Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، رئیس جمهور فرانسه بعد از نشست سران اروپایی در بروکسل مقر اتحادیه اروپا گفت: برخی کشورهای اروپایی می خواهند از بحث مهاجرت استفاده ابزاری کنند و به تنش سیاسی دامن بزنند.
امانوئل مکرون در گفتگو با خبرنگاران در مقر کمیسیون اروپا گفت: جلسه امروز ما اجازه داد درباره معادلات مختلف مهاجرتی تبادل نظر کنیم که امروز مبتلابه اتحادیه اروپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست اینکه من خشنودم که امروز ما رویکرد جامعی داشتیم و بر یک جنبه این معضل متمرکز نشدیم. بر این اساس ما هم درباره راه حل های بیرون اتحادیه اروپا و بحث محافظت از مرزها صحبت کردیم و هم درباره موضوعات داخلی مهاجرت یعنی مهاجرت ثانوی در درون کشورهای اروپا تبادل نظر کردیم. این یک بحران مهاجرتی است اما همچنین با توجه به وضعیت داخلی برخی کشورهای عضو بحرانی سیاسی نیز هست. نکته دوم این نشست این بود که راه حل هایی را که با ارزش های ما تطابقی نداشت کنار گذاشتیم. راه حل هایی که مبتنی بر تاکتیک عقب راندن مهاجران بود که نه با حقوق بین الملل تطابقی داشت و نه با حقوق و ارزش های اروپایی؛ ما به سمت راه حل هایی رفتیم که بتواند کارامدی بیشتری در ارتباط با کشورهای ثالث و کشورهای ترانزیت داشته باشد، محافظت مرزهای اتحادیه را تامین کند و کارکرد داخلی مدیریت مهاجرت را در داخل مرزهای اروپا بهتر کند. کارهای زیادی انجام شده است. الان باید رویکردی عملگراتر و کاراتر داشته باشیم که هم با مهاجرت غیرقانونی مقابله شود و هم ارزشهای ما زیر سوال نرود. در این زمینه اجماع حاصل شده است.
مکرون در بخش دیگری گفت: در این جلسه پیشنهادهایی مطرح شد که برخی از آنها تازه نبودند. راه حل هایی که ما دیروز با دولت اسپانیا بر سر آن توافق کردیم در ارتباط با کمیساریای عالی حقوق بشر به طور مفصل به تبادل نظر گذاشته شد و پیشنهادهای سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر بررسی شد. طرح مشخصی از سوی هر کشور مطرح نبود.
مکرون در بخش دیگری گفت: اروپا با امواج مهاجرتی متعددی از 2015 به این طرف مواجه بوده است. نباید به خودمان دروغ بگوئیم. من از زمانی که مسئولیت گرفتم هم در سطح فرانسه و هم اروپا موضع روشنی داشته ام که عبارت است از اینکه هرگز به شهروندان مان دروغ نگوییم و اینکه موضعی داشته باشیم که همزمان کارآمد و انسانی باشد. من تاکید می کنم که حق پناهندگی در قانون اساسی فرانسه به رسمیت شناخته شده است و بخشی از ارزش های اروپایی است که به هیچ قیمتی نباید نادیده گرفته شود. اگر کسی حق پناهنده شدن دارد باید به وی این حق را اعطا کنیم. در کنار این همچنین ما یک اصل کارآمدی داریم. نباید اجازه دهیم موقعیت های مهاجرت غیرقانونی رشد کند زیرا باعث خلل در انسجام ملی کشورهای میزبان می شود.
وی افزود: موضع فرانسه ایجاد این تعادل است که می تواند سیاست اروپایی باشد. آنچه من می گویم بخش بزرگی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با آن موافقند. نباید فراموش کنیم که تامین امنیت و حفاظت مرزهای اروپاست که باعث انسجام ما می شود. کار زیادی در این زمینه انجام شده است و کارهای زیاد دیگری باقی مانده است. ما همچنین باید قواعد و قوانین مشترک مان را کاراتر کنیم و در زمینه روابط دوجانبه برای مدیریت این معضل پیشرفت کنیم مخصوصا درباب مهاجرت های ثانوی که همه اینها باید در چارچوب قوانین مشترک مان باشد، هم آنهایی را که امروز لازم الاجراست و هم بخشی که باید اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاجرت امانوئل مکرون استفاده ابزاري رئيس جمهور فرانسه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت

اشکان خطیبی درباره زندگی در اروپا ادامه داد: زندگی در اروپا کار راحتی نیست؛ اینجا به بیماری C-PTSD مبتلا شدم و تحت درمانم؛ نه بدنم و نه ذهنم دیگر توانایی کار کردن ندارد!

به گزارش تسنیم، او افزود: اصلا از کیفیت کار‌هایی که در خارج از ایران کردم راضی نیستم و حدود ۶ سال است که روی صحنه نرفتم؛ سخت است واقعا سخت است.

وی گفت: بهایی که من دادم به قیمت از دست دادن خانواده‌ام تمام شد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!