Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - منابع خبري از درگيري در حوزه‌هاي رأي‌گيري منطقه سوروچ در استان شانلي‌اورفا ترکيه خبر داد. 
به گزارش پارس‌تودي به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه «ملي‌گازته» ترکيه؛ تنش در سوروچ که قبل از روز رأي‌گيري در نتيجه نزاع ابراهيم خليل ييلديز، نماينده حزب حاکم عدالت و توسعه از شانلي اورفا و محافظانش با صاحب يک مغازه اين در اين منطقه و کشته شدن چهار نفر در آن نزاع مسلحانه آغاز شده بود، در روز رأي‌گيري و بر سر صندوق رأي مجددا از سرگرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درگيري در حوزه رأي‌گيري سوروچ درپي رأي دادن جمعي گروهي از افراد و حمله به ناظران انتخاباتي آغاز شد که در نتيجه آن، رأي‌گيري تا مدتي متوقف شد.
درهنگام رأي‌گيري در صندوق‌هاي شماره 1043 و 1044 در دبيرستان آناتولي سوروچ، گروهي براي رأي دادن وارد محل رأي‌گيري شدند و شماري از اعضاي هيات برگزاري انتخابات، به خروج از محل استقرار صندوق رأي مجبور شدند.
اعتراض يکي از مسئولان اخذ رأي که به هجوم جمعي براي رأي دادن معترض شده بود، باعث افزايش تنش و درگيري و شکستن بيني يک نفر در اين درگيري شد.
پس از مدتي توقف، رأي‌گيري از سر گرفته شد. سعدي گووَن، رييس هيات برگزاري انتخابات درباره ادعاهاي مطرح شده درخصوص امنيت صندوق‌هاي رأي در سوروچ، گفت اقدامات ضروري اداري و قضايي در اين باره انجام شده است.
انتخابات رياست جمهوري و پارلماني زودهنگام ترکيه صبح امروز آغاز شده است. راي‌گيري که در 81 استان ترکيه آغاز شده است شش نامزد پست رياست جمهوري و نامزدهاي 600 کرسي پارلمان اين کشور با يکديگر به رقابت مي‌پردازند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستد بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفت.

وی افزود: با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد.

قنادزاده با اشاره ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در این زمینه تخصص دارد و دانش فنی دارد بنابراین چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ایران خواهند آمد.

وی گفت: علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز می‌توان طرفین با یکدیگر ارتباط داشته باشند. همچنین در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است و در بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی یک پول طراحی کرده اند با عنوان خلاقیت و راهکارهای روابط بانکی و سعی می‌کنند روابط بهتری با آفریقا را فراهم کنند.

کد خبر 6087852 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد