Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد، روسیه با حملات یکشنبه شب به جنوب غرب سوریه، آتش بس امضاشده با آمریکا و اردن را نادیده گرفت.

به نوشته این روزنامه، آمریکا از هفته ها پیش به حکومت سوریه هشدار داده بود که از توافقنامه ترک مخاصمه که سال گذشته با سوریه و اردن امضا شد، تخطی نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امورخارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از این حملات، گفت که با روسیه و همه طرف ها در تماس است.
یکی از مقامات وزارت امورخارجه آمریکا گفت، این حملات نمونه ای دیگر از موارد نقض توافقنامه از سوی روسیه بدون در نظر گرفتن جان افراد غیرنظامی است.
به گفته مقامات آمریکا، هنوز معلوم نیست که آیا این حملات هوایی مقدمه تهاجمی گسترده برای تصرف منطقه جنوب غرب سوریه است و یا تلاشی از سوی 'بشار اسد' برای اعمال فشار بر آمریکا و اردن به منظور موافقت با توافقنامه دیپلماتیک جدید است.
سازمان ملل درباره تاثیرات انسانی و منطقه ای جنگ در جنوب سوریه هشدار داد و گفت، حدود 6 هزار غیرنظامی از خانه های شان در نزدیک خطوط مقدم گریختند.
اروپام**1088 *شبس*1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه سوريه حملات هوايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نظایم نیجر توافق نظامی با آمریکا را «یک جانبه» لغو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی شورای نظامی حاکم در نیجر از اقدام این شورا در لغو فوری توافقنامه همکاری نظامی با آمریکا پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال از امضای آن میان دو کشور خبر می‌دهد.

بر پایه این گزارش، شورای حاکم در نیجر روز شنبه، یک روز پس از سفر سه روزه مقامات ارشد آمریکایی به نیامی، پایتخت این کشور توافقنامه همکاری نظامی (۲۰۱۲) خود با واشنگتن را «به طور یک جانبه» لغو کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد که شورای حاکم در نیجر موسوم به «شورای ملی حفاظت از میهن»، توافقنامه همکاری نظامی با واشنگتن را لغو کرده و حضور نیروهای آمریکایی در خاک نیجر را غیر قانونی و مغایر با منافع این کشور برشمرده است.

در همین ارتباط، آمادو عبدالرحمان، سخنگوی شورای محافظت از وطن با انتشار بیانیه‌ای که شامگاه شنبه در تلویزیون ملی این کشور قرائت شد، گفت: «دولت نیجر با تمسک به آرمان‌ها و منافع ملی این کشور، با مسئولیت کامل خود تصمیم گرفته است به شکل فوری و یکجانبه توافق نظامی خود را درباره حضور نظامی نیروها و پرسنل اداری وابسته به وزارت دفاع آمریکا در خاک این کشور را لغو کند.»

کد خبر 6056834

دیگر خبرها

  • فعال شدن پدافند هوایی سوریه همزمان با صدای انفجار
  • قاچاق سلاح و مواد مخدر؛ راهبرد جدید تل آویو برای بی ثبات سازی جنوب سوریه/گزارش اختصاصی
  • گفت‌وگوی اردن و آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • دولت نیجر به همکاری نظامی با آمریکا پایان داد
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد
  • شورای نظامی نیجر توافق نظامی با آمریکا را «یک جانبه» لغو کرد
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به غرب و جنوب غرب یمن
  • شورای نظایم نیجر توافق نظامی با آمریکا را «یک جانبه» لغو کرد
  • حملات متوالی آمریکا و انگلیس به جنوب الحدیده یمن