Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-19@06:14:28 GMT

سه اقدام فوری برای کنترل قیمت گوشی موبایل

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۰۰۱۳

سه اقدام فوری برای کنترل قیمت گوشی موبایل

به گزارش پارس نیوز، 

در پی افزایش شدید قیمت گوشی تلفن همراه، وزیر ارتباطات از سه اقدام فوری برای کنترل قیمت گوشی و شفاف‌سازی در بازار خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی از سه اقدام فوری برای کنترل قیمت گوشی تلفن همراه و ایجاد شفافیت در این بازار  خبر داد و اظهار داشت: در اقدام اول امشب لیست کسانی که ارز 4200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه به آنها تخصیص پیدا کرده و افرادی که گوشی وارد کرده‌اند منتشر می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ همچنین در اقدام دوم در راستای رعایت حقوق مصرف‌کننده از طریق سامانه همتا با شماره‌گیری کد دستوری *7777# امکانی ایجاد می‌شود که مردم می‌توانند با استعلام شماره موبایل مطلع شوند که این گوشی با استفاده از ارز 4200 تومانی وارد شده یا خیر و اگر گوشی را با قیمت نجومی خریداری کردند از طریق تعزیرات پیگیری کنند که چرا کالا با قیمت گران‌تر فروخته شده است.

وی افزود: اقدام سوم مقابله با فساد است که از طریقکارگروه پروژه ثبت شناسه تلفن همراه متشکل از وزارت اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره شرکت‌هایی که ارز واردات گرفته‌اند نحوه ارائه به شبکه توزیع بررسی می‌شود و تخلفات احتمالی برای برخورد و رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات که به تازگی در واکنش به گرانی شدید بازار موبایل از سودجویی برخی افراد در فروش ارز 4200 تومانی واردات در بازار آزاد خبر داده و اعلام کرده بود تا ساعتی دیگر اسامی 40 شرکتی که ارز 4200 تومانی گرفته‌اند را اعلام می‌‌کند.

وی تاکید کرده بود: پشت پرده گوشی های گران قیمتی که امروز اتفاقا در بازار با ارز بالایی محاسبه می شوند و به فروش می رسند، افراد سودجویی  هستند که ارز را گرفته و در بازار به مردم ارائه کرده اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تلفن واردات تلفن همراه وزیر ارتباطات و فناوری حقوق موبایل تعزیرات معدن مبارزه با قاچاق اقتصاد وزارت ارتباطات و فناوری گرانی پشت پرده ارز تلفن همراه موبایل واردات وزارت اطلاعات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با روند افزایشی بازگشایی شد. در دومین روز هفته بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند و انس جهانی طلا بازیگر فعالی در بازار فلز زرد نبود.

معامله‌گران افزایش نزدیک به هزار تومانی قیمت دلار و نوسانات نرخ ارز را دلیل اصلی افزایشی شدن قیمت در بازار طلا می‌دانند و معتقدند با وجود صعود قیمت‌ها رکود در بازار همچنان ادامه دارد. به اعتقاد آنها احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه برای فردا وجود ندارد. آنها می‌گویند چنانچه بانک مرکزی نرخ ارز را کنترل کند می‌تواند نقش مهمی در ثبات و حتی کاهش قیمت در بازار طلا داشته باشد.

نیم سکه، 500 هزار تومان گران شد
سکه امامی روز یکشنبه ۲۷ اسفند با افزایش ۳۱۰ هزار تومانی به کانال بالاتر صعود کرد و با قیمت ۳۸ میلیون تومان معامله شد. سکه‌ بهار افزایش ۲۳۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۵ میلیون و ۷۲۵ هزار تومانی ایستاد.


گفتنی است دومین روز هفته نیم‌سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی بیشترین رشد قیمت در بازار سکه را داشت و در کف کانال ۲۳ میلیون تومانی معامله شد. ربع سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی ۱۴ میلیونی شد و سکه گرمی ۹۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد
هر مثقال طلای ۱۸ عیار روز یکشنبه ۲۲۸ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۳ میلیون ۸۲۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون تغییر قیمت و روی رقم سه میلیون و ۱۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۹۶ هزار تومان رسید.


حباب سکه روز یکشنبه روند افزایشی داشت. حباب سکه امامی ۳۲۹ هزارتومان، ‌سکه بهار ۲۳۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۱۶ هزار تومان ، ربع سکه ۲۰۸ هزار تومان و سکه گرمی ۹۴ هزار تومان افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • قابلیت جالب اندروید ۱۵ برای پیدا کردن گوشی‌های خاموش
  • مزایا و معایب شغل تعمیرات موبایل؛ بررسی همه چالش‌ها و فرصت‌ها
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد؛ تارا رکورد زد
  • رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد/ نیم سکه ۲۳ میلیون شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد
  • عرضه گوشت ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومانی | چرا همچنان صف تشکیل می‌شود؟
  • کدام یک از گوشی‌های ارزان بازار ایران برای شما مناسب است؟
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز (۲۷ اسفند)
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • جدیدترین گوشی سامسونگ + قیمت پرفروش ترین و ارزان ترین موبایل امروز (۲۶ اسفند)