Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیدحسین میرشجاعیان معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از آنجایی که بر اساس قوانین و مقرارت در هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران برای شروع و توسعه هر کسب و کار، کار آفرینان و مدیران بنگاه‌ها نیازمند دریافت مجوز‌های لازم از نظام حاکمیتی کشور هستند سهولت و سرعت دریافت مجوز‌های کشوری برای فعالیت اقتصادی یکی از کلیدی‌ترین شاخص‌ها تحلیل کیفی کسب و کار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسین میرشجاعیان ادامه داد: در این راستا سامانه پیشخوان مجوز‌های کشور با اهداف مختلف نظیر جلوگیری از سرگردانی‌های مردم، نظم دادن به نظم استعلامات کشور و زمان دار کردن مجوز‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌هایی مسئول مجوز کسب و کار در این سامانه دخیل هستند گفت: طراحی مفهومی این سامانه از سال ۹۵ آغاز شده بود که استقرار آن از نیمه دوم سال گذشته کلید خورد به طوری که تاکنون پنج هزار نقطه کشور اعم از ادارات و زیر مجموعه‌های آن‌ها به این سامانه متصل شده اند.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تاکنون گزارشات خوبی از این سامانه تهیه شده است که در آینده نزدیک نوید رضایت مندی بیش از پیش فعالان این حوزه را می‌دهد.

میرشجاعیان  افزود: مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور شامل چهار زیر سامانه سام (سامانه مجوز‌های کسب و کار کشور)، دادور (سامانه دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز‌های کسب و کار)، نما- ایران مجوز (پایگاه اطلاع رسانی مجوز‌ها و نقشه ملی استعلامات کشور و یاور (مرکز فوریت‌های محیط کسب و کار کشور) است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه سامانه دادور امکان دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایت‌های متقاضیان مجوز‌های کسب و کار در کشور را فراهم می‌کند.

وی افزود: به این ترتیب این متقاضیان در صورت مواجه با مشکل در فرآیند صدور مجوز می‌توانند از این طریق شکایت خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/ع

سامانه پیشخوان مجوز‌ها در ۲۸ استان کشور 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ایران خودرو طی اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به امکان تولید خودرو پژو پارس تا پایان بهار ۱۴۰۳، شرایط انتخاب و واریز وجه برای بخشی از متقاضیان خودرو پارس XU۷P براساس اولویت ثبت نام به شرح جداول پیوست ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت روز محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

متقاضیان فوق میتوانند طی مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب و واریز وجه اقدام نمایند.

توضیحات:
کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه های فراخوان اولویت های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه لازم الاجرا خواهد بود.

در صورت انتخاب شرایط نقد و اقساط، هزینه ترهین به مبلغ ۴.۴۰۰.۰۰۰ تومان در هنگام ثبت نام و واریز وجه پیش پرداخت دریافت و هزینه فک رهن پس از پایان اقساط و قبل از خروج از رهن دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229638 برچسب‌ها ایران خودرو

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت