Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: طرح کتابخانه فاطمه‌ها و سایر طرح‌ها و ایده‌های مشابه، نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهان قابلیت اجرایی‌شدن را دارد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی در دیدار خود با بنیانگذاران کتابخانه فاطمه‌ها که در محل این ستاد برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح، گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع کتاب و کتابخوانی تاکید فراوانی دارند، این طرح با توجه به بومی بودن، متکی بودن به نیروی مردمی و خودجوش بودن و همچنین حفظ هویت و ارزش‌های قومی و تاریخی بسیار اثرگذار و مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کتاب و کتابخوانی یکی از بهترین روش‌های حفظ و گسترش فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی است.    

 

افقی در سطح جهان اسلام برای طرح «کتابخانه فاطمه‌ها» درنظر بگیرید

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به چشم‌انداز جهانی برای کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد، اظهار کرد: طرح کتابخانه فاطمه‌ها و سایر طرح‌ها و ایده‌هایی که در این زمینه ارائه شد، نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهان قابلیت اجرایی شدن دارند بنابراین چشم‌انداز خود را در این رابطه در ابعاد جهانی ببینید و برای آن افقی وسیعی در سطح دیگر کشورهای اسلامی ترسیم کنید.             

 

ارزانی خاطرنشان کرد: ما در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر حمایت از اجرای طرح کتابخانه فاطمه‌ها، برای برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم در این باره نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

 

در ادامه این دیدار، فرزاد میرشکاری؛ موسس و مسئول کتابخانه فاطمه‌ها، ضمن تشکر از حمایت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول سال‌های فعالیت این کتابخانه، طرح‌های «پنجشنبه با کتاب» «هزار خانواده کتابخوان» و «جشنواره قصه دیگران» را برخی از طرح‌های در دست اجرای این کتابخانه دانست.

 

وی با اشاره به انواع طرح‌ها و ایده‌های اعضا و بنیانگذاران کتابخانه فاطمه‌ها، گفت: ما طرح‌ها و ایده‌های مختلف و فراوانی در رابطه با راه‌اندازی شعبه‌های این کتابخانه در سطح کشور داریم و حتی برای ارائه نوع خدمات متفاوت در این کتابخانه‌ها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

   

یادآور می‌شود؛ «کتابخانه فاطمه ها» یک طرح ابتکاری و خودجوش است که سال ١٣٨٩ در یک روستای محروم در ٣٠ کیلومتری کهنوج در استان کرمان کلید خورده است، زمانی که سه دختر نوجوان به نام «فاطمه» و به کمک معلم‌شان «فرزاد میرشکاری» کوچکترین کتابخانه جهان را در یک اتاق متروکه ٩ متری در روستا دایر کردند و امروز این کتابخانه، تبدیل به کتابخانه‌ای جهانی شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس فوتبال کانون های مساجد آمریکا نمایندگان مجلس هفته قوه قضائیه برجام تیم ملی ایران جام جهانی دبیر ستاد کانون های مساجد حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت