Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه هتل پنج ستاره و پارک آبی کرمانشاه از سال 89 به تدریج آغاز شد و قرار بود ظرف مدت کوتاهی به بهره‌برداری برسد و یک جاذبه مهم گردشگری و توریستی برای کرمانشاه باشد، اما اکنون با گذشت چند سال هنوز به نتیجه نرسیده و درگیر بروکراسی اداری و کاغذ بازی است.

به گزارش ‌ایسنا، پروژه پارک آبی و هتل پنج ستاره کرمانشاه مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر سال‌هاست که به نتیجه نرسیده و سرمایه‌گذار پروژه نیز همچنان درگیر روند اداری  برای پیشبرد پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا او با حضور در ‌ایسنا از موانع پیش روی اجرای پروژه و کارهایی که طی چند سال اخیر انجام شده سخن می‌گوید و از عدم همکاری بسیاری از مسئولان استان علی رغم همه وعده‌هایی که دادند، گلایه دارد.

محمدرضا ناصری سرمایه گذار پروژه هتل پنج ستاره و پارک آبی کرمانشاه در آغاز سخنان خود از عدم همکاری مسئولین استان گلایه کرد که باعث می‌شود شرایط کار برای سرمایه‌گذاران بسیار پیچیده شود.

‌وی افزود: مسئولین استان در شرایطی از جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان حرف می‌زنند که هیچ حمایتی از سرمایه‌گذاران داخل استان هم صورت نمی‌گیرد.‌

ناصری اظهار کرد: رفتار مسئولین با سرمایه‌گذار دقیقا اینطور است که در هوای آفتابی چتری به دست سرمایه‌گذار می‌دهند و در هوای بارانی چتر را از او می‌گیرند و رهایش می‌کنند.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه مهمترین عامل طولانی شدن روند اجرای این پروژه را بروکراسی و کاغذبازی اداری دانست و یادآوری کرد: بیش از پنج هزار نامه و مکاتبه اداری با استانداری، شهرداری، بانک‌ها و بخش‌های مختلف برای اجرای این پروژه انجام داده‌ام. اگر این مشکلات نبود تاکنون پروژه به بهره‌برداری رسیده بود.

وی سپس به روند اجرای هتل پنج ستاره و پارک آبی کرمانشاه اشاره داشت و گفت: در سال 87 یا 88 برای شروع این سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود را فروختم. طلایی که آن زمان کیلویی 12 میلیون تومان فروختم اکنون کیلویی 250 میلیون تومان است.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه بهای پول زمین این پروژه بر اساس نرخ سال 89 را دو میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: استارت پروژه از سال 89 زده شد، آن هم در شرایطی که اعلام کردیم فعلا آمادگی نداریم اما به دلیل سفر رئیس جمهور و هفته دولت ما را وادار به کلنگ‌زنی پروژه کردند.

ناصری با بیان اینکه مراحل آماده شدن نقشه و اخذ پروانه‌ها تا سال 91 به طول انجامید، گفت: در نهایت کار رسمی پروژه و گودبرداری آن از سال 91 آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول تصمیم به اجرای پارک آبی داشتم که به تحریم‌های شدید سال 91 و 92 برخورد کردیم و یورو 1600 تومانی که روی آن سرمایه‌گذاری کردیم به پنج هزار تومان رسید.

این سرمایه‌گذار افزود: از آنجایی که بیشتر  سرمایه مورد نیاز پارک آبی برای خرید تجهیزات خارجی آن است، دیگر امکان اجرای پروژه در آن شرایط سخت وجود نداشت و کار برای مدتی متوقف شد.

ناصری تاکید کرد: بعد از مدتی وقفه که ناشی از مشکلات اقتصادی بود، سال 94 کار ساخت هتل پنج ستاره را آغاز کردیم که در ابتدای کار روند ساخت و ساز پیشرفت خوبی داشت.

وی از وقفه حدود 14 تا 15 ماهه در اجرای این بخش از پروژه هم خبر داد که به دلیل عدم تمدید پروانه از سوی شهرداری بوده و اکنون این مراحل طی شده، میراث فرهنگی پاسخ استعلام شهرداری برای تایید نقشه‌ها را داده و با تمدید پروانه از سوی شهرداری کار با جدیت پیش خواهد رفت.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه تصریح کرد: کار پروژه اکنون متوقف نیست و با جدیت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 16 میلیارد تومان برای اجرای هتل پنج ستاره هزینه شده است، تاکید کرد: از این میزان 10 میلیارد آورده سرمایه‌گذار و 6 میلیارد تومان از محل تسهیلات بوده است.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه از تسهیلات 10 میلیارد تومانی که از صندوق توسعه ملی برای این پروژه تصویب شده یاد کرد که تاکنون 6 میلیارد تومان آن جذب شده و چهار میلیارد تومان دیگر آن باقی مانده است.

ناصری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل هتل پنج ستاره را 20 میلیارد تومان دیگر برآورد کرد که هشت میلیارد تومان آن از آورده سرمایه‌گذار و مابقی از محل تسهیلات خواهد بود.

وی پیشرفت فیزیکی هتل پنج ستاره را 60 درصد اعلام کرد که اگر روند تخصیص اعتبار و پرداخت تسهیلات با مشکلات مواجه نشود تا دو سال دیگر یعنی تابستان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

ناصری از این هتل پنج ستاره به عنوان یکی از بهترین هتل‌های غرب کشور یاد کرد که تمام استانداردهای لازم یک هتل به روز را دارد.

به گفته وی، این هتل در زیربنایی به وسعت 23 هزار و 500 مترمربع در دو طبقه منفی و چهار طبقه رو احداث خواهد شد.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه اظهار کرد: این هتل پنج ستاره دارای امکاناتی مانند 80 سوئیت چند نفره، 20 سوئیت یک نفره، باغ ایرانی، سینما 80 نفره، استخر، مجموعه ورزشی، انواع حمام‌های ایرانی و ترکی، دو رستوران سنتی و مدرن، سه کافی شاپ، بزرگترین رستوران سنتی کرمانشاه با وسعت 1600 متر، پنج هزار متر مربع پارکینگ دردو طبقه و ... است.

ناصری از وجود یک درمانگاه خصوصا برای افرادی که با هدف توریسم درمانی از عراق به کرمانشاه می‌آیند نیز در این هتل خبر داد.

وی تاکید کرد: توجیه اقتصادی هتل بررسی شده و هیچ مشکلی در این خصوص ندارد.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه عنوان کرد: بعد از به بهره‌برداری رسیدن هتل پنج ستاره، کار ساخت پارک آبی را نیز در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع پیش می‌گیریم.

وی اظهار کرد: علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، کار احداث پارک آبی منتفی نشده و در صورت نبود مشکلات این پروژه نیز دو ساله به نتیجه می‌رسد.

ناصری گفت: زمانی که یورو 1600 تومان بود برآورد اعتبار مورد نیاز احداث پارک آبی به 16 میلیارد تومان رسید، اما اکنون نمی‌توان برآورد دقیقی از اعتبار آن داشت.

سرمایه‌گذار هتل پنج ستاره کرمانشاه با بیان اینکه 70 درصد اعتبار مورد نیاز برای احداث پارک آبی مربوط به خرید تجهیزات خارجی است، تاکید کرد: 30 درصد مابقی نیز برای احداث ساختمان می‌باشد.

وی در پایان خواستار همکاری بیشتر مسئولین استان برای اجرای این پروژه‌ها شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پروژه منطقه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر