Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن اسدی شهردار منطقه اعلام کرد: مراسم پاکسازی اطراف رودخانه کن با حضور رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان، محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران، زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه و روسای ادارات مربوطه و چهره های ورزشی (مهدی مهدوی کیا و ادموند بزیک) بازیکنان اسبق تیم ملی در سه ایستگاه رودخانه کن (پل فلزی، آبشار و پل سنگی) انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی گفت: در مراسم پاکسازی رودخانه کن که با همکاری مرکز مدیریت محیط زیست و شهرداری منطقه  برگزار شد، سه تیم متشکل از ۳هزار ورزشکاردوستدار محیط زیست اقدام به پاکسازی محیط کردند. با توجه به وجود صخره ها، شیب های تند و محیط خشن این منطقه ، شهروندان نیز با انگیزه تحقق "شهر زیست پذیر ، شهروند مشارکت پذیر "به جمع آوری زباله و پاکسازی محیط از آلودگی پرداختند.

شهردار منطقه در ضرورت احیا و پاکسازی زیست محیطی رودخانه کن که یکی از پرآب ترین رودخانه های شهر تهران است گفت : توجه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در این خصوص ، وظیفه تمام نهاد ها وسازمان ها به ویژه شهرداری است.

علیرضا علی بخشی معاون محیط زیست و خدمات شهری منطقه نیز افزود : تعداد ۱۰دستگاه خودرو جمع آوری پسماند خشک ، توزیع ۱۰۰۰ عدد کیسه زباله به این امر پرداختند و ۵۰۰ پکیج پذیرایی با بسته بندی سازگار با محیط زیست به فعالان اهدا شد . وی ادامه داد  با توجه به این که شعار امسال روز محیط زیست " شکست آلودگی های پلاستیک "عنوان شد، در این مراسم با مشارکت مردمی ( گردشگران ، شهروندان و دوست داران محیط زیست ) حاشیه رودخانه کن ، از ۱۰ تن زباله و آلودگی پاکسازی شد.

رودخانه کن به طول ۳۳کیلومتر از رشته کوه توچال و ارتفاعات امام زاده داوود سرچشمه می گیرد و با توجه به اینکه  پرآب ترین رودخانه تهران  است یکی از اصلی ترین مولفه های زیست محیطی منطقه۵ محسوب می شود.

کد خبر 4329539

منبع: مهر

کلیدواژه: رودخانه کن مهدی مهدوی کیا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش بیمه ترافیک سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور عید سعید فطر سازمان هواشناسی محمد علی افشانی سرهنگ نادر رحمانی شهر تهران آموزش و پرورش قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی اله پور اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ طی سفر هیات دولت به خراسان رضوی با توجه به مشکل آلودگی‌های زیست محیطی استان به ویژه در شهرستان‌های سرخس و خواف، با پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اعتباری برای خرید ایستگاه سنجش گرد و غبار از محل منابع ملی سازمان حفاظت محیط زیست کشور مصوب شد و سه ایستگاه سنجش گرد و غبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور محترم خریداری و تحویل شهرستان‌های خواف، نیشابور و سرخس شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: تا کنون با هزینه اعتباری به میزان ۶۰ میلیارد ریال طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از محل اعتبارات ملی، مجموعا ۶ شهرستان استان خراسان رضوی به ایستگاه سنجش گرد و غبار در قالب مصوبات سفر رییس جمهوری مجهز شده‌اند.

وی گفت:در اجرای مصوبات قرارگاه تحول محیط زیست و به منظور گسترش و توسعه استقرار ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار در استان و اعمال نظارت مطلوب‌تر و بهره‌برداری در تدوین و اجرای برنامه‌های اجرایی پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی و با مساعدت استاندار، برای توسعه ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی ابلاغ و تأمین ایستگاه‌ها در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

اله پور افزود: پیگیری و راه‌اندازی و آموزش و سایر اقدامات فنی توسط کارشناسان شرکت در دست پیگیری است که در آینده نزدیک نسبت به راه‌اندازی کامل ایستگاه‌ها با قابلیت تولید و انتقال داده اقدام خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت‌ها در زمان بروز گرد و غبار در مشهد و شهرستان‌ها و کسب دقیق داده‌ها و اطلاعات، این ایستگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور خریداری و تأمین شده است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • پاکسازی سواحل بندرترکمن به مناسبت روز زمین پاک
  • پاکسازی معابر روستای دهنو اسلام آباد سرفاریاب
  • تحویل ۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی
  • ۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد