Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@08:29:34 GMT

دستگیری 350 خرده فروش مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۳۴۱۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد: امسال 15 طرح در راستای مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و پاک سازی مناطق آلوده در استان انجام شد که در این طرح ها حدود یک تن انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، شیشه، کراک و حشیش  از خورده فروشان کشف و بیش از 350 نفر از فروشندگان نیز دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ محمدی با  اشاره به اینکه این طرح بصورت مستمر ادامه دارد، افزود: آخرین مرحله این طرح روز گذشته با همکاری فرماندهی انتظامی و کلانتری های شهرستان بیرجند  انجام شد که  تعدادی خرده فروش دستگیر و مقداری مواد مخدر از آنان کشف و ضبط شد.

وی بیشترین مواد مخدر کشف شده در روز گذشته را مواد مخدر صنعتی عنوان کرد و گفت: این کشفیات و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر به مواد مخدر صنعتی، از جمله شیشه و مواد روان گردان زنگ خطری برای جامعه بویژه جوانان و خانواده ها است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تأکید کرد: مقابله با عرضه و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان مواد مخدر بطور مستمر در شهر ادامه دارد.

وی نقش خانواده ها را در پیشگیری از آسیبهای مواد مخدر و جلوگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر بسیار مهم دانست و توصیه کرد: با توجه به شروع فصل تابستان و اوقات فراقت و همچنین نزدیک شدن به برگزاری کنکور، خانواده ها احتیاط کنند در دام شیادان و مبلغان دروغین مواد مخدر گرفتار نشوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر پلیس مبارزه خرده فروشان مواد دستگیری قاچاقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان را رد کرد

رئیس هیئت نمایندگی ایتالیا گفت: ما ادعای کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر را قبول نداریم چرا که آثار آن مشهود نیست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اسکندر مؤمنی؛ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی ایتالیا اظهار کرد: بازار اروپا باعث اغوای قاچاقچیان مواد مخدر می‌شود و از پیامدهای منفی این جریان خسارت‌های غیرقابل جبرانی است که ما در منطقه خودمان تحمل می‌کنیم.

وی افزود: ایتالیا از جمله کشورها معدودی از اروپاست که در تهران رابطی در مبارزه با مواد مخدر داشت و همکاری‌های خوبی از جمله تبادل اطلاعات و برگزاری دوره‌های آموزشی بین دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر برقرار بود و باید توسعه یابد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از اتحادیه اروپا و بخصوص از ایتالیا، انتظار داریم بر اساس اصل مسئولیت مشترک و عمومی به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند.

مومنی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، موضوع تغییرات میزان قاچاق از منشا افغانستان را ازین مقام اروپایی جویا شد که ژنرال پیرانجلو ایانوتی در پاسخ به این سؤال گفت: ما هم ادعای کاهش 95 درصدی تولید مواد مخدر را قبول نداریم چرا که آثار آن مشهود نیست.

کشف ‌‌یک تن مواد مخدر در خانه‌ای متروکه در مرز سراوان

رئیس بخش خدمات مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور ایتالیا ضمن اعلام آمادگی همکاری در زمینه‌های مبارزه با مواد مخدر در منطقه و ترانزیت آن به اروپا به خصوص مواد صنعتی، خواستار توسعه تبادل همکاری های اطلاعاتی شد.

این مقام ایتالیایی در خصوص موضوعات درمانی و اقدامات پیشگیرانه نیز بر همکاری مشترک تاکید کرد.

نماینده دایم و سفیر ایتالیا نزد سازمان ملل و همچنین نماینده دایم کشورمان و سردار کاکاوند؛ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در این دیدار دوجانبه حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • لزوم برخورد جدی شهروندان با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر
  • طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در قم
  • اجرای طرح نوروزی جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در کردستان
  • دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر
  • ایتالیا کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان را رد کرد
  • دستگیری ۳۰ معتاد متجاهر در نور
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • ۴۲ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در اسفراین دستگیر شدند