Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  شهروندان وحدتیه دشتستان به سبب قطعی مکرر شبکه آب آشامیدنی و تامین نشدن آب مورد نیاز آنان در فصل تابستان، اعتراض خود را اعلام و جاده مواصلاتی بوشهر به شیراز را مسدود کردند.

عده‌ای از شهروندان وحدتیه‌ای خودرو‌های خود را در مسیر یاد شده پارک کردند و به مدت ۲ ساعت تردد در این محور را مختل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در راستای تحقق مطالبات مردم این شهر، راهکار کوتاه مدت مورد توجه قرار گرفت و به صورت موقت آب شبکه شهر وحدتیه تامین و جاده ارتباطی بوشهر - شیراز بازگشایی شد.

مدیر آبفای دشتستان  با بیان اینکه آب ورودی از خط کازرون به دشتستان کاهش یافته است اظهار داشت: ۵ شهر وحدتیه، دالکی، برازجان، سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره از خط کازرون آبرسانی می‌شوند.

علی بردستانی با بیان اینکه روزانه بیش از ۳۰ هزار متر مکعب آب به شبکه این شهر‌ها توزیع می‌شود گفت: نیاز ابی این شهر‌ها ۴۸ هزار متر مکعب است که اکنون ۱۸ هزار متر مکعب در شبانه روز کمبود دارند.

وی، از افزایش هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی خبرداد و بیان کرد: برخی از شبکه ابرسانی شهر‌های دشتستان که از شرکت آب فاضلاب روستایی به آبفای شهری منتقل شده دارای شبکه نامناسب است که میزان هدر رفت آن بیش از ۴۰ درصد است.

مدیر آبفای دشتستان میزان فرسودگی شبکه آبرسانی وحدتیه را ۶۰ درصد دانست و تاکید کرد: هر قدر در توزیع آب در شبکه آبرسانی این شهر تلاش شود نارضایتی در پی دارد چراکه بخش عمده‌ای از آن هدر می‌رود و توزیع ناعادلانه صورت می‌گیرد.

بردستانی با تاکید بر تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی شبکه آبرسانی وحدتیه گفت: در برنامه کوتاه مدت برای تامین آب شهر‌های مشکل‌دار باید تانکر‌های ابرسان تهیه شود که اکنون دشتستان دارای ۲ تانکر ابرسان است که جوابگوی همه شهر‌های ۹ گانه دشتستان نیست.

وی اختلاف ارتفاع را یکی از مشکلات توزیع آب در شهر برازجان دانست و گفت: ارتفاع سطح شهری در برازجان سبب شده که نوبت بندی ۲۴ ساعته هم نتواند مشکل شهر برازجان در توزیع آب برطرف کند.

مدیر آبفای دشتستان تاکید کرد: باید ۸ تانکر ابرسانی برای شهر‌های دشتستان در برنامه کوتاه مدت تامین شود تا بتوان تابستان را بدون مشکل پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/م

بی‌عدالتی در توزیع آب دشتستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب صدای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم

به گزارش جام جم/شورای بانک‌های شهرستان به ریاست احمد بنافی فرماندار دشتستان برگزار گردید. در این جلسه فرماندار دشتستان از بانک‌های شهرستان به جهت همکاری در جهت مقاوم سازی مسکن روستایی تشکر کرد. ایشان در ادامه گفت:سهم تسهیلات مسکن روستایی شهرستان ۲۲۳۵ فقره است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل شهرستان آمادگی دارند که به متقاضیان ساخت مسکن در روستاها تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت بلند مدت پرداخت کنند. در پایان جلسه فرماندار دشتستان از روسای بانک‌های شهرستان تقدیر کرد.  

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران