Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@10:29:40 GMT

کشف ۸۱۰ تُن مواد مخدر در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۳۸۷۲

کشف ۸۱۰ تُن مواد مخدر در سال گذشته

اسدالله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه بین‌المللی با عمده‌ترین کشوری که در چالش هستیم، افغانستان است و ۶۰ درصد کشفیات مرفین از مرز شرقی وارد کشور می‌شود.

خبرگزاری فارس: معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد زندانیان مواد مخدر را ۵۵ درصد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۸۱۰ تُن مواد مخدر کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه بین‌المللی با عمده‌ترین کشوری که در چالش هستیم، افغانستان است و ۶۰ درصد کشفیات مرفین از مرز شرقی وارد کشور می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال گذشته ۸۱۰ تن مواد مخدر کشفیات داشته‌ایم که ۹۰ درصد آن توسط نیروی انتظامی و ۹ درصد توسط وزارت اطلاعات و ۱ درصد آن توسط ما بقی نهاد‌ها کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته‌ایم.

هادی نژاد بیان داشت: از کشف ۱۰ درصد از مواد مخدر به وسیله سگ‌های موادیاب خبر داد و افزود: استان گلستان را در مجموع ارزیابی‌ها در رده ۱۳ کشوری نام برد و کشفیات ۳ ماه اول را حدود ۸ تن اعلام کرد.

وی آخرین آمار معتادین مصرف کننده کَشور را حدود ۲ میلیون و هشتصد هزار نفر نام برد و گلستان را در شیوع مواد مخدر در رده دوم کشوری اعلام کرد.

معاون مقابله باعرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ستاد حاضر به حمایت از سمن‌های مردم نهاد در این زمینه است، اظهار کرد: ستاد آماده حمایت مالی از پایان نامه‌های دانشگاهی در راستای مواد مخدر است.

هادی‌نژاد تعداد زندانیان مواد مخدر را ۵۵ درصد اعلام کرد و گفت: ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر حرفی برای گفتن داشته و حضور مستمری در تمامی نشست‌های بین‌المللی و کنوانسیون‌های بین‌المللی دارد.

 

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VEy

منبع: فردا

کلیدواژه: کشف مواد مخدر آمار زندانیان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد