Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس به کانال تاریخی ۱۱۲ واحد هم رسید، سکه نقدی به رکورد تاریخی نزدیک شده است، قیمت سبد نفتی اوپک کاهش یافت، تشدید نوسان «تسه»ها، جهش کم سابقه نرخ فروش دلار آمریکا، یورو و پوند، خروج ارز برای واردات حشره کش و رشد ۱۳۷ درصد صادرات بنزین چین را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص کل بورس به کانال تاریخی ۱۱۲ واحد هم رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه سوم تیرماه، با افزایش 2659 واحدی معادل 2.43 درصد به رقم 112 هزار و 60 واحد رسید. این در حالی است که در روز شنبه در اولین فعالیت تابسنانه خود، شاهد افزایش 528 واحدی معادل 0.49 درصد نماگر کل بورس بودیم. تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته و تیرماه 97، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 812 واحدی معادل 2.43 درصد به رقم 34 هزار و 258 واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با رشد 239 معادل 1.28 درصد، عدد 18 هزار و 942 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 173 واحدی معادل 1.28 درصد به رقم 13 هزار و 710 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3352 واحد افزایش معادل 2.79 درصد را رقم زد و به سطح 123 هزار و 657 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 2432 واحد افزایش معادل 3.04 درصد به رقم 82 هزار و 383 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 2801 واحد افزایش معادل 1.27 درصد همراه بود و عدد 223 هزار و 841 واحد را به نمایش گذاشت.

توقف سفارش خرید سکه آتی پس از جهش سکه نقدی

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طبق مورد ۲ بند «ب» ماده الحاقی دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی در شرکت بورس کالا از روز یکشنبه تا اطلاع ثانوی اخذ موقعیت تعهدی خرید فزاینده در قراردادهای آتی سکه طلا برای فعالان بازار مقدور نیست. این اطلاعیه به این معنی است که از روز یکشنبه هیچ معامله‌گری در بازار آتی نمی‌تواند سفارش خرید بگذارد مگر اینکه آن معامله گر سابقا موقعیت فروش داشته و قصد دارد بابت بستن موقعیت فروش خود موقعیتی معکوس بگیرد و از بازار خارج شود. علاوه بر این قرارداد آتی سکه طلا تحویل آبان‌ماه و شهریورماه هر یک به ترتیب حدودا سه میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و سه میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است. با توجه به این اطلاعیه معامله‌گران بازار آتی فعلا نمی‌توانند سفارش خرید سکه در این بازار ثبت کنند.

سکه نقدی به رکورد تاریخی نزدیک شده است

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

کد خبر 750348

دیگر خبرها

  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد