Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره ؛ ارتش و کمیته های مردمی یمن با نصب کمین ، یک خودروی نظامی مزدوران سعودی را با یک بمب در منطقه ساحلی الغازه منهدم کردند.
همه کسانی که سوار بر این خودرو بودند به هلاکت رسیدند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: يمن خودروي نظامي مزدوران سعودي بمب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین

آمریکا و فیلیپین رزمایش های نظامی سالانه خود را در بحبوحه تنش ها در دریای چین جنوبی آغاز کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حدود 17 هزار نفر از نظامیان ارتش های آمریکا و فیلیپین رزمایش های نظامی سالانه خود را با نام «بالیکاتان 2024 یا شانه به شانه»، در بحبوحه تنش ها در دریای چین جنوبی آغاز کردند.

خبرگزاری ای بی سی به نقل از مایکل لوجیکو سخنگوی این رزمایش گزارش داد هدف از برگزاری این رزمایش سه هفته ای آمادگی برای جنگ است. نیازی به پنهان کردن واقعیت نیست. اگر ما آمادگی نداشته باشیم، آسیب و خسارات زیادی به کشور وارد می شود.

این رزمایش از امروز 22 آوریل تا 10 ماه مه در حالی در دریای چین جنوبی برگزار می شود که اخیرا مانیل و پکن منازعات و تنش هایی در این دریا داشته و حتی توپ های آبی نیز به سوی یکدیگر شلیک کردند.

لوجیکو افزود: برای نخستین بار این رزمایش ها در خارج از آب های منطقه ای فیلیپین در حدود 22 کیلومتری خط ساحلی این کشور برگزار می شود. ارتش آمریکا در این رزمایش از موشک های هدایت شونده ضد هواپیمای SM-6 استفاده خواهد کرد.

در همین حال نظامیان فرانسه و استرالیا نیز که در مواجهه با رفتارهای تهاجمی چین در  دریای چین جنوبی، روابط دفاعی خود را تقویت کرده اند، به دلیل آنکه این رزمایش در خارج از آب های منطقه ای فیلیپین، برگزار می شود، برای نخستین بار به این تمرین دریایی ملحق خواهند شد.نمایندگان 14 کشور آسیایی و اروپایی نیز به عنوان ناظر در این رزمایش حضور دارند. فیلیپین قصد دارد از ژاپن برای شرکت در این رزمایش در سال آینده میلادی دعوت به عمل آورد.

مقامات افزودند: این رزمایش ها به طور مستقیم هیچ مهاجم خارجی را هدف قرار نمی دهد اما توانایی همکاری بین نیروهای دریایی کشورها را تقویت خواهد کرد. در این رزمایش هچنین تاکتیک های انجام جنگ اطلاعاتی تمرین خواهد شد و امنیت دریایی و دفاع موشکی و هوایی یکپارچه کشورها را تضمین خواهد کرد.

ژنرال ویلیام جرنی مدیر اجرایی این رزمایش تصریح کرد این رزمایش ها براساس نظم و قوانین بین المللی و با حفظ حق حاکمیت و مسئولیت پذیری کشورها برگزار می شود. ما تمریناتی نرمال و عادی را انجام می دهیم.

براساس این گزارش، پکن در مورد بیشتر بخش های دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد. از مسیر ارتباطی سالانه بیش از 3 تریلیون دلار محموله های تجاری با کشتی از آنجا عبور می کنند. پکن همواره رزمایش های مشترک کشورهای این حوزه را مورد انتقاد قرار داده و اظهار می کند که این اقدامات باعث افزایش تنش ها و برهم خوردن صلح و ثبات در منطقه می شود.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه چین چند روز پیش اظهار کرد چین از فیلیپین می خواهد تا از تشدید تنش ها و تحرکات در دریای چین جنوبی خودداری کرده و از آمریکا نیز خواست تا حمایت از درگیری ها و تقابلات در منطقه را کنار بگذارد.

همکاری ژاپن، آمریکا و فیلیپین برای حفاظت از دریای چین جنوبی

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند
  • گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران
  • روسیه از انهدام ۵۰ پهپاد مهاجم اوکراین خبر داد
  • انهدام کامل بزرگترین کارخانه داروسازی غزه توسط جنگنده های اسرائیل