Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > دیپلماسی - سخنگوی وزارت امورخارجه حمله تروریستی به گردهمایی هواداران نخست وزیر اتیوپی در آدیس آبابا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانيان و مجروحين اين حادثه و مردود دانستن هرگونه اقدامات خشونت آميز و تروريستی، با مردم و دولت اتيوپی در مسير پيشرفت و دموكراسی اعلام همبستگی كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

49311

کلید واژه‌ها : بهرام قاسمی - وزارت خارجه - ایران و آفریقا -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهرام قاسمی وزارت خارجه ایران و آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند طالبان به حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان

به گزارش خبرآنلاین، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان دقایقی پیش در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام جنگنده‌های پاکستانی در بمباران اماکن مسکونی غیرنظامیان در ولایت خوست و پکتیکا را محکوم کرد.

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افزود که درپی این حملات هشت نفر از جمله سه کودک کشته شدند و ادعای طرف پاکستانی مبنی بر کشته شدن عبدالله شاه (که منابع امنیتی در پاکستان آن را یکی از سرکردگان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان معرفی می‌کنند) بی اساس است.

وی اقدام پاکستان را «بی پروا و منجر به نقض حاکمیت ملی افغانستان» توصیف کرد و هشدار داد: چنین حوادثی می‌تواند عواقب بسیار بدی در پی داشته باشد که در کنترل پاکستان نخواهد بود.

به نقل از ایرنا مجاهد خطاب به دولت جدید در پاکستان گفت: مردم پاکستان و دولت غیرنظامی جدید باید برخی از ژنرال‌های ارتش را از ادامه سیاست‌های اشتباه خود به نفع جهت‌گیری‌های دیگر مانند ۲۰ سال گذشته و تخریب روابط ۲ کشور مسلمان همسایه باز دارند.

وی تاکید کرد: امارت اسلامی افغانستان که تجربه طولانی مبارزات آزادی خواهانه با ابرقدرت های جهان را دارد، اجازه حمله به خاک خود را به کسی نمی دهد. لذا پاکستان نباید افغانستان را به دلیل عدم کنترل، بی کفایتی و مشکلات در قلمرو خود مقصر بداند.

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان افزود که این کشور به کسی اجازه نمی دهد با استفاده از خاک افغانستان به امنیت دیگر کشورها آسیب برساند.

براساس این گزارش، منابع امنیتی پاکستان بامداد امروز اعلام کردند که این کشور در پاسخ به حمله اخیر عناصر تروریستی به یک مرکز نظامی در وزیرستان شمالی که طی آن هفت نفر از جمله ۲ افسر درجه دار ارتش کشته شدند، دست به اقدام مقابله جویانه علیه لانه‌های تروریستی در خاک افغانستان زد.

گفته می‌شود یک گروه شبه‌نظامی وابسته به «حافظ گل بهادر» مسوولیت عملیات انتحاری و یورش علیه نیروهای امنیتی پاکستان را برعهده گرفته است.

درپی این حمله آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد که این کشور انتقام سختی از تروریست‌ها خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد تروریسم چه در داخل یا از خارج نیروهای مسلح پاکستان را هدف قرار دهد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع موثق مدعی شدند که پایگاه‌های متعلق به تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان موسوم به «تی‌تی‌پی» در «خوست و پکتیکا» هدف بمباران جنگنده‌های نیروی هوایی پاکستان قرار گرفته و طی آن تعداد زیادی از عناصر ضدپاکستانی کشته شدند.

هنوز هیچ منبع رسمی در پاکستان این عملیات را تایید یا تذیب نکرده است.

برخی گزارش‌ها حکایت از تبادل سنگین آتش در مرزهای مشترک افغانستان و پاکستان دارد و اینکه چند نقطه در داخل خاک پاکستان صبح امروز هدف آتشباری و شلیک خمپاره از افغانستان قرار گرفته است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885525

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا را محکوم کرد
  • ایران حمله اسراییل به بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد
  • ایران حمله به بیمارستان الشفا غزه را محکوم کرد
  • واکنش تند طالبان به حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان
  • حمله تند نانسی پلوسی به نتانیاهو
  • حمله تند نتانیاهو به بایدن
  • حمله شدید نتانیاهو به بایدن
  • حمله تروریستی به ارتش پاکستان ۷ کشته برجای گذاشت
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم
  • ۷ نظامی در حمله تروریستی در پاکستان کشته شدند