Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالرضا بشیری افزود: طرح آمایش 15 سال است در کشور اجرا می‌شود اما در استان بوشهر سیزدهمین دوره آن آغاز شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما بیان کرد: داشتن کارت آمایش برای پناهندگان ساکن کشورمان الزامی است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر از افغان‌های ساکن استان بوشهر خواست در صورتی که واقعه تولد، ازدواج، طلاق یا فوت در خانواده آنها رخ داده، با مراجعه به این اداره کل اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشیری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای حل مشکلات اتباعی که کارت آمایش دارند، عنوان کرد:یکی از مشکلات این افراد  سفر به افغانستان بود که با هماهنگی وزارت کشور با نیروی انتظامی این مشکل حل شده و اتباع می‌توانند به مدت یک ماه به وطنشان بروند و سپس به ایران بازگردند.

وی همچنین افزود: وزارت کشور پیگیر است که افغان‌های دارای کارت آمایش هم بتوانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر به سکونت 8 هزار تبعه افغانستانی در این استان اشاره کرد که کارت آمایش دارند و افزون بر دریافت خدمات از ایران، زیر پوشش برنامه‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هم هستند.

به گفته بشیری، برای 1400 از اتباع آسیب پذیر دفترچه بیمه سلامت صادر شده که هزار نفر تا کنون دفترچه خود را گرفته‌اند.

وی یادآور شد: آن دسته از اتباع افغانستانی که جزء قشر آسیب پذیر نیستند می‌توانند با پرداخت حق بیمه دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طرح آمایش افغانها اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار شده اند.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی از صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب آغاز شده است. از تعداد ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۶۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر معادل ۳۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

براساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در کنکور سراسری از سال گذشته اعمال شده است که بر اساس آن دیگر داوطلبان تنها به سوالات دروس اختصاصی در جلسه آزمون پاسخ می دهند و ۵۰ درصد نمره مختص آزمون و ۵۰ درصد نمره داوطلب به سوابق تحصیلی فرد اختصاص دارد.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه به داوطلبان داده می شود. دفترچه شماره ۱ شامل درس زیست شناسی با ۴۵ سوال و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و دفترچه شماره ۳ شامل دروس ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال است که داوطلبان باید به ۱۵۵ سوال در مدت ۱۸۰ دقیقه پاسخ دهند.

در آزمون اختصاصی گروه علوم تجربی علاوه بر سه دفترچه یادشده یک دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی داده می شود.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان نیز برای داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان در این گروه آزمایشی اختصاص می یابد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۶۲۴ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شده است.

کد خبر 6088827

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
  • رقابت داوطلبان پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور آغاز شد
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • رقابت کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان