Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - فعالان مدافع حقوق بشر در اعتراض به سیاست مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مرز جنوبی این کشور، اعتصاب غذا کردند.

به نوشته روز یکشنبه نشریه هیل، اعتصاب غذا که سازمان حقوق بشری «رابرت اف. کندی» سازمان دهی آن را برعهده دارد، در نزدیکی یک ساختمان دادگستری فدرال در تگزاس که مهاجران بازداشتی به آنجا ارجاع داده می شوند، تحصن و اعتصاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اقدام در دفاع از دو هزار و 400 کودک مهاجر جدا شده از خانواده های خود در مرز آمریکا - مکزیک، به مدت 24 روز به طول می انجامد.
«لوار بورتون»، «الک بالدوین» و «مارتین شین» از هنرپیشگان آمریکایی در این اعتصاب شرکت دارند و همچنین 10 عضو مجلس نمایندگان آمریکا، یک سناتور این کشور و «کری کندی» مدیر سازمان رابرت اف کندی (آر اف کی) اعتصاب غذا می کنند.
مدیر سازمان آر اف کی گفت: امروز رئیس جمهوری در راس قدرت در آمریکا داریم که ایده ای متفاوت از یک آمریکایی در سر دارد.
دولت ترامپ سیاستی تحت عنوان تحمل صفر را در مرز آمریکا - مکزیک به اجرا گذاشته است. به موجب این طرح، کودکانی که به همراه والدین خود به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا می شوند، از خانواده هایشان جدا و داخل قفس هایی نگهداری می گردند و فویل هایی به دور بدنشان پیچیده می شود.
این اقدام با واکنش تند بسیاری در آمریکا از جمله فعالان مدافع حقوق بشر، دمکرات ها و برخی جمهوریخواهان مواجه شده است.
شماری از روزنامه نگاران و دمکرات های آمریکایی توئیت های انتقادی در مورد تصاویری از مراکز بازداشتی در مرز مکزیک منتشر کرده اند که در سال 2014 تاسیس شده است.
ترامپ هفته گذشته با امضای حکمی به سیاست انتقادآمیز جدایی کودکان از والدین شان پایان داد. با این حال، مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت که فرماندهی نیروی دریایی آمریکا برای ساخت مراکز بازداشت و نگهداری ده ها هزار مهاجر غیرقانونی در پایگاه های دورافتاده هوایی این کشور در حال برنامه ریزی است.
رئیس جمهوری آمریکا، دمکرات های این کشور را به تلاش برای کارشکنی در مورد سیاست های مهاجرتی متهم کرده و گفته است که اعضای این حزب در جهت باز گذاشتن مرزها تلاش می کنند.
اروپام**9109*شبس*1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ سياست مهاجرتي اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است

به گزارش قدس آنلاین، ان بی سی نوشت که کاخ سفید ماه‌هاست که به دنبال توافق آتش‌بس برای آزادی اسیران دربند حماس است، اما دور کنونی مذاکرات در یک برهه حساس جنگی و انتخاباتی انجام می‌شود.

مقام های آمریکایی پیش نویس توافق فعلی را آخرین و بهترین نسخه می ‌دانند، چرا که به عقیده آنها اسرائیلی‌ها در این دور از مذاکرات با شروط کلیدی موافقت کرده‌ و در مورد آنها سازش کرده‌اند.

یکی از مقام های آمریکایی در این خصوص گفت: "رئیس جمهوری بدان روی بسیار نگران میزان حساسیت برهه کنونی است که دیگر برگی برای بازی برایش باقی نمانده است.

به نوشته ان بی سی، در ماه‌های اخیر مذاکرات بر سر توافقی که شامل آتش‌ بس موقت و آزادی برخی از اسیران می‌شود به مرحله حساسی رسیده و سپس فروپاشیده است. اما به گفته مقام ها، اکنون که اسرائیل مصر است به‌رغم مخالفت‌ های آمریکا، حمله نظامی به شهر رفح را انجام دهد، شکست مذاکرات آتش‌ بس فرصتی برای احیای آن‌ باقی نمی گذارد. به گفته این مقام ها، این بار شکست در حصول توافق می تواند به تشدید جنگ و تهدید بیشتر جان اسیران منجر شود.

این بزنگاه تاریخی با اعتراض های فزاینده دانشگاهی و تهدید به تظاهرات در برنامه های انتخاباتی بایدن و سایر مقام های ارشد دولت در تابستان پیش رو همزمان شده است. برخی از مقام های دولتی به طور خصوصی گفته اند که یکی از مزیت های مهم در گشایش دیپلماتیک جنگ غزه می تواند تأثیر آن بر این اعتراضاتی باشد که در برخی از موارد به خشونت کشیده شده است.

برخی از مقام های آمریکایی نسبت به دستیابی به توافق آتش بس ابراز خوش بینی کرده و گفته اند که هدف آمریکا آن است که آتش بس موقت طولانی تر شده و راه را برای پایان جنگ هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد