Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:18:47 GMT

فروش شناسنامه به اتباع بیگانه در جنوب استان کرمان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۳۵۴۸

فروش شناسنامه به اتباع بیگانه در جنوب استان کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر ، احمد حمزه در رابطه با موضوع فروش شناسنامه در شهرهای جنوب استان کرمان با یادآوری دستگیری این باند و گروه، گفت: حدود ۱۰ سال پیش برخی از اهالی شهرستان قلعه گنج به دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی اقدام به فروش شناسنامه های خود به اتباع بیگانه کردند که متاسفانه به دلیل فقدان شناسنامه از امکانات دولتی محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، افزود: باندی که در خرید و فروش شناسنامه ها دخیل بود دستگیر و متلاشی شد اما متاسفانه مشکلات ناشی از بی هویتی افراد را آزار می دهد و ثبت احوال به هیچ وجه حاضر نمی شود برای این افراد شناسنامه صادر کند.

وی با انتقاد از اینکه بی شناسنامه ها از امکانات دولتی و عمومی مانند حق بیمه و یارانه محروم هستند، تصریح کرد: در کنار افرادی که اقدام به فروش شناسنامه های خود کردند برخی افراد نیز به دلیل صعب العبور بودن مناطق، در دسترس نبودن ثبت احوال، بی سوادی، ناآگاهی و عدم ارتباط مناسب برای گرفتن شناسنامه به اداره های ثبت مراجعه نکرده بنابراین در حال حاضر خود و فرزندانشان از اسناد هویتی و سجلی بی بهره هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه ۱۰۰ تا ۵۰۰ ایرانی در جنوب کرمان شناسنامه ندارند و پیگیری ها برای تعیین تکلیف وضعیت آنها تاکنون نتیجه بخش نبوده است، گفت: متاسفانه این افراد به شدت با فقر اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و از تمامی حمایت های دولتی محروم هستند؛ به این افراد یارانه تعلق نمی گیرد و فرزندان آنها از حق تحصیل محروم هستند این در حالی است که سازمان ثبت احوال بر این باور است که هویت این افراد باید از سوی وزارت اطلاعات تایید شود و روند طولانی این موضوع از سوی وزارت اطلاعات نیز باعث شده تاکنون پیگیری ها به نتیجه نرسد.

حمزه حضور اتباع بیگانه در استان کرمان را معضلی بزرگ خواند و ادامه داد: حضور اتباع بیگانه در مناطق جنوبی استان کرمان ممنوع است اما در مناطق شمالی مجاز است.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تعداد اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان رفسنجان از مجازها بیشتر است، تصریح کرد: این افراد در تمامی مشاغل مانند تجارت پسته فعالیت دارند و در واقع حضور تعداد بالای اتباع غیرمجاز در کشور تهدید امنیت بزرگی است که باید مدیریت شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه، تصریح کرد: وزارت کشور باید ساماندهی اتباع بیگانه را در دستور کار قرار دهد و از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور جلوگیری کند.

کد خبر 4329393 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: شناسنامه مجلس شورای اسلامی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش بیمه ترافیک سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور عید سعید فطر سازمان هواشناسی محمد علی افشانی سرهنگ نادر رحمانی شهر تهران آموزش و پرورش قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد بومی در اولویت واگذاری زمین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان،آیین قرعه‌کشی واگذاری قطعات زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرهای کرمان و محی‌آباد با حضور استاندار کرمان انجام شد.

محمدمهدی فداکاردر این مراسم عنوان کرد: مسکن مهمترین نیاز زندگی است و بخش زیادی از هزینه خانواده‌ها را در بر می‌گیرد.

 وی ادامه داد: قانون جهش مسکن در مهرماه ۱۴۰۰ و قانون جوانی جمعیت همه مکمل یکدیگر شده و واگذاری‌هایی صورت گرفته است. استاندار کرمان به اهمیت جوانی جمعیت اشاره داشت و با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین ابزار و امکان توسعه است، عنوان کرد: کاهش جمعیت، نیروی انسانی جامعه را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 فداکار افزود: در بحث جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن حدود یک هزار قطعه زمین امروز واگذار شد که نیمی از آن متعلق به جوپار است، در شهر کرمان امکان واگذاری زمین به علت جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفری وجود ندارد و بنابراین زمین در شهرهای اطراف مانند ماهان، سیدی، زنگی‌آباد، چترود و محی‌آباد به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص داده می‌شود.

 وی گفت: مردم و مسئولان محی‌آباد اطمینان‌خاطر داشته باشند ابتدا زمین برای متقاضیان بومی محی‌آباد و سپس متقاضیان از شهر کرمان است.

دیگر خبرها

  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • برگزاری جشنواره نان و گندم در جیرفت
  • رمالی خانوادگی در فردیس
  • افراد بومی در اولویت واگذاری زمین
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه 
  • پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد
  • اهدای خون در ۷ پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر