Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین مسابقه خود در دور گروهی مسابقات جام جهانی، تیم ملی پرتغال را پیش روی خواهد داشت.

اختصاصی طرفداری - تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب برتری ارزشمند مقابل تیم ملی مراکش و ارائه یک نمایش شایسته و قابل تقدیر مقابل تیم ملی اسپانیا، با سه امتیاز در جایگاه سوم گروه دوم مسابقات قرار گرفته و فرداشب از ساعت 22:30 در چارچوب آخرین دیدار خود به مصاف تیم ملی پرتغال خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان کی‌روش با کسب پیروزی در این دیدار حساس و مهیج، صعود خود به دور حذفی مسابقات را مسجل خواهند کرد. تساوی ملی‌پوشان و پرتغال نیز تنها در صورت شکست اسپانیا مقابل مراکش، منجر به راهیابی تیم ملی به دور بعدی مسابقات خواهد شد.

گرچه پیش‌بینی تفکرات کارلوس کی‌روش و ترکیب مورد انتظار سرمربی پرتغالی در هر دیدار امری بسیار دشوار است و او این مسئله را در دو دیدار قبلی نشان داد ولی با توجه به آگاهی نسبی از وضعیت آمادگی بازیکنان و شناخت نسبی از تفکرات کی‌روش، در این مطلب سعی کرده‌ایم ترکیب احتمالی ایران مقابل پرتغال را مورد بررسی قرار دهیم.

علیرضا بیرانوند

سنگربان جوان و خوش آتیه تیم ملی پس از درخشش در دو دیدار قبلی، حالا آماده پذیرش یک چالش جدی و جذاب دیگر است. بیرانوند که پیش از آغاز مسابقات به کری‌خوانی برای کریستیانو رونالدو، فوق ستاره تیم ملی پرتغال پرداخته‌بود، در تلاش برای اثبات شایستگی خود می‌باشد. رونالدو در آخرین جام جهانی خود، تنها به کسب قهرمانی در این مسابقات و تکرار خاطره شیرین قهرمانی در مسابقات یورو 2016 فکر می‌کند و به دنبال دستیابی به عنوان آقای گلی خواهد بود. امری که کار بیرانوند را خیلی سخت خواهد کرد.

میلاد محمدی

پس از غیبت از ترکیب اصلی ایران در دو دیدار پیشین، میلاد محمدی می‌تواند پس از آسیب دیدگی احسان حاجی صفی و از دست دادن مصاف پرتغال بهره ببرد و بار دیگر در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار بگیرد. محمدی در اندک دقایق حضور خود در مقابل اسپانیا، خیلی خوب و آماده نشان داد و نگرانی‌ها بابت مصدومیت احسان حاجی‌صفی را کاهش داد. با توجه به تاکتیک دفاع فشرده ایران، بی‌اشتباه و بی‌نقص بودن مدافعان کناری برای حراست از دروازه بیرانوند، امری واجب و ضروری خواهد بود.

سید مجید حسینی

پس از مصدومیت روزبه چشمی و از دست دادن ادامه مسابقات جام جهانی، مجید حسینی با وجود سن و تجربه پایینش، عملکرد بسیار خوب و مطمئنی مقابل اسپانیا از خود نشان داد و می‌تواند بار دیگر در ترکیب اصلی ایران در جام جهانی قرار گیرد. حسینی که با عملکرد خوب خود کارشناسان را به تحسین واداشته، چند پیشنهاد خوب اروپایی به دست آورده و می‌تواند با درخشش مقابل رونالدو و تیم ملی پرتغال، یکی از لژیونرها و ستاره‌های آینده فوتبال ایران لقب گیرد.

مرتضی پورعلی گنجی

از محاسن و ویژگی‌های مثبت مرتضی می‌توان به متمرکز بودن بر دفاع، توانمند بودن در رهبری خط دفاعی، مستحکم بودن و داشتن قدرت بدنی بالا و داشتن قدرت سرزنی بسیار خوب اشاره کرد. پورعلی گنجی که در دو دیدار گذشته ایران بدون نقص و اشتباه ظاهر شده، بار دیگر وظیفه خطیر و سرنوشت ساز رهبری خط دفاعی ایران را در مقابل خط حمله قدرتمند پرتغال بر عهده خواهد داشت.

رامین رضاییان

از جمله بازیکنانی که امیدواری زیادی برای مصاف با پرتغال بر روی آن‌ها باز شده می‌توان به رامین رضاییان اشاره کرد. رضاییان که در یک سوم پایانی دیدار مقابل اسپانیا با آزادی عمل بیشتر در حملات شرکت داشته و توانست دو پاس کلیدی نیز برای سایر بازیکنان ارسال کند، در مصاف با پرتغال یکی از امیدهای اصلی ایران برای گلسازی به شمار خواهد رفت. البته در صورتی که طبق شرایط مسابقه، فضای حرکت برای او مهیا بشود.

سعید عزت اللهی

علی رغم سن و سال کم، عزت اللهی مقابل اسپانیا ستاره بی چون و چرای خط میانی ایران بود که وظیفه رهبری فاز اول دفاعی ایران را به دنبال داشت و سعی می‌کرد فشار را از روی خط دفاعی بردارد. عزت اللهی علاوه بر داشتن وظایف دفاعی، می‌تواند پیوند دهنده خط دفاعی و خط حمله ایران در پی‌ریزی ضد حملات باشد. با توجه به شوتزن بودن خط هافبک پرتغال، یکی از وظایف اصلی دیگر عزت اللهی را می‌توان بستن فضای شوتزنی و بازی‌سازی هافبک‌های توانمند پرتغال دانست.

امید ابراهیمی

هافبک دونده و جنگنده تیم ملی که در دو دیدار گذشته نمایشی فراتر از حد انتظار داشته‌است. ابراهیمی با وجود آسیب دیدگی جزئی مقابل مراکش، مشکلی برای همراهی ایران نخواهد داشت و با عملکرد های درخشان قبلی‌اش، حضورش در ترکیب اصلی اجتناب ناپذیر خواهد بود. ابراهیمی به کمک عزت اللهی، در مقابل هافبک‌های بازی‌ساز پرتغال قرار گرفته و به دنبال ثبت سومین نمایش خیره کننده خود خواهد بود.

وحید امیری

یکی از ستاره‌های شاخص ایران در مقابل اسپانیا که با حملات انفجاری خود، توانست دو موقعیت گل بسیار خوب برای مهدی طارمی به وجود بیاورد. وحید امیری در اوج آمادگی قرار داشته و یکی از دونده‌ترین بازیکنان ایران در دو دیدار پیشین بوده‌است. او علاوه بر شرکت در کارهای تدافعی و کمک به مدافع چپ ایران، در ضدحملات نیز می‌تواند تاثیرگذار واقع شود و زمینه‌ساز گل پیروزی ایران لقب گیرد.

مهدی طارمی

بازی مقابل اسپانیا نشان داد طارمی علاوه بر استعدادهای بی‌نظیرش در جای‌گیری و پشت سر گذاشتن مدافعان روبروی خود، استعداد خوبی در دفاع و بستن فضای نفوذ بازیکنان رقیب دارد. مهدی که در مقابل اسپانیا توانست در دو صحنه بر روی دروازه داوید دخیا خطرساز شود و دو ضربه سر به دروازه او بزند، با کمی دقت و شانس، می‌تواند این بار دروازه روی پاتریسیو را باز کند.

کریم انصاری‌فرد

مهاجم فرصت طلب و بلند قامت ایران که در ضد حملات می‌تواند خطرساز شود. انصاری‌فرد در بازی مقابل اسپانیا می‌توانست شیرین ترین گل دوران حرفه‌ای خود را به ثمر برساند ولی با بدشانسی، شوت سهمگین او با اختلافی کم راهی به دروازه پیدا نکرد. انصاری‌فرد در کارهای ترکیبی و ضربات ایستگاهی می‌تواند یکی از امیدهای گلزنی ایران به شمار رود.

سردار آزمون

با وجود تمام اعتراض‌ها و انتقادها، آزمون نمایش خوبی در دو دیدار پیشین تیم ملی داشت. این بازیکن علی‌رغم ناکامی در گلزنی، دوندگی بسیار خوبی داشته و به خوبی در کارهای دفاعی به کمک ایران آمده‌است. گرچه انتظارات در ضدحملات از سردار آزمون بیشتر است. سردار در مقابل پرتغال می‌تواند با دادن جواب منتقدان، ضمن به ثمر رساندن نخستین گل خود در جام جهانی، مقدمات پیروزی ایران را فراهم آورد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب ایران مقابل کویت

تیم ملی فوتسال ایران که جام ملت‌های آسیا را با برتری سه بر یک مقابل افغانستان آغاز کرد و پس از آن هم در تقابل با بحرین به پیروزی 4 بر 2 رسید، امروز در آخرین دیدارش در مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف کویت چهار امتیازی می‌رود.

ملی پوشان فوتسال ایران در حالی از ساعت 17:30 امروز در سالن ایندور شهر تایلند مقابل کویت قرار می‌گیرند که کسب تساوی هم در این بازی آنها را صدرنشین گروه D جام ملت‌های آسیا می‌کند.

سعید مؤمنی، محمدحسین درخشانی، مسلم اولادقباد، سالار آقاپور و بهروز عظیمی 5 بازیکنی هستند که نفرات اولیه تیم ملی فوتسال ایران را در دیدار امروز مقابل کویت تشکیل می‌دهند و وحید شمسایی امیدوار به نمایش موثر آنها از شروع بازی است.

تیم ملی فوتسال ایران در دو دیدار اخیرش نمایش چندان دلچسبی نداشت، اما می‌تواند در بازی امروز مقابل کویت خودی نشان بدهد و برای رقبا در مرحله حذفی هم خط و نشان بکشد.

 

دیگر خبرها

  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • ترکیب احتمالی منچسترسیتی مقابل برایتون
  • صعود یوزهای ایرانی به نیمه‌نهایی با کم‌ترین دردسر / ازبکستان حریف احتمالی شاگردان شمسایی
  • ترکیب تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان
  • اعلام ترکیب ایران در مرحله حذفی جام ملت‌ها
  • ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان مشخص شد
  • ترکیب احتمالی منچستریونایتد برای بازی با شفیلدیونایتد
  • مودریچ یک فصل دیگر در رئال مادرید می ماند
  • اعلام ترکیب ایران مقابل کویت
  • ترکیب احتمالی یوونتوس برای بازی با لاتزیو