Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - نقل‌وانتقالات پیش‌فصل لیگ برتر را مرور می‌کنیم.

به گزارش وبسایت نود، بازی‌های حساس تیم ملی در جام جهانی باعث شده که باشگاه‌ها زیر سایه آن قرار بگیرند و کمتر مورد توجه باشند. آن هم در فصل داغ نقل‌وانتقالات که معمولا بازی‌های رسانه‌ای شدیدی راه می‌انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال تا به حال بیشترین خرید را داشته که البته بیشترِ آن‌ها بازیکنان رده پایه تیم ملی هستند. پرسپولیس با وجود محرومیت از نقل‌وانتقالات با سه بازیکن قرارداد بست. امیر قلعه‌نویی هم طوفانی‌ترین شروع را داشت.

استقلال؛ 8+8 ورودی، 1 خروجی

بیشترِ تمرکز شفر روی خرید بازیکنان تدافعی بود. تا تکلیف مامه تیام مشخص نشود، آبی‌ها سراغ خرید مهاجم جدید نمی‌روند. استقلال 8 بازیکن جدید خرید و با هشت بازیکن رده‌های پایه تیم ملی هم قرارداد بست. هنوز جز نورافکن جدایی هیچ بازیکن دیگری از این تیم هم تایید نشده است.

ورودی: مرتضی آقاخان، میثم تیموری، محمد دانشگر، فرشاد محمدی‌مهر، محمد دانشگر، روح‌الله باقری، امیرحسین اسماعیل‌زاده، امید سام‌کن، الهیار صیادمنش خروجی: امید نورافکن

استقلال خوزستان؛ 0 ورودی، 4 خروجی

یکی از بلاتکلیف‌ترین تیم‌های لیگ هجدهم هنوز سرمربی‌اش را مشخص نکرده، چه برسد به اینکه سراغ خرید جدید برود. ستاره‌های تیم هم یکی یکی تیم جدیدشان را پیدا می‌کنند و از قهرمانِ سه فصل قبل لیگ جدا می‌شوند.

ورودی: - خروجی: وحید شیخ‌ویسی، عقیل کعبی، میثم دورقی، گودرز داوودی

پدیده؛ 1 ورودی، 2 خروجی

مسعود ریگی تنها خرید یحیی گل‌محمدی در تیم جدیدش بود. قاضی و عباسیان هم از این تیم جدا شدند.

ورودی: مسعود ریگی خروجی: محمد قاضی، معین عباسیان

پارس‌جنوبی‌جم؛ 5 ورودی، 8 خروجی

پدیده فصل قبل لیگ باز هم سراغ بازیکنان جوان و کم‌نام و نشان رفت. تارتار آقای گل لیگ یک یعنی فرشید پاداش را به جمع تیم‌اش اضافه کرد و با رحمان احمدیِ باتجربه هم برای جانشینی فروزان به توافق رسید.

ورودی: رحمان احمدی، عماد میرجوان، محمد ستاری، فرشید پاداش، پوریا زارع خروجی: فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، محسن فروزان، محمد طیبی، علی دشتی، ابراهیم صالحی، امید سینگ، میثم آقایی

پیکان؛ 6 ورودی، 5 خروجی

مجید جلالی باز هم مجبور شد ستاره‌های تیم‌اش را به باشگا‌ه‌های دیگر ترانسفر کند. جلالی برای جلوگیری از افت پیکان، چند خرید خوب هم داشت.

ورودی: عیسی آل‌کثیر، محمد قاضی، مگنو باتیستا، وحید شیخ‌ویسی، سعید واسعی، علی شهسواری خروجی: رحمان احمدی، مهدی شیری، مرتضی آقاخان، امیرحسین اسماعیل‌زاده، پیام نیازمند

پرسپولیس؛ 3 ورودی، 3 خروجی

شریفی و شیری و کعبی آمدند و مسلمان، محرمی و احمدزاده رفتند. البته خریدهای برانکو از نیم‌فصل می‌توانند به کمک این تیم بیایند.

ورودی: مهدی شریفی، مهدی شیری، سعید کریمی خروجی: محسن مسلمان، صادقی محرمی، فرشاد احمدزاده

تراکتورسازی؛ 6 ورودی، 5 خروجی

در این هفته‌ها جداشده‌های تراکتورسازی پر حرف و حدیث‌تر از خریدهایش بود. سه کاپیتان اصلی این تیم از تراکتور جدا شدند و مهدی کیانی و محمد ایرانپوریان راهی سپاهان شدند.

ورودی: محسن فروزان، محمد اهل‌شاخه، علی عبدالله‌زاده، علیرضا نقی‌زاده، محمد طیبی، رضا آقابابایی خروجی: محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، عارف آقاسی، هادی محمدی، محمد ابراهیمی

ذوب‌آهن؛ 8 ورودی، 4 خروجی

آذری دوباره سراغ بازیکنان قدیمی تیم رفت و مسلمان، هادی محمدی و حسن‌زاده را به ذوب‌آهن برگرداند. نمازی در بدو ورود 4 بازی اصلی فصل قبل‌اش را هم در اختیار نخواهد داشت و رجب‌زاده هم فوتبال را کنار گذاشت.

ورودی: محسن مسلمان، هادی محمدی، رضا حبیب‌زاده، زبیر نیک‌نفس، مسعود ابراهیم‌زاده، مجتبی حقدوست، مارین سیلوا خروجی: کی‌روش استنلی، محمد ستاری، خالد شفیعی، اکبر ایمانی

سایپا؛ 5 ورودی، 4 خروجی

مهم‌ترین خبر پیش‌فصل سایپا ترانسفر علی قلی‌زاده به شارلوا بود. بمب بعدی انتخاب تیم جدید مهدی ترابی است؟

ورودی: رحیم زهیوی، معین عباسیان، محمدامین حاج‌محمدی، عبدالله ناصری، علی دشتی خروجی: الهیار صیادمنش، علی قلی‌زاده، حامد شیری، محمد دانشگر

سپیدرود؛ 0 ورودی، 3 خروجی

دعوای مالکیتی هنوز تکلیف سرمربی این تیم را مشخص نکرده است.

ورودی: - خروجی: عماد میرجوان، مصطفی احمدی، امید سام‌کن

نفت آبادان؛ 5 ورودی، 7 خروجی

اکبر ایمانی مهم‌ترین خرید برزیلی‌ها بود.

ورودی: اکبر ایمانی، احمد عبدالله‌زاده، عقیل کعبی، مصطفی احمدی، وفا هخامنش خروجی: مگنو باتیستا، علی عبدالله‌زاده، زبیر نیک‌نفس، لوسیانو پریرا، کرار جاسم، مرتضی اسدی، مسعود ابراهیم‌زاده

فولاد خوزستان؛ 5 ورودی، 6 خروجی

فولاد هم از محدود تیم‌هایی است که تعداد بازیکنان خروجی‌اش از ورودی‌ این تیم بیشتر بود.

ورودی: رضا میرزایی، عارف آقاسی، میثم دورقی، لوسیانو پریرا، میلاد شیخ‌سلیمانی خروجی: مجتبی حق‌دوست، محمد اهل‌شاخه، رحیم زهیوی، عبدالله ناصری، احمد عبدالله‌زاده، حامد لک

گسترش‌فولاد؛ 0 ورودی، 3 خروجی

با خرید تراکتورسازی توسط محمدرضا زنوزی مالک گسترش‌فولاد، آینده این تیم مشخص نیست.

ورودی: - خروجی: علیرضا نقی‌زاده، احمد موسوی، کوروش ملکی

نساجی مازندران؛ 9 ورودی، 2 خروجی

تیم تازه لیگ برتری شده، بیشتر بازیکنانی که فصل قبل در لیگ یک همراه این تیم بودند را کنار خواهد گذاشت و سراغ خریدهای تازه می‌رود. البته هنوز لیست کامل جداشده‌های نساجی اعلام نشده است.

ورودی: امید سینگ، حامد لک، حامد شیری، حمید دیوسالار، شاهین مجیدی، فرشاد فرجی، سجاد آشوری، محمد آبشک، نیما میرززاد خروجی: احسان پیرهادی، احمد الجبوری

نفت مسجدسلیمان؛ 3 ورودی، 0 خروجی

همین دیروز محمود فکری از هدایت این تیم کنار کشید و باید دید در لیست ورودی و خروجی نفت مسلجدسلیمان چه تغییری حاصل خواهد شد.

ورودی: میلاد فراهانی، میثم آقایی، علیرضا نقی‌زاده خروجی: -

سپاهان؛ 8 ورودی، 6 خروجی

امیر قلعه‌نویی شروعی طوفانی در نقل‌وانتقالات داشت.

ورودی: شهاب عادلی، مهدی کیانی، کی‌روش استنلی، سجاد شهباززاده، خالد شفیعی، ابراهیم صالحی، محمد ایرانپوریان، پیام نیازمند خروجی: مهدی شریفی، رضا میرزایی، مسعود حسن‌زاده، ابراهیم عالمه، ادون حسنی، مروان حسین

 

14001

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال داخلی اختصاصی لیگ برتر ایران نقل و انتقالات ویژه جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاضل یا رو در رو؛ قانون حل نشده فوتبال ایران

ایمان گودرزی؛ لیگ برتر ایران تا پایان هفته بیست و سوم شرایط بسیار حساسی را دارد و استقلال فقط با یک امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد، این فاصله بدون شک هیچ حاشیه امنی برای استقلال نیست و شاید در هفته های باقی مانده دست خوش تغییراتی شود، اما یک احتمال وجود دارد که هر چند بالا نیست اما نمی‌شود آن را نادیده گرفت. ابهامی که همیشه در فوتبال ایران وجود داشته و هیچ قانون مشخصی نداشته این است که وقتی در روز پایانی تیم ها در صدر جدول هم امتیاز شوند کدام یک قهرمان خواهند شد؟

در گذشته ملاک تعیین قهرمان تفاضل گل زده آنها در طول فصل بود و در تاریخ لیگ برتر تنها ۲ بار دو تیم بالای جدول هم امتیاز شدند و کار به تفاضل شماری کشیده شد، در لیگ هشتم استقلال و ذوب آهن در امتیاز 66 مساوی شدند اما استقلال با تفاضل گل بسیار بیشتر قهرمان شد. در لیگ پانزدهم هم استقلال خوزستان و پرسپولیس در امتیاز 57 مساوی شدند اما استقلال خوزستان با 3 تفاضل گل بیشتر قهرمان شد.

با وجود اینکه شاید احتمال هم امتیاز شدن استقلال و پرسپولیس در پایان فصل بسیار کم باشد اما به هر حال نمی‌شود آن را نادیده گرفت، مشکل اصلی این است که در سال های اخیر بارها در اواخر فصل در مورد تغییر این قانون و تعیین قهرمان به صورت نتایج بازی های رو در رو صحبت شده است.
حالا بار دیگر درست در مقطع حساس فصل گفته می‌شود که ملاک قهرمانی تفاضل گل است.

شب گذشته سهیل مهدی رئیس سازمان لیگ در برنامه فوتبال برتر حضور پیدا کرد و در جواب به این سوال که معیار قهرمانی دو تیم هم امتیاز چیست گفت:«روال گذشته بالاترین امتیاز گروهی بود و بعد از آن تفاضل گل. در پایان فصل اگر دو تیم امتیاز برابر داشته باشند، ما بین امتیاز برابر و تفاضل برابر، «بازی رودررو» را گذاشتیم. این اتفاق می‌تواند بین دو یا 3 تیم بیفتد. ما این تیم‌ها را از جدول بیرون می‌آوریم. جدولی بر اساس رقابت بین این تیم‌ها تشکیل می‌شود و در این جدول باز بالاترین امتیاز و سپس تفاضل گل منظور می‌شود. اگر باز هم همه چیز مساوی شد برمی‌گردیم به قانون 2 قدیم که بحث گل زده بیشتر مطرح است.»

اینجا بود که محمد حسین میثاقی وارد عمل شد و سوال کرد: «پس در مجموع اولویت با بازی رودررو است. اما در مورد پرسپولیس و استقلال هر دو بازی مساوی شده است. یکی با تساوی یک بر یک و دیگری با تساوی بدون گل. تکلیف چیست؟»

مهدی این طور پاسخ داد: «در این مورد گل زده در خانه حریف محسوب نمی‌شود. چون بازی، شکل پلی آف ندارد. گل زده در خانه حریف برای زمانی است که بازی پلی آف باشد!»

بعد از این صحبت‌ها یک آیتم پخش شد اما وقتی دوربین به استودیو را برگشت سهیل مهدی در حال گوش دادن به یک مصاحبه قدیمی از خودش بود که در آن گفته بود در چنین شرایطی گل زده در خانه حریف اهمیت پیدا می‌کند. اما مهدی بعد از شنیدن آن مصاحبه گفت آن روزها اشتباه کرده است و البته مربوط به دوران دبیرکلی کامرانی فر بوده است!

نکته این است که در مهر ماه 1400 حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیر کلی وقت فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود در فصل جدید قانون تفاضل گل برای تعیین رتبه تیم‌ها حذف شده و بازی رودررو ملاک است.

واقعیت این است که قانون مسابقه رودررو در تمام دنیا برای مبارزه با تبانی وضع شده است. در همه لیگ‌های معتبر دنیا هم همین است. گافی که سهیل مهدی داده این است که وقتی بازی رودررو معیار قرار می‌گیرد دیگر تفاضل گل مهم نیست. به هر حال همین الان هم تفاضل گل استقلال و پرسپولیس فاصله زیادی با هم ندارد و ممکن است با یک یا دو بازی مقابل تیم‌های ته جدولی تفاضل‌ها به شدت بالا و پایین شود. وقتی دو تیم در بازی رفت و برگشت مساوی می‌شوند گل زده در خانه حریف اهمیت پیدا می‌کند. در بازی رودررو وقتی دو تیم مساوی می‌شوند تفاضل گل بی‌معنی است و چیزی که می‌تواند معیار برتری قرار بگیرد گل زده در خانه حریف است.

نکته بعدی این است که مهدی مدعی شده این قانون در همان ابتدای فصل به همه باشگاه‌ها ابلاغ شده است. اگر این طور است پس چرا تا الان تصور همه اهالی فوتبال چیز دیگری بود و الان در هفته بیست و سوم باید این موضوع علنی اعلام شود؟ آیا نباید چنین مساله مهمی زودتر اعلام می شد یا مصوبه رسانه‌ای می‌شد؟

نکته جالب این است که بعد از حرف‌های سهیل مهدی در فضای مجازی آشوب به پا شده است و کانال‌های هواداری دو باشگاه علیه هم حرف می‌زنند. یکی می‌گوید قانون تغییر نکرده و دیگری می‌گوید قانون به نفع پرسپولیس تغییر کرده است. مثلا در زیر جدول فصل 00-01 را می‌بینیم که استقلال تا هفته 27 9 امتیاز از پرسپولیس بالاتر بوده است ولی به خاطر گل زده در بازی رو در رو قهرمانی را قطعی می‌دانستند. حالا صحبت در مورد تفاضل گل باعث شده که هواداران استقلال را آن را تغییر قانونی به نفع حریف بدانند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895789

دیگر خبرها

  • تیم منتخب بهترین گلسازهای لیگ برتر ایران
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • حمایت استقلالی‌ها از آخرین احضارشده به کمیته اخلاق!
  • معرفی افراد برتر در مسابقات کاراته قهرمانی پسران کشور
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • عکس| اعتراض شدید هافبک استقلال به سهیل مهدی
  • پایان داوری چهارمین مسابقه سراسری عکس حوادث و سوانح  با محوریت خشکسالی
  • تفاضل یا رو در رو؛ قانون حل نشده فوتبال ایران
  • کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه ۲۸ فروردین