Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@08:49:19 GMT

گول ظاهر تمیز حوله‌ها را نخورید!

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۸۴۴۵

گول ظاهر تمیز حوله‌ها را نخورید!

    حوله حمام می‌تواند همچون یک زمین پرورش باکتری، قارچ، سلول‌های مرده پوست، بزاق و ترشحات ادراری و مقعدی باشد و بسیاری از انواع میکروب‌هایی را در خود جا داده باشد که چنین حوله‌ای زمانی طولانی در حمام یا حتی اتاقتان آویزان بوده است. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت ستاره‌ها می‌خوانیم.


حوله ظاهراً تمیزی که در حمام از آن استفاده می‌کنید ممکن است در اصل کثیف و مشکل زا باشد اگر بدون شست‌وشوی مجدد آن پس از آخرین استفاده، خود را با آن خشک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که بسیاری از میکروب‌های موجود روی حوله شما ممکن است به نظر به بدنتان آسیبی نرسانند، به هر حال وجود دارند و با استفاده از حوله به بدنتان منتقل شده، احتمالاً بسرعت هم روی آن تکثیر می‌شوند.

چند بار می‌توان از یک حوله حمام در فاصله شست‌وشوی مجدد آن استفاده کرد؟ «فیلیپ تیرنو»، میکروب‌شناس و پاتولوژیست (آسیب‌شناس) دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک می‌گوید: «اگر هر بار کاملا آن را خشک کنید... حداکثر سه بار».

این البته بر فرض آن است که حوله حمام را پس از خشک کردن خودتان، در جایی آویزان کنید که در معرض هوا کاملا خشک شود؛ تیرنو اضافه می‌کند: «حوله مرطوب محل خوبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌هاست».


او می‌گوید: «اگر کمی بو از حوله به مشامتان رسید هم باید بدانید که هر جا بویی وجود دارد نشانگر آن است که میکروب‌هایی در حال رشدند؛ پس باید پیش از استفاده شسته شود».


حوله‌های حمام و دستشویی،‌ زمین حاصلخیز و ایده‌آل برای میکروب‌ها و دربردارنده بسیاری از شرایط مورد نیاز برای حیاتشان هستند: آب یا رطوبت مناسب، گرمای لازم، اکسیژن، مواد غذایی (مثل سلول‌های جداشده پوست) و pH خنثی. بدن انسان این شرایط ایده‌آل زندگی را برای آنها تامین می‌کند.

وقتی رطوبت بدنتان را با حوله خشک می‌کنید، هم آب و هم میکروب‌ها و سایر ترشحات همچون بقایای سلول‌های مرده پوست از سطح بدنتان به حوله منتقل شده و در آن ساکن می‌شوند. ذرات معلق در هوا نیز روی آن می‌نشیند و غذا و رطوبت مناسب برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌آید.


به گفته تیرنو، به سختی می‌توان گفت میکروب‌هایی که روی حوله رشد می‌کنند مضرند زیرا اغلب میکروب‌ها در محیط خانه خطرناک نیستند اما اگر حوله اختصاصی تبدیل به حوله اشتراکی شود، احتمال این‌که ظرفیت بالقوه‌ای برای تماس بدن شما با میکروارگانیسم‌هایی ناآشنا با بدن شما همچون «استافیلوکوکوس اورئوس» فراهم شود که احتمالا منجر به بروز جوش، تاول و یا عفونت خواهد شد.


در استفاده از حوله‌های حمام و دستشویی بسیار محتاط باشید و آگاهانه رفتار کنید. دقت بیشتری هم داشته باشید که به اندازه کافی شسته و تمیز شده باشند.   منبع: ستاره ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حوله حوله حمام تمیز کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرده است، در این کنگره فوق خبر داد و گفت: این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به فعالیت نمایشگاه جانبی آن گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.   وی افزود: در حوزه آزمایشگاه های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند ، که شرکت های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.   وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   دکتر حمزه لو همچنین در ادامه درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می کنند.   وی افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.   وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.   حمزه لو گفت:  باید در تمام حوزه ها مانند تربیت نیروی انسانی، تامین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه