Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@12:34:38 GMT

اعلام وضعیت اضطراری در «رقه»

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۳۳۴۷

اعلام وضعیت اضطراری در «رقه»

 

به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز؛ دستگاه امنیتی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر رقه، امروز سوم تیرماه، وضعیت این شهر را اضطراری و رفت و آمد را تا 48 ساعت آینده ممنوع اعلام کرد. این اقدام به دلیل ترس از هجوم گروه تروریستی داعش به مهمترین مقر سابقش انجام شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه و جناح‌های کردی ـ عربی تحت حمایت آمریکا، آبان‌ماه سال گذشته کنترل شهر رقه در شمال سوریه را پس از 4 ماه درگیری با تروریست‌های داعش در دست گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای دموکراتیک سوریه و  پلیس آموزش دیده تحت نظر نیروهای دموکراتیک در حال حاضر مدیریت و کنترل این شهر را به عهده دارند.

در همین راستا، نیروهای امنیت داخلی شهر رقه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: به اطلاعاتی دست پیدا کردیم که حاکی از ورود نیروهای تروریستی وابسته به داعش به شهر رقه هستیم، این نیروها به دنبال ایجاد اختلال در امنیت و ثبات عمومی این منطقه هستند.

بنابر این نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند تا وضعیت اضطراری و منع رفت و آمد در سراسر شهر رقه اعلام کنند که این وضعیت از ساعت 5 صبح امروز به وقت محلی اعلام و تا ساعت 5 صبح روز سه‌شنبه ادامه دارد. این منبع اشاره کرد که توجه به این محدودیت تا برطرف شدن خطر و دستگیری تروریست‌ها الزامی است.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش پس از بیرون رانده شدن از رقه حملات متعددی را علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در اطراف این شهر انجام داده و همچنین مسئولیت دو انفجار در جنوب منطقه ترکمان در شمال شرق رقه را به عهده گرفته است. این گروه تروریستی همچنین کشتار نیروهای دموکراتیک سوریه در 25 خرداد امسال در ایست‌بازرسی شمال این شهر و کشتن 5 نفر از نیروهای پلیس وابسته به این نیروهای دموکراتیک را برعهده گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان اعلام کرد که نیروهای داعش پس از اخراج از رقه تاکنون در درون این شهر نتوانستند دست به انجام فعالیت‌های خطرناک بزنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید

دولت تروریست پرور آمریکا با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی، باعث و بانی بحران‌های چند ده اخیر در خاورمیانه بوده است؛ بحران هایی که دامن مردم بیگناه کشورهای غربی را نیز گرفته است. در این ویدیو به گروگان‌های ناشناخته ای که توسط طالبان به گروگان گرفته شده اند، پرداخته می‌شود که می‌توانند هدف مبادله قرار گیرند. درباره سابقه گروه های تروریستی، تفاوت در عملکردشان و گروگان های آنها را با زیرنویس فارسی در تابناک ویدیو ببینید.

 

 

چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟

آمریکا با ۸۰۰ پایگاه نظامی، بیشترین پایگاه نظامی را در سرتاسر جهان دارد. با توجه به هزینه های سرسام آور این پایگاه ها و ناموفق بودن سلطه استکباری آمریکا در هفتاد سال گذشته، داشتن این پایگاه ها با چه هدف و چه هزینه کردی صورت می‌گیرد؟ باز نگه داشتن این تعداد پایگاه نظامی در جهان چه هزینه ای برای مالیات دهندگان آمریکایی دارد؟

 

 

چرا کشورها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟

چه چیزی باعث جنگ می‌شود و چرا دو کشور فکر می‌کنند راه رسیدن به خواسته‌شان می‌تواند جنگ باشد. جنگ یک اتفاق کاملا سیاسی است، ولی می‌توان با استراتژی‌هایی از آن جلوگیری کرد.

 

 

چگونه داعش به وجود آمد؟

دولت اسلامی عراق و شام، گروه تروریستی که در دنیا وحشت ایجاد کرد، شروعی رمزآلود داشت. در این ویدیو تاریخچه‌ای از به وجود آمدن داعش با زیرنویس فارسی شرح داده می‌شود که نقش بسزای محور مقاومت نادیده انگاشته می‌شود و از تامین مالی آن توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و طرح کلینتون برای سرنگونی دولت اسد توسط آن حرفی به میان نمی‌آید. با این حال، این روایت غربی از این ماجر می‌تواند مورد توجه واقع شود.

دیگر خبرها

  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان