Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان گفت: متأسفانه در چند سال اخیر تاخیر در پرداخت پول گندم، سبب نارضایتی و ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان شده است. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهگلان، از نیمه اول تیرماه هر سال برداشت گندم که یکی از مهم‌ترین محصولات بخش کشاورزی است از مزارع استان کردستان و این شهرستان آغاز می‌شود، بنابراین برای آمادگی هرچه بیشتر، جلسه خرید تضمینی گندم از کشاورزان عصر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان در این جلسه با ابراز امیدواری نسبت به داشتن سالی طلایی اظهار داشت: امیدواریم با توجه به افزایش 8 درصدی بارندگی و تلاش کشاورزان، سال زراعی بسیار خوبی را داشته باشیم.

عابد احمدی با بیان اینکه گندم یک محصول استراتژیک است و نقش مهمی را در امنیت غذایی دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که کشاورزان نسبت به تولید هر چه بیشتر این محصول تشویق و ترغیب شوند.

وی گفت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان دهگلان حدود 80 هزار هکتار است که 72 هزار هکتار آن دیم و بقیه آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان با بیان اینکه شرایط جوی، انجام برخی عملیات در مرحله داشت را با مشکل مواجه کرد، تصریح کرد: در 4 هزار هکتار با آفت سن مادر مبارزه شد و هیچ مزرعه‌ای آلوده به پوره سن نیست و امیداوریم امسال گندم سن زده نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه شرایط تنشی در امسال باعث افت محصول در تعداد محدودی از مزارع شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال 110 تا 115 هزار تن گندم مازاد بر تولید کشاورزان خریداری شود و نسبت به سال گذشته 15 تا 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

احمدی با تاکید بر اینکه سیلو به اندازه کافی و مازاد بر نیاز در شهرستان وجود دارد، افزود: امیدواریم با تدابیری که در این جلسه اتخاذ می‌شود شاهد خروج گندم از دهگلان نباشیم چرا که گندمی که در این منطقه تولید می‌شود باید در همین شهرستان تحویل گرفته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کردستان جزو آخرین استان‌هایی است که برداشت گندم در آن انجام می‌شود، متأسفانه در چند سال اخیر پرداخت پول گندم به کشاورزان با تأخیر مواجه بوده و این روند سبب نارضایتی و ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان ملاک تحویل گندم از کشاورزان را ثبت‌نام در سامانه جامع پهنه عنوان کرد و گفت: لازم است همه کشاورزان در این سامانه ثبت‌نام کنند تا دست دلالان نیز از این حوزه کوتاه شود.

3 مرکز خرید تضمینی گندم شهرستان دهگلان اینترنت ندارند

رئیس مرکز تعاونی روستایی شهرستان دهگلان نیز در ادامه با اشاره به اینکه شبکه تعاون روستایی این شهرستان دارای 6 مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید کلزاست، اظهار داشت: این مرکز در سال 95 بیش از 75 هزار تن گندم و در سال گذشته نیز 50 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان خریداری کرد که به علت شرایط اقلیمی نامناسب و سیلوها با کاهش 32.8 درصدی خرید گندم مواجه بودیم.

مجتبی اسدی افزود: مهم‌ترین مشکلی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم مشکل دسترسی به اینترنت در 3 مرکز خرید تضمینی گندم قروچای، خضر لک و صادق‌آباد بود که با وجود مصوبه استانی در رفع این مشکل، شرکت مخابرات هیچ اقدامی را در این زمینه انجام نداد.

زارعی رئیس مخابرات شهرستان دهگلان نیز در پاسخ به اظهارات مطرح شده اظهار داشت: "ما هیچ گونه بستر مخابراتی برای ارائه اینترنت به این 3 مرکز نداریم بنابراین نیاز به خطوط اختصاصی دارند که در صورت پرداخت هزینه این کار انجام خواهد شد اما تعاونی روستایی انتظار دارد که رایگان این کار انجام شود"، این پاسخ با واکنش مدیر سازمان تعاون روستایی استان مواجه شد.

مشکل اینترنت مراکز خرید تضمینی گندم برطرف شود

پیمان اسکندری با بیان اینکه دهگلان قطب کشاورزی استان کردستان است، اظهار داشت: اگر امروز در این جلسه حضور داریم به این خاطر است که قرار است 120 میلیارد تومان به شهرستان تزریق شود و این اتفاق مهمی است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان کردستان با اشاره به اینکه در جلسه استانی خرید تضمینی گندم، بحث پول مطرح نبود، تصریح کرد: مشکل اینترنت، مشکل مردم و کشاورزان است نه تعاون روستایی، چراکه تعاون روستایی شرکت خصوصی نیست که بخواهد از آن سود ببرد، بنابراین لازم است که رایزنی‌های لازم برای حل این مشکل انجام شود.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.
به گفته دشتبانی، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.
روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.
برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم