخت‌کوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند.

کد خبر 6079791 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در ۷۱ آرایشگاه زنانه قم
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • مأموریت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است
  • واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به حمله ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی
  • وظیفه امروز مومنین عالم تشخیص راه حق و جهاد در این مسیر است