Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@14:23:00 GMT

یک توافق نفتی جدید در دستور کار اوپک و غیراوپک

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۹۲۸۱

وزیر انرژی روسیه پس از اینکه اوپک با افزایش تولید از ژوییه موافقت کرد، به شبکه سی ان بی سی گفت: اعضای اوپک و غیراوپک سرگرم بررسی یک توافق نفتی برای سال ۲۰۱۹ هستند.

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک پس از نشست اوپک در وین گفت: ما سرگرم برنامه ریزی برای امضای توافق جدیدی تا پایان امسال هستیم. وی در ادامه افزود: چارچوب این توافق با همه شرکت‌کنندگان در نشست اخیر وزیران مطرح شده تا آنها بتوانند توافق مذکور را مطالعه کرده و اصلاحات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات وی پس از دیدار روز شنبه میان تولیدکنندگان اوپک و اعضای غیراوپک مطرح شد. متحدان اوپک شامل روسیه با افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز به منظور متعادل کردن عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال میلادی جاری موافقت کردند.

توافق فعلی در پایان سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد اما نواک گفت که یک پیشنهاد دیگر در دست بررسی قرار دارد.

نواک گفت: این توافق تا حد زیادی بر مبنای رصد وضعیت بازار، ایجاد و نهادینه کردن یک نهاد نظارتی و امکان اتخاذ تدابیر لازم در صورت لزوم همانند اقداماتی است که در سال ۲۰۱۶ انجام دادیم.

پیش نویس این توافق در نشست بعدی کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک در سپتامبر بررسی خواهد شد تا در نشست وزیران که اواخر سال برگزار می‌شود به امضا برسد.

وزیر انرژی روسیه گفت با وجود اینکه کشورش در ابتدا افزایش تولید به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز را پیشنهاد کرده بود، توافق اخیر برای افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز بایستی کافی باشد.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، در راستای توافق روز شنبه، روسیه قصد دارد تولیدش را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به 14 آوریل با 560 هزار بشکه افزایش به 3.95 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه می 2023 محسوب می‌شود.

میانگین چهار هفته‌ای این صادرات که با نوسانات کمتری همراه است، نیز به شدت افزایش یافت و با حدود 250000 بشکه در روز به 3.66 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل ژوئن 2023 محسوب می‌شود.

عضو اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را متوقف کردآمریکا تحریم‌ نفت روسیه را نقض کرد!

میانگین صادرات هفتگی این محصول روسیه حدود 365000 بشکه در روز بود و طبق گزارش ها حدود 490000 بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین شده روسیه برای آوریل که بود بخشی از تلاش گسترده ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید و عرضه برای متعادل کردن قیمت نفت است.

پس از آن که چندین عضو دیگر اوپک پلاس موافقت کردند تولید خود را کاهش دهند، روسیه متعهد شد که صادرات نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز کمتر از میانگین ماه مه تا ژوئن در سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد.

انتظار می‌رود این کاهش صادرات روسیه بین نفت خام که 300 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و محصولات پالایشگاهی تقسیم شود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که جریان خروج نفت از پایانه‌های اصلی صادرات روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور نزدیک شده است.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها، بزرگترین بندر بارگیری نفت این کشور یعنی بندر پریمورسک، 10 نفتکش را در سه هفته از چهار هفته گذشته جابجا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟