Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@12:47:22 GMT

پیشروی ارتش سوریه در آزاد‌سازی درعا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۸۶۸۵

پیشروی ارتش سوریه در آزاد‌سازی درعا

به گزارش پارس نیوز، 

ارتش سوریه در چارچوب عملیات بزرگ آزادسازی مناطق جنوبی این کشور، روز یک‌شنبه نیز به پیشروی‌های خود ادامه داد.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق جنوبی این کشور، موفق شد یک شهر دیگر را نیز آزاد کند.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی سوریه، نیروهای ارتش این کشور در چارچوب عملیات بزرگ آزادسازی استانهای درعا و قنیطره در منطقه جنوبی روز یک‌شنبه موفق شدند شهر «جدل» در استان درعا را به طور کامل از اشغال عناصر تروریستی آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیش از این نیز منابع میدانی  از حملات شدید هوایی، توپخانه و ارتش سوریه علیه تروریست‌ها و آزادسازی  مناطق «دیرداما، البستان، العلالی، برغشه، الشیاحات و المدوره» در شمال شرق درعا و غرب استان سویدا از اشغال عناصر تروریستی خبر داده بودند.

نیرو‌های سوری در محور نخست عملیات در تلاش هستند شهرک راهبردی «بصری الحریر» را به کنترل خود دربیاورند و عناصر تروریستی را در شمال شرق استان درعا (منطقه اللجاه) محاصره کنند.

 در محور دوم عملیات هم نیرو‌های ارتش سوریه در شرق استان درعا درصدد هستند شهرک «رخم» را در حومه غربی فرودگاه «الثعله» پاکسازی  و به سمت شهرک‌های «الغاریه شرقی و غربی» پیشروی کنند.

اگر نیرو‌های سوری بتوانند شهرک‌های مورد اشاره را در محور دوم عملیات به کنترل در بیاورند، عناصر تروریستی در مساحت وسیع تری در شمال شرق و شرق استان درعا محاصره می‌شوند.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، نیرو‌های ارتش سوریه مانند عملیات‌های گذشته راهبرد قیچی کردن عناصر تروریستی را در دستور کار قرار داده اند که در نهایت منجر به محاصره و تسلیم شدن آنان می‌شود. با پیشروی سریع نیرو‌های سوری در شمال شرق استان درعا، گروه‌های تروریستی در منطقه «اللجاة» آمادگی خود را برای انجام مذاکره، تحویل سلاح و تخلیه مناطق اشغالی اعلام کردند.

در حال حاضر، حدود ۵۰ درصد از مساحت استان درعا در بخش‌های غربی، شرقی و جنوبی از جمله مناطق «کفرناسنج، الحاره، بصری حریر، بصری الشام، داعل، ابطع، نصیب» تحت اشغال گروه‌های تروریستی است. حدود ۵ درصد از جنوب غرب استان درعا که هم مرز با جولان اشغالی است، تحت اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد که شامل مناطق مهمی از جمله تسیل، جللین و سحم جولان است.

وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه در وب‌سایت خود اعلام کرد:  آمریکا عمیقاً نسبت به گزارش‌های افزایش عملیات دولت سوریه در جنوب این کشور نگران است.

در بخش دیگری از این بیانیه از دولت روسیه  خواسته شده است مانع اقدامات بیشتر نیرو‌های ارتش سوریه در منطقه کاهش‌ تنش جنوب‌غربی این کشور شود. در این بیانیه آمده است آمریکا بار دیگر به دولت روسیه و بشار اسد هشدار می‌دهد نقض مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه با واکنش‌های شدیدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ارتش سوریه فرودگاه دولت سوریه دولت روسیه بشار اسد دولت دولت سوریه روسیه سوریه وزارت خارجه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری سنیم از زاهدان،‌ روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد:  به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ های 24 آذر 1402 در ستاد انتظامی و 16 فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق