Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@16:27:59 GMT

اختراع قفلی که سارق ها را بیمار می کند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۳۰۶۴

اختراع قفلی که سارق ها را بیمار می کند

سارق با دیلم یا اره برقی به یک دوچرخه نزدیک می‌شود؛ اما به محض اینکه شروع به شکستن یا بریدن قفل آن می‌کند، ماده‌ای به صورتش اسپری می‌شود که با استشمام آن فوراً دچار حالت تهوع می‌شود. این سناریویی بود که دو مبتکر آمریکایی پیش از ابداع قفل دوچرخه انحصاری خود با نام ShunkLock آن را در ذهن خود پرورانده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دو مبتکر جوان سان فرانسیسکویی به نام‌های «دنیل ایدزکوفسکی» و «وس پرنود» می‌گویند از شنیدن خبر سرقت دوچرخه خسته شده بودند و پس از آنکه دوچرخه برقی گران قیمت دوستشان با وجود قفل ۱۲۰ دلاری مطمئنی که برروی آن بسته شده بود در خیابان به سرقت رفت، به فکر اختراع قفل جدیدی افتادند که هیچ سارقی قادر به باز کردن آن نباشد.

به عقیده آنها، تمام قفل‌های ارزان و گران قیمت موجود در بازار در کمتر از یک دقیقه به دست سارقان باز می‌شوند. به همین دلیل، آن‌ها تصمیم گرفتند قفلی بسازند که سارق امکان باز کردن آن را نداشته باشد. قفل جدید آن‌ها از نظر ظاهری شبیه تمامی قفل‌های U. شکل موجود در بازار است با این تفاوت که در این قفل محفظه کوچکی برای قرار گرفتن یک کپسول کوچک تعبیه شده است.


این کپسول کوچک حاوی چند گاز مختلف است که ترکیب آن‌ها در انسان ایجاد تهوع می‌کند. به گفته این دو مبتکر آمریکایی، به محض آنکه سارق قصد بریدن یا شکستن این قفل حرفه‌ای را داشته باشد، کپسول موردنظر گاز‌های سمی را از چند جهت به سمت او اسپری می‌کند.      

ترکیب این ۳ گاز سمی علاوه بر آنکه سارق را در ۹۹ درصد موارد فوراً دچار حالت تهوع می‌کند، علائمی مانند سوزش چشم و تنگی نفس که مختص اسپری فلفل است را نیز در او پدید می‌آورد. به گفته آنها، این گاز‌های سمی هیچ اثر ماندگاری برروی سلامت انسان ندارند و تنها باعث دور شدن سریع فرد از دوچرخه می‌شوند.

این دو مبتکر جوان امیدوارند با جلب سرمایه لازم، قفل فولادی ابداعی خود را تا ژوئن ۲۰۱۷ به تولید انبوه برسانند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه تکنولوژی اختراعات دوچرخه قفل قفل دوچرخه مشکلات تنفسی حالت تهوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق احشام در دام پلیس نکا

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: در پی وقوع سرقت احشام در شهرستان نکا، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات غافلگیرانه وی رادستگیرکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: متهم که در خرید و فروش دام زنده اشتغال دارد در تحقیقات پلیس به سرقت احشام در این شهرستان نیز اعتراف کرد.

سرهنگ عزیزی در خاتمه با بیان این که تحقیقات پلیسی در این ارتباط همچنان ادامه دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • کشته شدن دوچرخه‌سوار قزوینی در تصادف با پراید