Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامی گفت: در طرح تابستان، ۶ هزار بازرس مسئولیت نظارت بر مراکز حساس کشور به ویژه شهر‌های توریستی را برعهده دارند.

رضا غلامی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: با آغاز تابستان و شروع مسافرت‌های فصلی، 6 هزار بازرس در قالب 2 هزار و 420 تیم از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی آب‌میوه‌فروشی،‌ بستنی‌فروشی به صورت تمام وقت بازرسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرهای توریستی و مذهبی که بیشترین گردشگر را دارند یکی از اولویت‌های مهم اداره سلامت کار و وزارت بهداشت محسوب می‌شوند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های دقیقی در راستای بازرسی از مکان‌های مختلف شهرهای توریستی و مذهبی انجام شده است.

غلامی اظهار کرد: در ساعت غیراداری و در روزهای تعطیل، 1250 بازرس در شهرهای توریستی و مذهبی از آبمیوه‌فروشی، رستوران‌های بین راهی و مکان‌هایی که در شب‌های تابستان دایرند، بازرسی می‌کنند.

تعطیل 3500 مرکز متخلف در ماه مبارک رمضان

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان 528 هزار و 231 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،‌ آجیل‌فروشی و شیرینی‌پزی انجام شده است که از این تعداد 83 هزار بازرسی از مراکز تهیه زولبیا و بامیه، 27 هزار و 714 بازرسی از محل‌های تهیه آش و حلیم و ما بقی‌ از شیرینی‌فروشی‌ها و مراکز تهیه مواد غذایی  بوده است.

غلامی تاکید کرد: در بازرسی‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان 8 هزار و 91 پرونده به مراجع قضایی معرفی و 3 هزار و 500 به صورت موقت تعطیل شدند.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 696 تن مواد غذایی فاسد معدوم شدند؛ 117 هزار و 102 سنجش عوامل محیطی مانند کهنگی روغن، میزان نمک‌ مصرفی مواد غذایی انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از معدوم کردن ۲.۲ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی پروتئینی خبر داد و گفت: در این راستا ۳.۸ تن مواد غذایی گوشتی غیربهداشتی ضبط شد. - اخبار استانها -

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرتولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود اینکه سال قبل شاهد شیوع بیماری آبزیان بودیم با کنترل آن، تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به 24 هزار تن رسید.

وی صادرات میگو پرورشی استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بیشتر میگو تولیدی استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان آبزیان استان دارای کد اتحادیه اروپا، اورآسیا و چین هستند، گفت: میگو پرورشی استان بوشهر بدون هیچ مشکلی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

تنگستانی با بیان اینکه سال قبل 53 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و تولید محصولات غذایی، دامی و پروتئینی انجام شد افزود: در این راستا 86 هزار مورد فرآورده گوشت و آبزیان معدوم و 9 هزار مورد نیز ضبط شد.

وی از معدوم کردن 2.2 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی پروتئینی خبر داد و گفت: در این راستا در طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان 3.8 تن مواد غذایی گوشتی غیربهداشتی ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: در مجموع سال گذشته 53 هزار و 500 مورد بازدید از مرکز عرضه مواد غذایی انجام و 9 تن فرآورده غیربهداشتی معدوم و ضبط شد.

وی نظارت بر کشتار 17.5 میلیون قطعه مرغ و 24 هزار و 779 رأس دام را از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی استان بوشهر در سال گذشته دانست و اضافه کرد: در این راستا بر 22 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون 83 میلیون طیور صنعتی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این عرصه 1.3 میلیون رأس دام علیه بیماری‌های گوناگون به‌صورت رایگان واکسینه شدند.

تنگستانی سم‌پاشی دامپروری‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در قالب اردوهای جهادی خدمات دامپزشکی به دامداران و مرغداری‌ها در قالب مقابله با بیماری رایگان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: امسال عملیات تأیید مزارع پرورش آبزیان به اتحادیه‌های بخش خصوصی واگذار شده و خروج بچه میگو از مراکز تکثیر به مزارع پرورشی هم در اختیار بخش خصوصی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان