Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@04:44:23 GMT

سلامت دستگاه قضا ضامن امنیت کشور است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۴۴۲۰

سلامت دستگاه قضا ضامن امنیت کشور است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: سلامت دستگاه قضا ضامن امنیت کشور در ابعاد مختلف است و ناکارآمدی دستگاه قضا باعث هرج و مرج در بخش‌های مختلف جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سید علی طهماسبی امروز(یکشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: کسانی که صلاحیت و شایستگی کار قضاوت را دارند باید برای دادگستری انتخاب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارآمدی و ناکارآمدی دستگاه قضا در سایر دستگاه‌ها به شدت تأثیر گذار است، گفت: سلامت دستگاه قضا ضامن سلامت و امنیت کشور در ابعاد مختلف است و ناکارآمدی دستگاه قضا باعث هرج و مرج در بخش‌های مختلف جامعه می‌شود.

وی افزود: نیروهای انسانی که در دستگاه قضایی مشغول به فعالیت  هستند نباید فقط از طریق آزمون گزینش انتخاب شوند بلکه باید تحقیق و بررسی از زندگی‌نامه این اشخاص انجام شود.

طهماسبی با بیان اینکه یکی از مشکلات دستگاه قضا عدم صلاحیت در انتخاب قضات است، تصریح کرد: شرط اول در انتخاب قاضی مجتهد بودن آن است.

وی با اشاره به خصوصیات قضات گفت: قاضی نباید از مراجعات مردمی گله مند شود چراکه وظیفه آنان خدمت به مردم است، باید سعه صدر داشته باشد و در بدترین شرایط نباید دچار لغزش و هوای نفس شود، بازگشت به حق برای قاضی نباید دشوار باشد همچنین قضات ریشه طمع را در خود نابود کنند چرا که زمینه های بسیاری از فسادها است.

طهماسبی ادامه داد: قاضی باید بین خود و خدای خود حجت داشته باشد و در شبهات به ویژه حق الناس بیشتر کنجکاوی و دقت کند همچنین قاطعانه حکم دهد و در حب و بعض حکم ندهد و ستایش فراوان دیگران آن را فریب ندهد.

امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: در قضاوت پنج رکن جدایی ناپذیر وجود دارد که رکن اول تقوای الهی است چراکه ترس از خداوند می تواند از بسیاری مسایل جلوگیری کند.

وی افزود: بدون آگاهی کاری را نباید انجام دهند، کسی که در زندگی شخصی و در برخورد با مردم عدالت را رعایت نکند چگونه می‌تواند عدالت را در جامعه اجرا کند.

 وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب همواره دستگاه قضای جمهوری اسلامی را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کند، وزرات خارجه آمریکا هر سال یک لیست مربوط به ناقصان حقوق بشر در جهان ارایه می‌کند، اما خود با کشتار کودکان و جداکردن کودکان از والدین، بزرگترین ناقض کننده حقوق بشر در جهان هستند.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: قاضی باید به مُر احکام اسلام که نجات بخش بشریت است توجه کند و با انجام وظایف کاری خود مردم را بیش از پیش به دستگاه قضا امیدوار کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام جمعه گلپایگان حقوق بشر دستگاه قضا صدور حکم قاضي اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی صفوی عصر سه شنبه در نخستین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر در سال جاری، اظهار داشت: با توجه به اینکه هفت شهرستان در استان، پسماند را به عنوان تهدید اصلی اعلام کرده اند، به احتمال ۹۰ درصد در شورای سلامت و امنیت غذایی استان نیز پسماند به عنوان اولویت سال جاری باشد.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه مدل پسماند جزیره‌ای جواب نمی‌دهد، افزود: اگر قرار باشد در شورای سلامت استان پسماند به‌صورت متمرکز باشد، پسماند چهار شهرستان جنوبی در یک نقطه ساماندهی می‌شود.

صفوی بیان کرد: در حال حاضر ۲ نقطه در دیر و عسلویه برای بحث پسماند جانمایی شده است و بقیه مکان‌ها تأیید علمی ندارند.

وی با بیان اینکه پسماند فرصت خوبی برای درآمدزایی است، یادآور شد: شهرستان دیر در زمینه پسماند نسبت به دیگر شهرستان‌ها جلوتر است.

مشکل اصلی شهرستان دیر پسماند است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان مسئله پسماند است.

عباس آدمیت نسب با تاکید بر همت جهادی برای حل موضوع پسماند، افزود: ورود دادستان شهرستان به موضوع پسماند نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه موضوع ۳ تا ۴ جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر، پسماند بوده است اما قسمتی از راه را می‌رویم و باز این موضوع ابتر می‌ماند.

کد خبر 6086850

دیگر خبرها

  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور