Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:29:19 GMT

سنجش سلامت 95هزار نوآموز در تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۴۳۵۶

سنجش سلامت 95هزار نوآموز در تهران آغاز شد

تهران-ایرنا- رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی 98-97 از سوم تیرماه گفت: براساس پیش بینی ها حدود 95هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این طرح مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

شهناز کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوبت دهی برای شرکت در این طرح از 29خردادماه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش گفت: در این طرح نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می گیرند و براساس نتیجه به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می‌شوند.
کریمی افزود: 50 پایگاه سنجش سلامت شامل 48 پایگاه اولیه در مناطق 19 گانه و 2 پایگاه تخصصی در شرق و غرب شهر تهران به نوآموزان خدمت رسانی می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران هزینه سنجش سلامت را 25هزار تومان عنوان کرد و گفت: برای برخی از دانش آموزان نیز سنجش به صورت نیم بها و رایگان انجام می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 101هزار نوآموز مورد سنجش سلامت قرار گرفتند، اظهار داشت: از این تعداد، حدود 350 نوآموز به مدارس استثنایی و 112 نفر به مدارس تلفیقی راه پیدا کردند.
کریمی با اشاره به پیش بینی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 15هزار و 500 نوآموز پیش دبستانی افزود: هدف از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی اقدامات مداخله ای بهنگام برای شناسایی و حل مشکلات است تا نوآموزان در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: 15هزار نوآموز پیش دبستانی سال گذشته مورد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
وی، پایان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را نیمه اول شهریورماه عنوان کرد و افزود: در صورت مراجعه به موقع دانش آموزان و اولیا به پایگاه ها، سنجش نوآموزان به بعد از مهرماه موکول نخواهد شد.
به گفته کریمی، سال گذشته بعضی از پایگاه های سنجش سلامت تا پایان آذرماه به نوآموزان خدمات ارائه کردند.
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش سنجش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ایین آغاز زندگی مشترک این دو زوج گفت: بسترسازی برای آغاز زندگی مشترک برای همه گروه‌های جمعیتی و سنی از جمله افراد دارای معلولیت از موضوعاتی است که این اداره کل در شهرداری تهران دنبال می‌کند. 

حمید صاحب با بیان اینکه در سال گذشته از سوی یکی از مجموعه‌های مرتبط با حوزه ناشنوایان جشن ازدواج برای ۵۰ زوج برگزار شده است، افزود: در سال جاری تسهیل گری ازدواج با استفاده از مشوق‌هایی که در قانون پیش بینی شده است در دستور کار قرار دارد و امیدواریم امسال شاهد اجرای مراسم پیوند زوجین جوان دارای معلولیت بیشتری با یکدیگر باشیم.

به گفته وی، با همکاری تشکل‌های مرتبط با حوزه افراد دارای معلولیت جشن ازدواج برای گروه‌های مختلف معلولیت برگزار شود. 

در این آیین که با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، خطبه عقد این زوجین جاری و هدایایی به انان اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی