Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و فاضلاب دشتستان با اشاره به مشکلات شهروندان وحدتیه دشتستان به سبب کمبود آب گفت: آب آشامیدنی ۹ شهرستان دشتستان با مشقت تامین می‌شود که به سبب فرسودگی شبکه ضمن بی عدالتی در توزیع بخش عمده‌ای از آن هدر می‌رود. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان،  شهروندان وحدتیه دشتستان به سبب قطعی مکرر شبکه آب آشامیدنی و تامین نشدن آب مورد نیاز آنان در فصل تابستان، اعتراض خود را اعلام و جاده مواصلاتی بوشهر به شیراز را مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرنگار تسنیم عده‌ای از شهروندان وحدتیه‌ای خودروهای خود را در مسیر یاد شده پارک کردند و به مدت 2 ساعت  تردد در این محور را مختل کردند.

بر اساس این گزارش در راستای تحقق مطالبات مردم این شهر، راهکار کوتاه مدت مورد توجه قرار گرفت و به صورت موقت آب شبکه شهر وحدتیه تامین و جاده ارتباطی بوشهر - شیراز بازگشایی شد.

مدیر آبفای دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آب ورودی از خط کازرون به دشتستان کاهش یافته است اظهار داشت: 5 شهر وحدتیه، دالکی، برازجان، سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره از خط کازرون آبرسانی می‌شوند.

علی بردستانی با بیان اینکه روزانه بیش از 30 هزار متر مکعب آب به شبکه این شهرها توزیع می‌شود گفت: نیاز ابی این شهرها 48 هزار متر مکعب است که اکنون 18 هزار متر مکعب در شبانه روز کمبود دارند.

وی، از افزایش هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی خبرداد و بیان کرد: برخی از شبکه ابرسانی شهرهای دشتستان که از شرکت  آب فاضلاب روستایی به آبفای شهری منتقل شده دارای شبکه نامناسب است که میزان هدر رفت آن بیش از 40 درصد است.

مدیر آبفای دشتستان میزان فرسودگی شبکه آبرسانی وحدتیه را 60 درصد دانست و تاکید کرد: هر قدر در توزیع آب در شبکه آبرسانی این شهر تلاش شود نارضایتی در پی دارد چراکه بخش عمده‌ای از آن هدر می‌رود و توزیع ناعادلانه صورت می‌گیرد.

بردستانی با تاکید بر تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی شبکه آبرسانی وحدتیه گفت: در برنامه کوتاه مدت برای تامین آب شهرهای مشکل‌دار باید تانکرهای ابرسان تهیه شود که اکنون دشتستان دارای 2 تانکر ابرسان است که جوابگوی همه شهرهای 9 گانه دشتستان نیست.

وی  اختلاف ارتفاع را یکی از مشکلات توزیع آب در شهر برازجان دانست و گفت: ارتفاع سطح شهری در برازجان سبب شده که نوبت بندی 24 ساعته هم  نتواند مشکل شهر برازجان در توزیع آب برطرف کند.

مدیر آبفای دشتستان تاکید کرد: باید 8 تانکر ابرسانی برای شهرهای دشتستان در برنامه کوتاه مدت تامین شود تا بتوان تابستان را بدون مشکل پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸ هزار کنتور آب در استان بوشهر تعویض شد

ابوالحسن عالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح تعویض کنتور‌های فرسوده در سال جاری نیز حسب میزان اعتبار ابلاغی بخشی از کنتور‌های معیوب تعویض خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی در هدررفت آب فعالیت کنتور‌های معیوب و فرسوده است که بر همین اساس و با هدف مدیریت توزیع آب ساماندهی این دسته کنتور‌ها با جدیت تمام دنبال می‌شود.

عالی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ همچنین تعداد ۱۲ هزار و ۸۹۷ مشترک به شمار مشترکان آب اضافه شد که با ساز و کار ترسیم شده فرایند واگذاری انشعابات جدید در کمترین زمان ممکن انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر کرد: در حوزه آب نصف شدن بارش‌ها و نزولات آسمانی ایجاب کرده مشترکان هم استانی رعایت مصرف بهینه آب را در اولویت‌های راهبردی خود قرار دهند چراکه در نبود رویکرد مسئولانه در مصرف روند تامین آب مشترکان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ هزار و ۴۷۹ انشعاب فاضلاب در استان بوشهر نصب شده که با ورود پروژه فاضلاب شهر‌های بوشهر، گناوه شمار مشترکان جدید در سال جدید افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

عالی افزود: در حوزه فاضلاب پروژه محلات جنوبی شهر بوشهر با تامین اعتبار صورت گرفته روند اجرا پروژه با سرعت و شتاب مناسبی در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • بیش از ۱۸ هزار کنتور آب در استان بوشهر تعویض شد