Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: مراکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان از یک مرکز  به ۴ مرکز افزایش یافت. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسفندیار ضیایی ظهر امروز در دیدار مدیران کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با نمایده ولی‌فقیه در گیلان اظهار داشت: مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حساس‌ترین دوران زندگی خود را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به اینکه مجموعه کانون با افرادی در ارتباط است که آینده کشور به دست آنها رقم می‌خورد خاطرنشان کرد: فعالیت در جبهه فرهنگی همانند جهاد در جبهه جنگ سخت، با اهمیت و اثرگذار است.

ضیایی با بیان اینکه گیلان در عرصه فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزء 5 استان برتر کشور محسوب می‌شود گفت: در حال حاضر 31 مرکز ثابت فرهنگی هنری در سطح استان گیلان وجود دارد و در سراسر مناطق روستایی و شهری گیلان فعالیت‌های فرهنگی و هنری جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مقدس و ویژه است و عدالت فرهنگی در اقدامات و فعالیت‌های این کانون حکم‌فرماست افزود: مراکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از یک مرکز در سال گذشته به 4 مرکز افزایش یافته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از فعالیت 4 مرکز پستی فرهنگی در مناطق دورافتاده استان گیلان خبر داد و گفت: این مراکز به دلیل دسترسی آسان کودکان و نوجوانان مناطق دور افتاده به فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایجاد شده است.

ضیایی با اشاره به اینکه استان گیلان 17 مرکز زبان تخصصی انگلیسی و زبان‌های گوناگون دارد و یادگیری زبان‌های روسی، فرانسوی و عربی به رشته‌های کانون‌های مذکور اضافه شده است گفت: 14 هزار نفر زبان‌آموز در این این مراکز تحت پوشش و آموزش زبان‌های مختلف قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان 50 هزار کودک و نوجوان گیلانی را  تحت پوشش فعالیت‌های خود دارد خاطرنشان کرد: نهضت مهارت‌آموزی در دستور کار این مجموعه فرهنگی قرار گرفته است و حرکت در این راستا نیازمند کار و حرکتی جهادی است.

 ضیایی با تاکید بر اینکه مهارت زندگی، کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان در این نهاد فرهنگی به طور ویژه دنبال می‌شود تصریح کرد: به طور ویژه می‌توان از ظرفیت امامان جماعت و جمعه در راستای شناساندن حقوق کودکان و نوجوانان به جامعه بهره برد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر در شورای فرهنگ عمومی کشور جایگاهی برای این کانون دیده نشده است افزود: توجه به جایگاه حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شورای فرهنگی و عمومی یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از استان‌ها جایگاه کانون در شورای فرهنگ‌ عمومی دیده شده و تقاضا می‌شود کانون پرورش فکری گیلان از اعضای کارگروه شورای فرهنگ عمومی گیلان باشد گفت: امید است با این اقدام از ظرفیت وجودی کانون برای هرچه بهتر شدن جامعه بهره‌گیری شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه طرح "هر کلاس، یک قفسه کتاب"، ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان اهدا کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» 45 قفسه کتاب به 10 استان کشور ارسال کرد.

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری و در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب، در مرحله اول این طرح 80 جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به 10 استان ارسال کرد.

ارسال بیش از 66 هزار کتاب به مراکز کانون در کشور

برهمین اساس به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و یزد هرکدام دو قفسه، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان هرکدام چهار قفسه، آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان جنوبی هرکدام شش قفسه و آذربایجان غربی هفت قفسه ارسال شد.

تحویل قفسه‌های کتاب کانون پرورش فکری به مدارس با حضور مسئولان استانی و نماینده استانداری در مراسمی انجام می‌شود.

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه‌ مدارس صورت می‌گیرد. پیش‌تر صحرایی گفته بود: «مطلوب ما در آموزش و پرورش این است که هر کلاس درسی یک کتابخانه کوچک داشته باشد تا به بالندگی تربیتی دانش‌آموزان کمک شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان